Engelen

Verlies van je dierbare, steun door gids(en), engelenenergie, aartsengelen, beschermengelen, lichtwezens, en hulp van engelen
nymira
Lid
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 27-04-2008 12:11

Engelen

Bericht door nymira » 04-06-2008 09:25

Lieve Moderators,

Ik heb een vraag aan jullie.

Ik zie veel informatie van allerlei stromingen. Heel mooi!!

Mooi om kennis op te doen en gaat mijn gevoel altijd terug naar Engelen.
Dit heb ik altijd al gehad, als klein meisje voelde ik al Engelen om me heen.

Willen jullie hier op het forum er ook aandacht aan geven?

Karin, kan je ook Engelenkaartjes plaatsen op het forum?


:oops: ben ik normaal zo bescheiden en als je niet vraagt weet je niet of het kan toch?

Liefs,

Nymira

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 04-06-2008 12:34

Hallo lieve Nymira,

Dat is heel mooi dat je altijd al engelen om je heen voelde Het is ontzettend mooi om ze te voelen en ze om je heen te hebben.Ze zijn er ook altijd als je ze vraagt of aanroept.
Wat wil je er precies over weten?
Het is goed dat je het vraagt want wat je niet vraagt weet je niet he. En je hebt gelijk, er is op het forum nog niet zoveel aandacht aan besteed.
Helaas kan ik geen engelen kaarten op het forum zetten.Zou niet weten hoe dat moet.Heb wel heel veel engelenorakels.Want werk ook altijd met engelen. Je vroeg het dan ook aan Karin en misschien weet een ander forum lid dat wel .Of misschien kan Sita dat doen.Het is wel leuk al die orakel kaarten. veel liefs Marianne :D
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

nymira
Lid
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 27-04-2008 12:11

Bericht door nymira » 04-06-2008 14:03

Hallo lieve Marianne,

Mooi dat de Engelen er voor je zijn he?
En helemaal mooi als je er mee werkt!

Wat ik zelf leuk zou vinden is als er basis informatie komt.
Er is zoveel te vertellen over Engelen toch?

En boekeninformatie is ook leuk!

Als ik niet duidelijk ben hoor ik het graag ok?


Liefs,

Nymira

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 05-06-2008 22:58

Hallo lieve Nymira,
Ik zou wat schrijven over engelen

De engelenwereld

de engelen Hiërarchie bestaat uit verschillende lagen


De derde Hiërarchie :

-de engelen
-de Aartsengelen
-de Oerkarachten

de tweede Hiërarchie:

-de Machten
-de Krachten
-deWereldleiders

eerste Hierarchie:

-de Tronen
-de Cherubijnen
-de Serafijnen


de engelen werken met individuen , met enkelingen en soms met kleiner groepen
de aartsenengelen werken met volken en grotere bevolkingsgroepen
de oerkrachten werken aan heel de aarde en heel de mensheid en zorgen ervoor dat precies die energieén naar de aarde en de mensheid toestromen , die deze op dat moment nodig hebben voor hun verdere ontwikkeling en evolutie .
Dan heb je nog de beschermengelen die hebben als taak om de mens hun hele leven te begeleiden vanaf de geboorte en zelf aldaar voor tot aan zijn of haar dood
Ze begeleiden de mens al voor de geboorte wanneer deze vanuit de Lichtwereld afdaalt naar de aarde om zich met een groeiend lichaam in een moederbuik te verbinden om zo , in dat lichaam , aan een nieuwe incarnatie op aarde te beginnen En de beschermengel beëindigd zijn werk niet bij de dood , maar begeleidt de mens na zijn zijn of haar dood op de terugweg naar de Lichtwereld. Deze beschermengel reisde waarschijnlijk ook al in vorige levens met ons mee en daarom weet hij ook zo goed waarom we op de aarde zijn en waar we mee worstelen . Hij begrijpt ons eigenlijk zo goed omdat hij ons door en door kent.
Hij kent de levenslessen die we hier te leren hebben en weet wat onze opdracht is, beter dan wij dat zelf weten. En hij begeleidt ons en inspireerd ons zo dat we ook werkelijk onze levenslessen leren en die levensopdracht zullen vervullen .

Een engel is androgyn, zij zijn zowel mannelijk als vrouwelijk. Dus kunnen we ze net zo goed zij als hij noemen.
Er is nog geen woord voor die zowel het mannelijke als het vrouwelijke in een naam noemt.
De aartsengelen zijn de behoeders van onze taal . Zij helpen om in onze taal , dus in de woorden die wij spreken , geestelijke krachten te laten stromen.Om een voelbare liefde , vrede ,oprechtheid en betrouwbaarheid in onze woorden te laten doorklinken.Ze helpen dus om met onze taal tot instrument van genezing te maken. Woorden kunnen genezing brengen.
Zoals alle engelen hebben ook de aartsengelen zich in de voorbije tijden teruggetrokken om ons mensen de gelegenheid te geven op eigen benen te staan en zelfstandig te worden .

