Meditatieve oefening

Verschillende Mantras, en muzikale Meditaties
Plaats reactie
Stridje
Lid
Lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 18-03-2008 22:38

Meditatieve oefening

Bericht door Stridje » 12-09-2011 17:04

Voor je begint met deze oefening zorg er voor dat je een rustig plekje hebt opgezocht en dat je je lekker kan ontspannen.
Start daarna deze meditatieve oefening alsvolgt.


Ga eerst met je ademhaling naar je buik, adem 3 keer diep in en krachtig uit.
Laat de dingen die niet bij je horen en of bij je passen los bij elke uitademing.
Visualiseer dat je heerlijk op het strand loopt en dat je stevig met je voeten het zand in stapt.
Op een gegeven moment heb je de mooie blauwe zee in de gaten en besluit je om in het water te gaan. Je loopt heel relext het water in tot je middel.
In de verte, zie je een school dolfijnen zwemmen en 1 dolfijn trek er je aandacht in het bijzonder.
Hij heeft ook jou in de gaten en komt heel lief en speels naar je toe gezwommen...je mag nu vragen aan de dolfijn of hij een boodschap voor je heeft......de dolfijn zal je dan laten weten wat hij voor boodschap speciaal voor jou mocht komen brengen.
Vergeet de dolfijn niet te bedanken voor zijn boodschap, loop terug richting het strand en ga in de lotus houding zitten en ontspan. Hierdoor kan de boodschap van de dolfijn helemaal bij je binnen komen en kan je er misschien mee aan de slag.
Geniet daarna van de rust die in jezelf is ontstaan.

Succes met deze meditatieve oefening
Hij is zo heerlijk en mooi.........
Lieve groet van Stridje
_________________
Uit de diepste dalen komen de mooste wonderen

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 12-09-2011 17:37

Mooi Stridje, ik ga het direct proberen want ik moet een dutje doen omdat ik vannacht moet werken.
Dit zal mijn hoofd leeg maken en ik hoop nog een lange tijd op het strand te kunnen blijven tot ik weer wakker wordt, tenminste ik hoop dat ik na de oefening in slaap kan vallen.

Doei doei Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Klaudia
Lid
Lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 21-12-2009 20:05

Bericht door Klaudia » 13-09-2011 01:08

Wauwww,wat mooi...

:D
Ga deze meditatie zeker doen...

Afbeelding
Go your own way,the way of your heart...

Harte groet,Klaudia

Plaats reactie

Terug naar “Mantras, Yantras en Meditaties”