De Maya Kalender

Maya zegels energie
Karel
Hoofd-Beheer
Berichten: 43
Lid geworden op: 13-02-2008 19:08

De Maya Kalender

Bericht door Karel » 22-08-2008 16:21

De Natuurlijke Tijd

De (gregoriaanse) kalender die we in de westerse wereld gebruiken is gebaseerd op 12 niet evenredig verdeelde maanden en heeft geen enkele connectie met een of andere natuurlijke cyclus. Niet logisch dus. Veel logischer is de Maya kalender!

De Maya kalender is namelijk gebaseerd op de energiecycli van de natuurlijke tijd. Een maand in deze kalender is een 28-daagse cyclus (net als de maan-cyclus en de vrouwelijke menstruatie-cyclus). Een jaar telt een cyclus van 13 Manen en telt zodoende 13x28=364 dagen. Waar blijft die 365e dag dan?! Die dag wordt 'De dag buiten de tijd genoemd' 25 juli. Dit is een dag om te mediteren, te ontspannen, te chillen, te feesten en dus vooral niet te werken!

Afbeelding

Maar niet alleen vandaag is een bijzondere dag; 26 juli, is een bijzondere dag. Die dag is de eerste dag van het Maya Nieuwjaar! Volgens de Maya kalender heeft elke dag een speciale energie, net zoals elke maand en dus ook elk jaar. De energie voor het komende jaar is die van het 'Gele Kosmische Zaad'!

Hieronder zal ik uitleggen waar het jaar van het 'Gele Kosmische Zaad' voor staat en wat je hiermee kunt;

Het Gele Zaad zegt dat het NU de uitgelezen tijd is voor het planten van de zaadjes van intenties, visies, wensen en dromen. In dit jaar worden we uitgenodigd ons te RICHTEN op wat we willen laten opbloeien en groeien in ons leven; dat we de specifieke zaden mogen planten die we willen manifesteren! Sta jezelf toe om te BLOEIEN!

Wat jij hiermee kunt;
Realiseer je dat jij en jouw leven de vruchtbare grond zijn, dat je jouw eigen dromen en mogelijkheden doet wakker maken.
Bevrijdt jezelf van de illusie van zekerheid terwijl je de manifestatie van samenvallende mogelijkheden binnengaat..
De energie van 'Het Gele Zaad' vraagt je te kijken naar het thema van ontvankelijkheid, want zaden ontkiemen het beste in een veld dat ontvankelijk is voor overgave...
Onthoud dat alle zaad zelfontkiemend is en dat de realisatie van elke droom begint met een eenvoudige gedachte.
Verdwaal niet in het proces van de manifestatie; begin slechts met het zaaien van je hart’s verlangen...
Begin. Het resultaat zal natuurlijk opbloeien in het licht van jouw bereidheid om te beginnen...
'Het Gele Zaad' vertegenwoordigt de kracht die de essentiële processen geleidt van een organisme op weg naar volledigheid...
Al jouw dromen en verlangens zitten in je om wakkergemaakt te worden. Het antwoord ligt niet buiten je, maar binnenin.
Onthoud dat zaden het complete hologram van het geheel bevatten en dat binnen het proces van groei, altijd antwoorden en inzichten worden geboden.
Plant jouw intenties; ze zullen de mysteries in jouw gronden doen versnellen, gidsen en manifest maken.
Voordat je vragen stelt lees eerst even de FAQ door, of ook reeds gestelde vragen van leden.

Truus
Lid
Lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 17-08-2008 15:43

Bericht door Truus » 22-08-2008 16:29

Hallo Karel

Fijn dat uitleg hebt gegeven.
Maar volgens mij is het Storm-jaar
In Lak'ech- Ik Ben Een Andere Jij

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 22-08-2008 16:50

ja ik ga nu twijfelen ? :?: :shock:
maar erg leuk om te zien dat er meer mensen zijn die hier wat over weten wie weet kan je me meer leren :wink: zou ik leuk vinden :!: en karel wat voor een zegel ben jij of mag ik dat niet vragen ben erg nieuwsgierig groetjes van aagje :)
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Karel
Hoofd-Beheer
Berichten: 43
Lid geworden op: 13-02-2008 19:08

Bericht door Karel » 22-08-2008 18:03

Berdien, je moet zeker niet gaan twijfelen aan jezelf.

