Ontwikkeling Meditatie,

Verschillende Mantras, en muzikale Meditaties
soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

droom

Bericht door soulsjourney » 30-12-2009 20:08

hoi

mag ik een vraag stellen?
Al heel lang ben ik op zoek naar mijn 'pad'
Heel veel mensen denken dat sjamanisme bij me past of een combinatie van druidisme/sjamanisme.

Ik heb heel lang met tarotkaarten gewerkt en diverse engelenkaarten (oa doreen virtue).
Toch wordt mij aangeraden niet zomaar bijv cursussen sjamanisme te doen daar mijn energie op een hoger niveau zit dan de 'normale' westerse sjamamisme workshops,opleidingen etc. Ik heb een indiaanse gids (diverse tekeningen van en een mediamiek medium ziet hem bij mij) en volgens haar is er een hele zielegroep van indianen bij mij (of ik hoor daarbij) om me te helpen.

Toch vind ik het moeilijk. Ik kan helaas niet mediteren. Ik kan niet lang rechtop zitten ivm lage rugklachten (ik verrek van de pijn na 1 minuut) en liggend wil niet want dan val ik onherroepelijk in slaap.
Daarom krijg ik de meeste dingen denk ik ook via dromen. Ik ben al eens entiteiten tegengekomen die met me probeerde te praten wat helaas niet goed lukte en ook diverse helpers (gidsen?)
Helaas zie ik alleen nooit gezichten of ik onthou ze niet. Wel denk ik dat ik mijn hoofdgids (indiaan) al een paar keer gezien heb van de achterkant (ik herkende zijn haar)

Mocht het helpen dan heb ik wel foto's van mijn gidsen of mijzelf.
Misschien staat het in de verkeerde topic maar dit borduurt verder op mijn droom. Misschien proberen ze me al heel lang iets duidelijk te maken.
Je wilt niet weten hoe lang ik al aan het zoeken ben :( Toch blijft veel nog onduidelijk (misschien expres)

Soulsjourney

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Re: droom

Bericht door berdien » 30-12-2009 20:47

soulsjourney schreef:Ik kan helaas niet mediteren. Ik kan niet lang rechtop zitten ivm lage rugklachten (ik verrek van de pijn na 1 minuut) en liggend wil niet want dan val ik onherroepelijk in slaap.


maar mediteren kan je toch op vele manieren zelfs lopend toch ?
of in bad (die heb ik dan wel niet) of onder de douce
volgens mij hoef je niet persee recht op te zitten toch?
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

droom

Bericht door soulsjourney » 30-12-2009 21:03

hoi

nou ja de meeste mensen bedoelen met mediteren toch rustig zitten op de grond of op een stoel of liggend.
De enige tijd dat ik rustig ben is in bed. Ik ben een heel snelle denker, vaak een aantal stappen vooruit op de rest.
Waar iedereen rechts kijk kijk ik links en vice versa. Mijn gedachtenwereld is mijn rustpunt. Mijn eigen wereld.
Nadeel daarvan is dat je al gauw in je hoofd leeft zoals men zegt.
Ik kan dus die gedachten niet stil krijgen. Ik heb het serieus geprobeerd.
Men raadde mij aan liggend te mediteren op bed of op de bank. Maar ik val in slaap. na 5 minuten wil ik slapen, mijn ogen plakken aan elkaar en ik ben doodop.
Ik heb het al eens voor elkaar gekregen dat ik op een stoel of ergens tegenaan zat te mediteren en na 5 a 10 minuten zo moe werd dat ikop de grond opgekruld in slaap ben gevallen en daar een uur of wat heb liggen slapen (gelukkig was de vloer warm haha)

Veel mensen zeggen dat je alleen via meditatie contact kan krijgen of antwoorden kan vinden. Maar ik kan het niet!
Ben ik dan veroordeeld tot een leven lang zoeken naar contact of naar antwoorden. Het zijn maar simpele vragen waar ik een antwoord op wil maar het is van erg groot belang :S

soulsjourney
(Esmeralda)

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 30-12-2009 21:15

kijk eens bij de mantra toppics een mantra zingen/opzeggen is ook mediteren en dat hoeft niet mooi te klinken
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 31-12-2009 18:49

Hoi Esmeralda)

Je kan met meerdere dingen in contact komen met de spirits,tekenen,schrijven,schilderen,wandeling maken in het bos,je zelf door een ander laten verwennen,zoals massage en dan door trance iets binnen krijgen,zelfs als jij je zelf op een punt overdag op iets focust,(staren)dat je beelden of antwoorden kan krijgen,ook in jou dromen .Niemand is veroordeeld,ieder mens onwikkeld zich anders,ieder mens heeft hierin zijn eigen tempo.Jij kan niet mediteren,dat is toch fijn om te weten dan,ga een andere weg in ,geloof dat die weg er is,waar voel jij je prettig bij dat is belangrijk.Ben jij een natuurmens,watermens?

