chakra healing sound mantra

Verschillende Mantras, en muzikale Meditaties
Plaats reactie
berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

chakra healing sound mantra

Bericht door berdien » 09-09-2009 21:51

lam vam ram yam ham om oom oom

lam, wortel rood
vam, hara oranje
ram, solar plexus geel
yam , hart groen
ham , keel licht blauw
om, derde oog indigo
oom, kroon/kruin wit
oom, pi punt 30 cm boven kruin

De mantra is een klankgeven-de meditatie die weerklinkt met de vibratie van het chakra.
Iedere chakra is toegewezen aan een eigen zaadklank.
Vanaf het wortelchakra zijn dit respectievelijk Lam, Vam, Ram, Yam, Ham en Om.
Het kruinchakra heeft geen zaadklank.AUM = OHM gelijk aan de trilling van de Kruin-Chakra en het derde oog tezamen


Je spreekt ze bewust uit en probeert te voelen welke chakra het meest geblokkeerd is.
Je kan pijn voelen of een tegenstand enz...
Je herhaalt de woorden tot je enige verbetering voelt.

Kruinchakra = Ik weet.

Derde oog = Ik zie.

Keelchakra = Ik spreek.

Hartchakra = Ik heb lief.

Zonnevlecht (solar plexus) = Ik wil.

Heiligbeenchakra = Ik koester.

Stuitchakra = Ik vertrouw.



Mooladhara, het laagste chakra, gelegen op het perineum bij mannen, en de baarmoederhals bij vrouwen, wordt in verband gebracht met de eigen identiteit en veiligheid, bezittingen, angsten en remmingen.

Swadhisthana, gelegen in de buurt van het heiligbeen aan de onderkant van de rug, wordt in verband gebracht met het onbewuste, seksualiteit, vreugde en vertrouwen.

Manipura, gelegen in de wervelkolom achter de navel, is geassocieerd met persoonlijke kracht, dynamiek en eigenwaarde.

Anahata, gelegen in de wervelkolom achter het hart, is verbonden met de emoties van liefde, mededogen en vergiffenis (evenals hun collega's, haat en wraak).

Vishuddhi, gelegen aan de voet van de nek, wordt in verband gebracht met de verschillende niveaus van communicatie met mensen, en met zichzelf zal stromen met het leven.

Ajna, gelegen aan de pijnappelklier klier achter de wenkbrauw centrum, wordt geassocieerd met wijsheid, intuïtie en discriminatie - de geestelijke vermogens.

Sahasrara,fontanel Sahasrara betekend duizendvoudig, duizend maal, duizend. De kleuren van dit Chakra zijn wit, violet, goud. Het centrale thema is spiritualiteit en verlichting. Het openen van dit Chakra kan leiden tot wonderbaarlijke gelukstoestanden, onbeschrijfelijke kalmte en tevredenheid. In veel literatuur wordt er echter voor gewaarschuwd dit Chakra te openen. Het eenzijdig openen van dit Chakra kan leiden tot afzondering uit het dagelijks leven en men kan gaan leven als een kluizenaar. Het openen van dit Chakra dient alleen dan te gebeuren met de stabiele basis van de andere Chakra's.


een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 10-09-2009 22:34

Dank je wel Berdien voor het delen. Ga ik de klanken even uitproberen en kijken wat er misschien geblokkeerd is. Soms weet je dat niet altijd van jezelf namelijk.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Mantras, Yantras en Meditaties”