'Wereld vergaat pas in 2208'

Maya cultuur en de hernieuwde kijk op andere data volgens de Maya kalender
Plaats reactie
Yvo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 359
Lid geworden op: 13-02-2008 18:26

'Wereld vergaat pas in 2208'

Bericht door Yvo » 29-01-2010 18:38

Bron volkskrant
'Wereld vergaat pas in 2208'


De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout. Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt, zal dat pas in 2208 zijn. Dat zeggen wetenschappers in het novembernummer van het tijdschrift Natuurwetenschap& Techniek (NWT).

Op een groot aantal websites en in tientallen boeken bestaan scenario’s van wat er op 21 december 2012 zal gebeuren, gebaseerd op het aflopen van de Mayakalender. De meeste gaan over de Apocalyps, het einde der tijden, of over het aanbreken van een nieuw spiritueel tijdperk.

Niet klopt
Er werd altijd van uit gegaan dat de Mayakalender op 21 december 2012 af zou lopen, als de Maya's niet in 909 waren gestopt hun kalender bij te houden.

Nieuw onderzoek van archeologen, astronomen en wiskundigen laat echter zien dat de datum van het aflopen van de Mayakalender helemaal niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, aldus NWT.

Zonnestorm
Volgens de Maya’s uit Midden-Amerika schiepen hun goden een boven- en onderwereld. Daartussenin leefden zijzelf. Volgens sommige aanhangers voorspelden de Maya’s een enorme zonnestorm als de tijd op aarde er op zou zitten. Op dat moment zou alles op aarde anders worden. Waar het nu koud is, wordt het warm, en vice-versa.

Sommige scenerio's gaan ervan uit dat het binnenste van de planeet zal omkeren en de Noord- en Zuidpool zullen wisselen. Gevolgen: onder andere aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, vloedgolven van twee kilometer hoog en smeltende kerncentrales.

Afbeelding

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 08-03-2010 20:59

Yvo,
Ik vind er gaan nu al zo veel verhalen rond op internet.Ik persoonlijk zeg dat de wereld niet vergaat.Alleen een transformatie van het gedrag van de mens,de aarde geeft haar trillingen door de stralen van de zon wat nog erger wordt dan nu al plaats vind.Door de trilling zal er aarde verschuiven,zodat ze langer over haar draaiende as zal doen.Een nieuwe geboorte van een tijdperk,door al de rampen die nu plaats vinden zodat de mens er bewust van zal worden dat we niet alleen zijn.We zijn een Eenheidsbewustzijn aan het crieeéren(van Individueel bewustzijn,naar Universeel bewustzijn).
Zo zie ik de maya kalender als waarschuwingen van wat er Nu plaats vind tot 2012 daar zit de kern van waarheid zo als ik die zie.
wat is jou ervaring hierin?
Warme groet Liefste jij!
karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Maya cultuur, en nieuwe 'berekeningen'”