De Oerkrachten zijn de derde en hoogste groep engelen van de derde Hiërarchie. Zij staan dus boven de engelen en de aartsengelen . Zij werken niet met enkelingen en ook niet met volken maar aan , voor en met heel de mensheid , heel de aarde en alle wezens die haar bevolken. Zij worden ook wel de Geesten van de tijden genoemd omdat zij het ritme van de tijd bepalen. Zij zorgen ervoor dat juist die inspiratie en de energiën naar de mensheid toestromen , die deze op dat moment nodig heeft.
om verder te kunnen groeien en zich te kunnen ontwikkelen.

De Machten geven aan alles wat onstaan is een eigen unieke en passende vorm . Want alles wat onstaat , niet alleen mensen , dieren en planten , maar ook geestelijke wezens , hebben een vorm.
Machten geven dus niet alleen een eigen vorm aan alles wat onstaat , maar behoeden ook de verdere ontwikkeling van die vorm.

De Krachten

Dat zijn de engelen die aan alles wat nieuw onstaat in de kosmos een heel eigen bewegingsritme meegeeft . daarnaast blijven ze in ontwikkeling van dat ritme in ieder wezen behoeden en begeleiden ze dat

De wereldleiders
geven aan alles wat onstaat een patroon van wijsheid mee . want alles is met een grote wijsheid samengesteld en ontwikkeld. Denk maar aan ons lichaam dat is zo mooi samengsteld we kunnen er zoveel mee ,maar toch is het maar zo klein in het universum als een zandkorreltje en toch zo veelzijdig en uniek.

De engelen van de tweede Hiërachie geldt nog in sterkere mate voor de engelen van de erste Hiërachie namelijk dat we te maken hebben met zulke grootse en onvoorstelbare krachtige kosmische Wezens dat het voor ons beperkte menselijke denken en voor ons menselijke invoelingsvermogen per definitie onmogelijk is om aan hun goddelijke wezen recht te doen met onze woorden en onze beelden Wij kunnen deze Wezens niet toerijkend beschrijven omdat onze woorden maar beperkt zijn op dat gebied .

De Tronen vormen de bouwstof van de wil
De Cherubijnen vormen de bouwstof van de harmonie van wijsheid
en de Serafijnen vormen de bouwstof van de liefde

Met grote dank aan het geleerde, zijn wijsheid ,zijn grote liefde voor engelen en passages uit zijn mooie boek over engelen van mijn goede vriend Hans Stolp

liefs Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 11-06-2008 13:12

Aartsengelen:


Michaël
Dat is de engel van bescherming, rechtvaardigheid,waarachtigheid, macht, verlossing, vertrouwen,ware vrede vinden en verwezelijken
Zijn naam betekent : "Wie is als God"


Jofiël
Dat is de engel van vriendschap, universele waarheid, wetenschap, onderscheidingvermogen, verlichting

Zijn naam betekent: "God is mijn waarheid"

Chamuël

Dat is de engel van vreugde en gelukzaligheid , vast vertrouwen , relaties, liefde, het innerlijke kind, creativiteit geborgenheid , de betekenis van handicaps en anders zijn , plezier in het leven hebben , hier echt willen zijn.

zijn naam betekent: de kracht van God's hart

Gabriël

Dat is de engel van kracht van de maan, hoop, verlichting van de materie, geboorte, oplossing van blokkades en pijn van het hartchakra, vergeving, het vrouwelijke

Zijn naam betekent:De kracht van God

Rafaël

Dat is de engel van genezing
het derde oog openen , waarheid, groei door genezing heling door liefde , zelfgenezing, anderen kunnen genezen , de eigen roeping herkennen

zijn naam betekent : God geneest

Uriël

Dat is de engel van de geestelijke leiding, zoeken naar waarheid, eigen kracht erkennen , geloof, omgang met spirituele macht , losmaken van gebonden zijn aan de materie

Zijn naam betelent : Vuur van God


Zadkiël
Dat is de engel van innerlijke en uiterlijke vrijheid , transformatie verandering toelaten , oplossen van karma

zijn naam betekent:engel van verandering en transformatie

Metatron

Dat is de engel van het verbinden van het goddelijke met het menselijke verhoging van het bewustzijn het ontvangen van het goddelijke licht, toegang krijgen tot de spirituele en esoterische waarheden

zijn naam betekent dichtbij God zijn

Sandalfon

Het is de engel van dromen verwezenlijken ,je lichtkind ontmoeten , zich open stellen voor hemelse en aardse liefde ,

Deze engel is de beschermer van de aarde

Er zijn natuurlijk nog veel meer engelen.

