Ontwikkeling Meditatie,

Verschillende Mantras, en muzikale Meditaties
soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

Bericht door soulsjourney » 10-01-2010 19:53

hoi

het probleem is dat ik heel erg het gevoel heb ik dat mensen wil helpen in het paranormaal/spirituele en dat ik dat ook moet doen. Ik weet alleen niet hoe. Daarom ben ik aan het zoeken.

Ik zoek iets wat bij me past maar ik kan nergens een binding mee vinden, ook met veel personen kan ik geen binding opbouwen. Het voelt allemaal 'verkeerd' ofwel niet voor mij.

Ik wil graag shamballah doen maar de financiele situatie laat dat voorlopig niet toe.het is het enige waar ik dan wel weer een aantrekking mee heb.

Het is net of je uit elkaar wordt getrokken: de ene kant wil heel graag wat doen en helpen en de andere kant zoekt naar iets.

ik kan je vertellen dat het heel erg uitputtend is deze innerlijke strijd.
ik heb geprobeerd los te laten of juist iets te gaan doen maar het is net alsof je in een doolhof steeds de verkeerde kant op loopt.
Erg deprimerend en daardoor heb ik heel veel geloof en vertrouwen in veel spirituele dingen al zo goed als verloren.

soulsjourney

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 10-01-2010 21:20

Wat spijtig om te horen dat je in een soort doolhof zit voor jouw gevoel, en nergens binding mee kan vinden zoals je zegt.
Maar voor jij mensen kan helpen in het paranormale/spirituele, moet/mag je toch echt wel eerst eens aan een stevige basis gaan werken. Zolang jij rondzwabbert en veel vertrouwen kwijt bent op dit gebied,kan en mag je toch geen mensen 'helpen' is mijn gevoel.

Je kan dit wel willen,maar hoe denk je dat te gaan doen, als je zelf nog niet eens weet hoe je hier in je weg moet vinden? Vind dit een griezelig idee hoor.En je zou zo anderen daar zelfs geen goede dienst mee KUNNEN bewijzen maar juist schaden,want wie zelf niet het volledig vetrouwen in het paranormale/spirituelle heeft,straalt dat ook uit naar anderen die notabene op hulp rekenen, van jou dan in dit geval.Zou me hier in/met zo'n onzekere beleving van alles op dit vlak nooit aan willen wagen,gaat tenkoste van andere mensen,en dat mag nooit.

Raad je aan hetgeen Margriet zei nog eens aandachtig te lezen.
Hoop dat je er iets aan hebt.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

Bericht door soulsjourney » 11-01-2010 09:22

@hannie

ik heb ook nooit gezegd dat ik het toch ga doen.
ik weet heel goed dat het andere kan schaden ipv goed doen.
ik heb het zelf van dichtbij al vaak zien gebeuren.

ik help dus ook niemand totdat ik er zeker van ben dat ik hen ook echt kan helpen. En anders niet.

soulsjourney

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 11-01-2010 17:03

Nee soulsjourney, je zei ook niet dát je het toch gaat doen,zo zei ik het ook niet,voel je niet aangevallen hoor,hoeft echt niet. :wink:
Je gaf eerder al aan heel sterk het gevoel te hebben op paran./spirit. gebied anderen te willen en moeten helpen toch?
En zoekende was wat en hoe je dat moest doen.Terwijl je tegelijkertijd aangaf dat jouw gedachten die door je hoofd gaan jouw rustpunt zijn,in je eigen wereld.
Maar even verder dat dat ze alle kanten op vliegen en je niet meer weet welke kant op te gaan,wat heel vermoeiend is deze worsteling.
Helemaal als je je gedachten niet stil kunt krijgen,kost veel energie.
Rust lijkt me in zo'n doolhof dan ver te zoeken he,vaste grond onder de voeten ook niet.Daarom stelde je je vraag toch ook dacht ik?

Vandaar dat ik aangaf hier eerst een weg in te vinden voor je ook verder kan met anderen te helpen. En je hebt denk ik veel in je om dat ook ooit eens te kunnen doen eventueel,maar eerst zelf alles op een rijtje zetten wat voor jou het beste is zodat je een stevige basis hebt. Geeft veel rust en zelfvetrouwen,wat je nu erg mist nog,
hoop dat je iemand vindt om je hier in te ondersteunen zodat jij dan ook ontdekt waar je geknipt voor bent om daar met plezier mee te werken.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

Bericht door soulsjourney » 11-01-2010 18:53

Hoi

juist Hannie dat bedoelde ik! :P

Ik wil idd eerst rust vinden vooral in mijn hoofd en soms lukt het wel.
Vroeger kon ik me bijv heel goed concentreren en me verliezen in een goed boek etc maar dat kan ik niet meer. Mijn concentratiespanne is met de meestal dingen waardeloos. Alle met websites maken etc dan wil het soms wel lukken.

Heel soms ben ik zo ergens mee bezig, met priegeldingetjes, dat je een kanon naast me kunt afschieten en nog hoor ik het niet :)
Je kan een feestje houden als ik slaap want ik slaap er dwars door haha

maar het gaat om dat rust en concentratiepunt.

En zoals ik zie inderdaad ik wil eerst ook een goede basis helpen want ik wil mensen écht helpen en niet half. Ik wil zeker weten dat wat ik zeg ook doe ook werkelijk waarde heeft van de ander en ook 'zuiver' is(voor zover dat kan)

Nu alleen nog iets vinden wat me dat kan geven.

soulsjourney

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 11-01-2010 19:26

Goed om te horen, :D

Het is soms ook lastig lezen als we iemands stem, intonatie en de mimiek er niet bij kunnen horen of zien.
Dan kunnen bepaalde uitdrukkingen en zinnen soms vreemd en heel anders overkomen dan de bedoeling is he.

Meid ik hoop dat het je binnenkort lukt een begin te vinden zodat je het allemaal lichter gaat voelen. 'k duim' voor je hoor.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

Bericht door soulsjourney » 11-01-2010 20:12

hoi

ja dat is altijd lastig, maar misschien leuk om een foto te zien. heb je toch beetje idee :D
de foto is genomen op de elffantasy en ik was er met mijn zusjes en we hadden net onze gezichten laten beschilderen :roll:

Afbeelding

Ik sta nooit geweldig op fotos maar deze is wel leuk.

groetjes

soulsjourney

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 11-01-2010 20:58

Nou, leuk zo zeg, kan ik je 'zien' als 'k wil reageren, zal zeker anders zijn.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Mantras, Yantras en Meditaties”