recept hartige groente taart

Allerhande, Overige recepten
Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

recept hartige groente taart

Bericht door Marianne » 29-03-2008 00:49

HartigeGroente taart
Benodigdheden: bladerdeegplakjes(diepvries)Je kunt het deeg ook zelf maken maar dat is meer werk .prei,broccoli, champignons, geraspte kaas ,ei, iets melk ,een bakvorm 25 doorsnee
leg de bladerdeegplakjes mooi in de vorm ,zodat hij helemaal bekleed is en druk het iets aan en prik gaatjes in de bodem met een vork . Strooi er iets parneermeel over(over de bodem) dat neemt het vocht iets op als de vulling erin gaat en dan wordt het deeg niet zo papperig .
Kook de broccoli 5 minuten in water met iets zout en bak de prei en de champingnons iets aan .Dat kun je allemaal van te voren doen .Doe de broccoli ,prei en champigonsin de bakvorm en verdeel het over het bladerdeeg.Maak van de melk,geklopt ei en geraspte kaas een mengseltje en breng het op smaak met peper nootmuskaat .Giet het mengsel over de vulling en bak de hartige groentetaart in 45 minuten in de oven op 200 graden .Haal hem daarna uit de oven en snijd in punten . Serveren met een groene salade .
Wil je er vlees in kun je er nog hamblokjes in verwerken .En de groente kun je al naar smaak ook in doen wat je graag lust.
Eet smakelijk
liefs Marianne :lol:
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 02-04-2008 00:53

heel lekker vooral met geitenkaas erbij
Don't shoot the messenger

Jaseta
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-03-2008 15:51

Mmmmmhhhh

Bericht door Jaseta » 02-04-2008 17:27

Dat klinkt echt verrukkelijk!

Groetjes en liefs,
Janet
Hou van jezelf, dan pas kun je ook van een ander houden!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 03-04-2008 23:32

Mmmmmmmmmmmmmm ga ik ook eens uitproberen!!

Ik doe wel eens iets met bladerdeeg wat ook heel lekker is.

Plakjes bladerdeeg beleggenen met kaas en ham. Op 1 plakje gesneden rauwe witlof leggen met hardgekookt ei en afdekken met een plakje belegd bladerdeeg. De zijkanten een beetje natmaken met geklutst ei en aandrukken met een vork.
Zout is niet nodig , en de vegetariers kunnen de ham weglaten. Neem dan wat oudere kaas die is wat zouter.
Deze pakketjes doe je in de oven op 200 ongeveer.
Als ze mooi "dik" en mooi bruin zijn geworden is de inhoud ook gaar.
Ik maak er gebakken aardappeltjes bij en sla met tomaat overgoten met een dressing van olijfolie , italiaanse kruiden, ietsje mosterd, ietsje azijn en beetje suiker en dat wat mijn zinnen mij nog verder ingeven aan kruidjes hahaha. Dit wisselt nogal.

liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 04-04-2008 01:02

Lijkt me ook lekker Carla ga ik ook eens proberen .
liefs Marianne :D
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Gast

Bericht door Gast » 04-04-2008 17:09

Hmmm klinkt heerlijk. En dan geitenkaas....... het water loopt al uit mijn mond. Dit ga ik zeker eens proberen.

Goh ik zie dat ik gister niet ben aangeschoven bij Kurt aan tafel. Houden jullie een plekje voor me vrij de volgende keer :lol: :lol:

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 04-04-2008 23:13

Iets voor morgen dus :wink:
Don't shoot the messenger

Gast

Bericht door Gast » 06-04-2008 07:31

Ja zekers!!
Maar ik ben alweer een dag te laat zie ik :lol: :lol:
Nou, mocht ik niet meer kunnen aanschuiven dan ga ik het eens zelf maken :lol: :D

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 06-04-2008 21:01

Zeker doen dat smaakte weer heerlijk :wink:
Don't shoot the messenger

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

bladerdeeg

Bericht door Margriet » 07-04-2008 19:49

Allemaal heerlijke recepten, dat wel.

Alleen het moet mij even van het hart dat bladerdeeg niet zo lichtverteerbaar is en slecht voor de spijsvertering. Dit heb ik van een zus van mij en het klopt wel (uit eigen ervaring). Dit omdat er lucht tussen de blaadjes deeg zit zo heb ik begrepen.
Jullie hebben er waarschijnlijk helemaal geen hinder van toch wilde ik dit nog even zeggen.


Verder komt er binnenkort ook nog wel een recept van mij maar of jullie daar iets aan hebben weet ik niet. (zonder bladerdeeg ha,ha dat wel)
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Plaats reactie

Terug naar “Recepten voor lekkerbekjes”