Maya kalender

Maya zegels energie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Maya kalender

Bericht door wiba » 29-08-2008 10:58

Omdat het hele maya gebeuren voor mij nog steeds niet duidelijk is heb ik geprobeerd iets te vinden wat het iets overzichtelijker voor mij maakt.
Ik kwam dit tegen en wil dit even delen met jullie omdat ik merk dat ik hierin niet de enige ben, waarbij het vaag blijft.



De 13 Manen Kalender
De heilige kalender van de Maya's


"Er is een tijd van 'komen' en er is een tijd van 'gaan'.
En de tijd van 'gaan' is nu gekomen."


Het is een van de oude wijsheden waar wij als Westerling nog mee opgegroeid zijn. Veel oorspronkelijke wijsheid is verloren gegaan. Of we hebben het gewoonweg aan de kant geschoven. We willen niet wachten tot 'de juiste tijd' aanbreekt. We willen het zelf in de hand hebben en alle processen controleren en besturen. We willen een maakbare wereld. Dit heeft ons veel welvaart gebracht, maar het heeft tevens ons fundament aangetast. We zijn het vermogen tot verbinding kwijtgeraakt, de afstemming met het groter geheel. Diepe eenzaamheid en afgeslotenheid tast vele harten aan.


Het geschenk van de Maya's
De Tzolkin is de heilige kalender van de Maya's van 260 dagen. Deze kalender is afgestemd op de natuurlijke ritmes van het menselijk lichaam en op de cyclus van de aarde met de maan en zon, maar ook met de cyclus van de aarde ten opzichte van de Pleiaden en de gehele Melkweg. Het is een multidimensionale kalender, gebaseerd op 20 zonnezegels maal 13 tonen. Het is een instrument om onze verbinding met de 4e en andere dimensies te leren kennen en te herstellen. De Tzolkin brengt je in contact met de energie van iedere afzonderlijke dag. Leven volgens deze kalender zorgt dat je afstemming vindt met Hunab K'u: het hart van de Melkweg. Het leven wordt een aaneenschakeling van synchroniciteiten.

Afbeelding
rl][url=http://www.postimage.org/image.php?v=gxniHWr]Afbeelding[/u

De Tzolkin
De Tzolkin telt 260 dagen. 260 is een combinatie van 13 tonen, als de 13 fasen van de Schepping, en 20 zonnezegels (4 Windrichtingen in 5 cycli). Elke combinatie wordt een 'kin' genoemd. 'Kin' is het kleinst deelbare dat in wezen nog alles van de schepping in zich heeft: een dag is 'kin', maar ook jij als mens bent 'kin', want je bent niet deelbaar. Voor de Maya's is elke dag heilig. Elke dag heeft een eigen energie en daarmee een eigen functie. Deze energie is afgeleid van de tonen en zegels. De tonen lopen van 1 tot en met 13. De 20 Zonnezegels hebben namen als Draak, Wind, Nacht, Zaad, Krijger, Aap, etc.

Persoonlijke 'kin'; je Galaktische Signatuur
De toon-zegel combinatie die heerste op de dag van je geboorte, bepaalt jouw persoonlijke 'kin'. Dit noemen we je 'Galaktische Signatuur'. Jij bent een Galaktisch wezen, omdat je deel bent van de totale schepping. Jij besloot te beginnen met je pad op Aarde op je geboortedag. Dat moment geeft je een bijzondere energie en bestemming mee. Je zou het je Maya horoscoop kunnen noemen, waar veel uit af te lezen is.
Ieder van ons kan bijdragen aan de uitbreiding van het mens-zijn op een unieke en bijzondere manier. Leef je Galaktische Signatuur en onthul het mythologische archetype dat je al bent! Leer je archetypische zelf kennen met geduld, gratie en kracht. Jouw kleur is je bron van kracht, je toon is de functie van creatieve bijdrage en je zonnezegel is je archetypische essentie van kracht.

Daarbij wordt elk zonnezegel op zijn levenspad begeleid door vier andere kin:
- een gids kin (= een leidende kracht)
- een analoge kin (= gelijkgestemde kracht)
- een occulte kin (= verborgen kracht)
- een antipode kin (=uitdagende kracht).

Groetjes Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Siela
Lid
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 20-08-2008 22:03

Bericht door Siela » 29-08-2008 12:30

Lieve Wilma,

Bedankt! Ik begin het nu iets meer te begrijpen....