Neeeee niks is expres je bent te veel zoekende,geef het de tijd alles wat je nodig hebt,het komt toch wel.HAHA een leer,als ik een cake aan het bakken ben in de oven,laat ik hem garen ik kijk ook niet om de minuut om te kijken of hij gaar is,,,,,pfff dan mislukt mijn cake.Lieverd die cake heeft ook de tijd nodig om te garen zo is dit bij jou en bij iedereen.Ik adviseer mensen die niet goed kunnen mediteren,zet een achtergrond muziek op,ontwikkel jou oren,als die ontwikkelt zijn ga jij in meditatie ,je richten op het geluid,,dan heb je geen tijd om te slapen.Vertel eerst even aan mijn waar ,jou intressens liggen?

Fijne jaarwisseling ) .
Warme groet,
Karin.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

re droom

Bericht door soulsjourney » 01-01-2010 19:11

hoi

ik heb al verschillende dingen geprobeerd waaronder tekenen maar helaas ben ik te ongeduldig waardoor het niet lukt. Ook schilderen of enige creatieve dingen is niet mijn ding helaas. Schrijven kan ik wel goed maar dat doe ik nooit.

Ik heb vanalles gedaan waaronder automatisch schrift (doe ik niet meer), pendelen (doe ik ook bijna nooit meer alleen ter demonstratie hoe het werkt op beurzen met onze winkel), tekenen/schilderen (zoals gezegd niet mijn ding), tarot en engelenkaarten (hier kreeg ik het meest bij omdat dit met symbolen werkt), fotolezen (dit ging ook altijd goed alhoewel ik het weer niet met voorwerpen kan)

Ik neem aan dat je met interesse bedoelt op spiritueel gebied.
Sja das nogal moeilijk. verschillende dingen trekken mij waar ik steeds 1 deel van gebruik bijv hekserij (niet de moderne varianten), druidisme en sjamanisme. Boedhisme heb ik daarentegen echt he-le-maal niks mee.

Ik doe geen rituelen alhoewel ik wel weer een sjamanen/druide staf heb (zelfgemaakt), ik ben goed in weersveranderingen aanvoelen (raar maar waar haha), ik voel energieen van diverse soorten waaronder voornamelijk kristallen/edelstenen, ik voel gewoon energieen die bij me zijn alhoewel ik niet weet wie het zijn maar ik ga er vanuit dat fijne warmte goed is en eigenlijk heb ik nooit iets anders.

Divineren vind ik leuk (dus tarot maar ook runen alhoewel ik de runen nooit kan onthouden), fotolezen vind ik leuk omdat ik hier veel dingen mee kan oppikken, auras en chakras fascineren mij, boodschappen doorgeven vind ik erg mooi werk ( ik deed dat altijd via engelenkaarten) en ik wou dat ik het ook zonder hulpmiddel kon maar helaas ben ik bang dat je daarvoor erg helderziend of gidsen en overledenen moet kunnen zien of horen.

Dingen die me totaal niet interesseren zijn bijv reiki, bachbloesems, aromatherapie, quantum touch etc

Sja wat moet ik nog meer zeggen? Ik weet veel van ellerlei dingen en van nog meer dingen een beetje. soms weet ik het 'uit mezelf' en andere keren van andere media (tv etc). ik heb een heel erg goed geheugen en ook fotografisch. ik ben heel erg van de symboliek en van beelden.
Ik kan heel snel verbanden leggen tussen vooral spirituele dingen.
Mensen vertrouwen me en vertellen me vaak dingen die ze niemand anders vertellen zonder dat ik het ze vraag.

Mensen zeiden vaak dat als ik met ze bezig ben (in het verleden heb ik voor mensen kaarten gelegd) en ik kan me goed concentreren en alles loopt goed dat ze het gevoel hadden samen met mijn in een cocon te zitten. Ze vergeten dan alles om hun heen en later als ze weg willen dan hebben ze helemaal niet door dat er mensen om ons heen liepen of dat mensen over de schouder meeluisterden of keken. De buitenwereld drong dan niet meer tot hun door. dat is wel apart.