Je mag ze altijd aanroepen als je echt een wens hebt vanuit je hart.
Ze zullen er dan altijd zijn om je te helpen. Je kunt een kaarsje of een lekkere wierook voor ze branden
Vergeet daarna niet om ze te bedanken voor hun hulp.
ook al is je wens of hoop nog niet gelijk vervuld. Engelen nemen hun tijd om iets te bewerkstelligen en daar kunnen wij geen invloed op uit oefenen. We kunnen het hoogstens verlangsamen door te veel druk erop uit te oefenen. Laat los en leef je leven.
Engelen zijn er altijd geven je troost en liefde . Je bent nooit alleen
al voelt dat soms wel zo.
Ze kunnen zich kenbaar maken door een lichte wind langs je heen te laten voelen. Dat er een vogel of vlinder ineens langs je heen blijft vliegen zomaar uit het niets.En het cijfer drie b.v. drie veren , drie munten die je ineens vindt , zijn allemaal tekenen van engelen dat ze in je nabijheid zijn.Engelen helpen nooit zo uit zichzelf .Zij bestaan alleen uit liefde en komen uit een andere dimensie, waar wij met ons verstand niet bij kunnen.Je moet ze dus altijd wel om hun hulp vragen en dan helpen ze ook gelijk.


In liefde en Licht

Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

nymira
Lid
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 27-04-2008 12:11

Bericht door nymira » 11-06-2008 21:05

Hoi Marianne,

Bedankt voor de informatie.


Liefs,

Nymira

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

engelen kaartjes

Bericht door karin » 23-06-2008 20:30

Hallo Nymira,
Afbeelding
Lees nu je bericht van jou,je hebt intressen in de engelen kaarten,
Ik zie je hebt al wat informatie gehad van Marianne over de engelen.Mijn Dank hiervoor.

Zal even kijken of de engelen kaarten er al op staan,zal ik ze voor je plaatsen,veel succes ermee.Als de tijd me toe geeft zal ik hier meer plaatsen over de Engelen.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Engelen

Bericht door karin » 23-06-2008 20:49

Hallo Nymira,

Afbeelding
Ik draag ook een steentje bij aan je vraag hoop dat je er wat aan hebt, Elke Engel heeft zijn eigen Energie, Thema, Taak en Kleur.

Aartsengelen helpen je bij Karma inlossen, oude patronen lost te laten,transformeren en geven je inzicht.gevoelsmatig kun je de Engel aanroepen die jij op dat moment nodig hebt,vertrouw je intuïtie.Engelen geven Liefde, Kracht en helende energie. je moet er wel ontvankelijk voor zijn.Ook in meditatie ermee werken is heerlijk.

Energie Engelen.

Gabriël: Hoopgevend.
Raphaël: Genezend.
Michaël: Krachtig.
Uriël: Materie.
Haniël: Inzicht.
Chamuël: Licht.
Jophiël: Zachtheid.
Zadkiël: Harmonie,

Energie Kleuren Engelen.

Gabriël: Wit.
Raphaël: Groen.
Michaël: Blauw.
Uriël: Paars.
Haniël: Lichtblauw.
Chamuël: Oranjeroze.
Jophiël: Goud.
Zadkiël: Violet.

Betekenis Namen van Engelen.

Michaël: Wie is als God.
Gabriël. Kracht van God.
Uriël: Licht van God.
Chamuël: God is mijn doel.
Jophiël: God is mijn waarheid.

Ik zag dat karel de Engelen kaarten geplaatst heeft ,je kunt op het plaatje klikken om een dag kaart te trekken.
warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 13-08-2008 20:04

:lol: ha ha over steentje bijdragen gesproken
men zegt dat als je n steen vindt met gat erin dat je dan engelen
zien mag/kan!!!
heb zelf veel stenen gevonden met gat vond het wel grappig om te
melden!! liefs van berdien :wink:
fout ik maak n fout dat zijn elfen die je dan kan zien geloof ik
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-08-2009 12:27

Sinds kort heb ik engelen kaarten en trek regelmatig een kaartje voormezelf. Meestal voor die dag, maar ook wel eens een algemeen inzicht waar ik op dat moment in het leven sta.

Wat me opvalt is dat ik vaak de Aartsengel Michaël trek, waar ik een heel goed gevoel bij krijg. Mooie kaart vind ik het.
Maar waar ik wat van in de war raak is dat ik ook regelmatig Opal trek.
De tekst erbij kan ik niks mee:
Je kinderen in de Hemel en op Aarde zijn gelukkig en er wordt goed voor ze gezorgd door God en de Engelen.

Ik ben nooit zwanger geweest en heb dan ook mijn vraagtekens waarom ik deze kaart zo regelmatig trek.

Kan iemand me wat wijzer maken?

Dank Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Plaats reactie

Terug naar “Gidsen, (bescherm)Engelen”