Liefs
Ben jezelf....

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 29-08-2008 13:03

mooi wilma maar dezelfde dingen heb ik toch ook gemeld?
of er is iets mis gegaan staat ook zo vol he! ben blij dat jullie meedoen!!!! en sorry dat ik niet duidelijk ben dat is altijd al n probleem bij mij en vindt het zelf ook niet leuk,fijn enz
bedankt liefs bedientie
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Siela
Lid
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 20-08-2008 22:03

Bericht door Siela » 29-08-2008 13:09

Lieve Berdien,

Sorry is hier denk ik niet op zijn plaats he.
Jij hebt je bijdrage geleverd en je best gedaan om ons te helpen om het te begrijpen. En bij de een valt het kwartje makkelijker dan bij de ander. Bij mij begint het nu pas een beetje te vallen, als het om Maya kalender gaat :roll: :lol:

No worries.
Ben jezelf....

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 29-08-2008 16:31

Lieve Berdien

Heb het ook van jou gelezen, maar raak het zo weer kwijt.
Vond dit wel een duidelijk overzicht en heb het daarom geplaatst. Ook hier moet ik steeds weer terug kijken hoor om het te onthouden en het duidelijk te krijgen.

Je hebt zeker je best gedaan en ook goed, maar dat ligt niet aan jou dat ik het niet snap, maar aan de maya materie zelf.
Zo heb ik ook moeite met die planeten bij de astrologie, snap ik ook niet zo goed.
Ligt aan mij dus.

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 11-11-2008 21:06

Afbeelding
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 12-11-2008 06:28

Ik snap of begrijp hier werkelijk niks van Berdien...hellup!!!
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 10-08-2009 11:00

Hihi Garry,
Ik wilde net iets plaatsen uit de Maya scheurkalender en zie daar..... onze Berdien had de hele cyclus van de kalender al geplaatst.
Geweldig Berdien !!

Garry ( en alle anderen ) op Berdiens afbeelding van de kalender zie je links kleurgroepjes van 4 dagen. Rood, Grijs, Blauw en geel. Bij een rode dag zaai je iets, bij de grijze( eigenlijk wit) verfijn en verdiep je die intentie of gedachte. De Blauwe is er om dit in daden om te zetten en de gele dag is er om dit te laten rijpen en te oogsten.

Morgen is een zwart vakje in de kalender, de 20ste dag van de Mayakalender ( die op 26 juli begon )
Elke dag die een zwart vakje heeft is een speciale dag waarop er een Galactische Poort is waardoor je sterk met het Universum verbonden bent.

De Gedachte voor morgen wilde ik graag plaatsen en komt uit de scheurkalender van Lucas Slager.

Vanuit de liefde voor mezelf verbind ik me met de wereld om me heen en leef in liefde en begrip voor iedereen

Ik vind dit zelf een hele mooie affirmatie, omdat het toch 1 van de moeilijkste dingen blijkt te zijn: het NIET oordelen maar alles in liefde en begrip voor ieders groeiproces te zien

Liefs Carla met een ( bukken Berdien) klapzoen voor Berdien dat ze de kalender geplaatst heeft. :D
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 12-08-2009 11:22

Hoihoi lieve Carla,
Leuk weer es wat van je te ´horen´ hoop dat alles goe gaat met je!?
Ik zal me er weer es op focussen wellicht met jouw tips gaat t dan ietwat beter, Carla wordt-vervolgd :wink: Lieve greetz Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

sorry

Bericht door berdien » 12-08-2009 17:04

overal staan al zo'n beetje die uitreken site's en alle invo staat zo'n beetje door elkaar misschien handig de boel te wissen van mij? dat verhaal over de kleuren staat ook ergens eerder maar ja waar?
sorry dat ik er toen een puinzooi van heb gemaakt en dat ik onduidelijk ben was voor mij ook nieuw toen maar toch alles wat jullie hier neer hebben gezet staat al ergens maar ja dan in stijl alla berdien puinzooi dus
Marianne je vroeg me je zegel te berekenen en zelfs dat staat ergens hier of daar? hier maar weer ff de link
tichardwarestore.com/calculator/mayan_calculator.php
sorry allemaal
groetjes van berdien
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Plaats reactie

Terug naar “Maya zegels”