Klaudia's Chili

Allerhande, Overige recepten
Plaats reactie
Klaudia
Lid
Lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 21-12-2009 20:05

Klaudia's Chili

Bericht door Klaudia » 12-09-2011 00:09

Voor 8 personen..

Neem twee pakken tomatensap van zon tomaatje...niet een ander merk.


Twee pakken verse bruine bonen, of chili bonen (die grote) 24 uur laten staan in het water!

1 1/2 kilo uien,

1 1/2 kilo alle kleuren paprika's

Twee mooie dikke preien

Een dikke verse knoflook

Een zakje paprika poeder of een potje,wees daar niet te zuinig mee. (voor de kleur).

twee kolven verse mais,van te voren gekookt..of een groot blik mais van Bonduel....al de andere mais in blik of pot vind ikzelf klef...

Een kilo rundergehakt (ongekruid)

Ongeveer 10 chili pepers...



Doe de tomatensap in een pan, laag vuur,

ondertussen bak je de uien,paprika's ,prei ,knoflook in een grote wokpan.
(van te voren heb je alles al gesneden).

Het mag beet gaar zijn.

Het gehakt bak je als laatste,

Doe alles in de grote pan met tomatensap,die ondertussen heet is geworden.

Laat dit zeker 2 en een half uur op een laag pitje door pruttelen.

Dit alles moet zeker zijn tijd hebben om gaar te worden,anders krijg je problemen ...met je weet wel............. whahaha.(even een grapje tussen door hoor lieve mensen)

Denk aan de chili pepers die je in de pan hebt gegooid ,je ziet ze niet meer terug.....doe ze in een apart netje om mee te laten koken,zodat je ze eruit kan halen,want het is geen pretje om deze pepers tegen te komen onder het eten...

Het is een heel werkje,maar ooh zo lekker.

Koken,dat kan ik niet,dat doet Robin hier bij mij thuis elke dag,maar chili en slaatje maken kan Klaudia als de beste!!!

Ik zou zeggen...probeer het maar eens,het is heerlijk!!! en je kunt het zo pittig maken als jezelf wilt...








:P :?
Afbeelding
Go your own way,the way of your heart...

Harte groet,Klaudia

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 12-09-2011 09:57

Oh Klaudia het lijkt me heerlijk, maar ik ben een luie kok en neem nooit de tijd om zo lang met mijn maaltijd bezig te zijn.

Jammer dat het niet sneller kan hihi
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Klaudia
Lid
Lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 21-12-2009 20:05

Bericht door Klaudia » 13-09-2011 01:34

Wilma....ben ook heel erg lui wat koken betreft....(ik kan niet koken) whahaha, echt,maar slaatje en chili is echt heerlijk en lukt altijd vreselijk goed!

Mijn slaatjes zijn beroemd op de klaverjas club,hoor nog vaak of ik slaatje wil maken!

Ook bij mijn familie en vrienden vragen ze regelmatig of ik slaatje wil maken.

Geleerd in mijn horeca periode en van mijn ex vriend whahaha...

Robin kookt altijd...de kids vinden het heerlijk...is Robin een keertje niet thuis,dan moet mama koken en dan hoor ik de kinderen al klagen,...van NEE he!!!!!moeten we Dat opeten!!! mag ik papa bellen,dat het vies is... :oops:

Wie weet ....hebben we nog eens een meeting!!! (leuk),dan ga ik chili maken voor ons allemaal!!!!

Of slaatje natuurlijk(alles met de hand gesneden),met Liefde gemaakt...uren werk......heerlijk om te doen, en genieten dat mensen er zo van smikkelen....zelf mensen die niet eens groenten lusten .................eten mijn slaatje.

Als ik dit maak is dit meteen een kilootje of 20...en breng iedereen en heerlijk bakje....

Da's toch genieten!!!,zeker om te zien dat iedereen hier van zo geniet!!!
Go your own way,the way of your heart...

Harte groet,Klaudia

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 13-09-2011 08:12

Hihihi zullen we de meeting dan overmorgen plannen?
Ik houd met aanbevolen hoor want ik eet alles en denk dat ik dit ook heerlijk zal vinden.
Ik kijk er nu al naar uit.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Yvo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 359
Lid geworden op: 13-02-2008 18:26

Bericht door Yvo » 13-09-2011 23:34

lijkt me een heerlijke maaltijd :)schrok een beetje van de hoeveelheden. hoeveel pannen heb je hier voor nodig met al die uien enzo.

Klaudia
Lid
Lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 21-12-2009 20:05

Bericht door Klaudia » 14-09-2011 16:51

WhahahhamWilma...zullen we dat doen!!! :D

En Yvo,het is ook heerlijk en weet je...ik heb thuis een super grote pan,als ik Chili maak ,dan lukt het het beste als ik een grote hoeveelheid maak.....ook lekker om iedereen een bakje langs te brengen... :D
Go your own way,the way of your heart...

Harte groet,Klaudia

Plaats reactie

Terug naar “Recepten voor lekkerbekjes”