Wat jij doet vind ik juist veel practisher dan mijn informatie

Ga echt door berdien, en geloof in jouw kunnen.
Voordat je vragen stelt lees eerst even de FAQ door, of ook reeds gestelde vragen van leden.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 22-08-2008 18:09

:oops: :D je maakt mn dag goed had ik nodig lieve woorden
mijn dank is groot!! eindelijk tranen van blijdschap!!! ik vind het leuk hoor dat je mee doet goed hoor
Afbeelding het muurtje wat
er gebouwt word kan stukje voor stukje weg thanks
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 22-08-2008 18:24

Afbeelding

hahaha onzeker typje he!! maar ik had het toch goed je hebt helemaal gelijk karel moet niet twijfelen pffff moeilijk zeker in zo'n storm jaar :arrow:
het is blauwe elektrische storm
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Karel
Hoofd-Beheer
Berichten: 43
Lid geworden op: 13-02-2008 19:08

Bericht door Karel » 22-08-2008 19:07

Als jullie er meer over te vertellen hebben, of andere topics over de Maya cultuur kunnen maken. Heel erg fijn.

Dit is erg boeiend.
Voordat je vragen stelt lees eerst even de FAQ door, of ook reeds gestelde vragen van leden.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 22-08-2008 19:21

:wink:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Truus
Lid
Lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 17-08-2008 15:43

Bericht door Truus » 23-08-2008 12:37

Afbeelding



Het nieuwe jaar is op veel plaatsen in het land met onweersstormen begonnen. Exact 260 dagen voor het begin van het jaar, op 3 Storm, woedde er een storm over Europa, de storm van 8/9 november. Deze werd gevolgd door de grote storm van 24-28 november. Was dit een voorproefje voor de energie dit jaar? In de tijd van de Maya hielden zij hun hart vast als er een Storm jaar was aangebroken. De Heer van dat jaar was zelfs één van de ergste onderwereldgoden, Uac Mitun Ahau.

Dit jaar brengt een activatie van de transformerende energie in ieder van ons, onze innerlijke stormkracht en het stukje van de ziel dat weet dat we gaan veranderen. Hoe? Door ons weer met elkaar te verbinden en een versnelling van de in gang gezette transformerende energie (=katalyseren), met als doel transformatie ten dienste van het groter geheel.

Storm is een hevige transformator. Hoewel zijn doel altijd de reiniging is, kan hij heel indrukwekkend zijn. Hij sleurt alles met zich mee wat binnen zijn bereik komt. Dat is misschien maar goed ook. Want voor het einde van dit tijdperk in 2012 is er nog veel te transformeren. Wie nu nog steeds niet onder ogen wil zien dat wij als mensen een keus moeten maken in hoe we met elkaar omgaan, die zal er dit jaar niet meer onderuit kunnen. Weet dat elke transformatie die je zelf meemaakt een afspiegeling is van wat er zich in de wereld afspeelt. Elk probleem dat jij voor jezelf oplost is een probleem minder op deze aarde.

Informatie via MayaTzolkin
WaveMail - 22
In Lak'ech- Ik Ben Een Andere Jij

Truus
Lid
Lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 17-08-2008 15:43

Bericht door Truus » 23-08-2008 12:51

Op Pan Holland is veel in het nederlands te lezen.

Zelf vind ik deze visie erg mooi:
De kinderversie van de 20 Zonnezegels:
de 20 Gezichten van de Schepping.

Ik weet niet of ik het mag plaatsen.
In Lak'ech- Ik Ben Een Andere Jij

Plaats reactie

Terug naar “Maya zegels”