Veel mediums en paragnosten zeggen dat ik wat met mijn handen kan. dat er heel veel energie in zit en dat ik met mijn handen als het ware kan 'lezen'. Toch kan ik niet helen of magnetiseren alhoewel ik dat wel geprobeerd heb. Fotolezen kan ik daarentegen weer wel maar alleen als ik een originele foto vast heb (niet een snel geprinte digitale). Het moet energie hebben.

Beetje lang geworden maar hopelijk verschaft dit wat inzicht.
Ik weet dat ik erg zoekende ben en er misschien over heen kijk maar ik heb zoiets van hun daar (aan gene zijde) hebben misschien eeuwige leven maar ik niet. ik ben op het best als ik wat kan doen en ik verpieter als ik niks kan doen.

groetjes

soulsjourney

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 01-01-2010 21:35

Esmeralda,
Ik zie dat jij wel goed van je zelfs af kan schrijven,kan jij deze tekst even voor jou zelf heel goed door lezen,,je geeft namelijk op veel vragen jou zelf een antwoordt,lees en zie het.Mediteren kan je op meerdere dingen dan lig of zittend,jou pad is er al.Lees je eigen tekst.



Deze tekst,,,,
(((Toch wordt mij aangeraden niet zomaar bijv cursussen sjamanisme te doen daar mijn energie op een hoger niveau zit dan de 'normale' westerse sjamamisme workshops,opleidingen etc))).

Dit kan jij niet beoordelen als jij het niet geprobeerdt hebt.Er zijn geen niveau "s ieder is gelijk,alleen de ene heeft zich beter afgestelt op een bepaalde trilling,ieder heeft zijn eigen ontwikkeling hierin,iedereen heeft het in zich ik, jij iedereen bezit het licht.Iedereen kan dit in liefde ervaren.Alleen je zal in beweging moeten komen en dat zal jij zelf moeten doen.Iets leren daar zijn we nooit te oud voor.Vergeet er zijn geen machten,er is alleen licht,wat je in liefde ontvangt.Wat je aan alle broeders en zusters,staanders twee benige,gevleugelde mag doorgeven.

Nogmaals jij weet wat je bezit,alleen jij jaagt naar dat wat je niet hebt stop daarmee,verzet je gedachten en koester wat jij bezit je bent al zo mooi.Koester dit in liefde,,,meestal zit het in de kleinste dingen Esmeralda,de aller kleinste dingen.sommige mensen denken te groot en jagen iets na wat er niet is.waarom niet koesteren wat je al hebt?
Lieverd luister naar wat het hart geeft.
Warme groet Karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Bericht door Margriet » 10-01-2010 14:33

Goed uitgelegd Karin!

Mijn vraag aan jou Esmeralda±
Wat wil je zelf eigenlijk, ik hoor steeds iets positiefs en daarna iets wat het weer teniet doet zoals dit en dat kan ik maar doe het niet meer en dat hoor ik herhaalde malen.

Ben je steeds op zoek en waarom blijf je niet wat langer bij het ene

Wellicht kun je een bepaalde stof waar je interesse naar uitgaat nog wat meer uitdiepen waardoor je wat meer rust krijgt.
Herhaling kan ook rust geven zoals een mantra.

Kijk naar wat je al kunt hebt geleerd en put daar je eerst je kracht uit.
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

soulsjourney
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-07-2009 13:03

Bericht door soulsjourney » 10-01-2010 14:45

hoi

omdat het nogal moeilijk uit te leggen is zeg ik het maar zo:

ik zoek naar de sleutel van de deur die opengaat naar het deel wat ik kwijt ben qua paranormaal en spiritueel. Het is de sleutel die ik zoek niet de inhoud.

soulsjourney

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 10-01-2010 15:21

Niemand anders dan jij zelf bent die sleutel. Open daarmee als je het wilt
de deur naar manieren om bij datgene te komen wat je denkt kwijt te zijn.
Het is wat verwarrend allemaal,want je vraagt een 'sleutel', en je wil er niets mee doen lijkt het wel?
Net of je alles afwijst wat jou opweg kan helpen, terwijl het toch echt uit jou zelf moet komen, dat is jammer omdat je er nu steeds in rond blijft draaien, jezelf tegenwerkend, niet wetend wat te doen.
Hoop dat je 'het' wat het ook moge zijn, zult vinden ooit.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Mantras, Yantras en Meditaties”