Knuffelen is gezond

Prehistorie, wetenschappelijke vondsten, en en andere wetenschappelijke onderzoeken
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Knuffelen is gezond

Bericht door wiba » 19-01-2012 19:27

Knuffelen is gezond.

Regelmatig lichamelijk contact en een lekkere knuffel lijken een positief effect te hebben op de algehele lichamelijke en geestelijke gezondheid. Dit feit kan worden opgemaakt uit een onderzoek wat onlangs gepubliceerd is in het blad "Healty Living" en welke ondersteund wordt door research dat is gedaan in het grootste knuffel land te wereld : De Verenigde Staten van Amerika. Volgens het onderzoek zouden mensen die elkaar regelmatig knuffelen een rustigere hartslag hebben dan andere testpersonen. Ook de bloeddruk van de knuffelende testpersonen is aanzienlijk lager dan normaal. Nog los van deze twee duidelijk meetbare zaken zou een lekkere knuffel ook het aantal stress hormonen waar we dagelijks mee geconfronteerd worden substantieel laten afnemen. Een knuffel zorgt ervoor dat in ons lichaam het hormoon Oxyticin vrijkomt, dit hormoon is er verantwoordelijk voor dat we ons veilig en beschermd voelen. Lijkt ons allemaal vrij logisch toch?. Wat ons betreft knuffelen we er vanaf nu dus lustig op los....
Bron: enjoy-romance.nl
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 20-01-2012 00:16

Geld dit ook voor knuffelen met je huisdier? Knuffel graag met de kat en hij ook met mij hahaha. De lieverd. Ok Bert is ook lief hoor en knuffel ik ook graag natuurlijk maar was wel ff benieuwd hiernaar.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 20-01-2012 06:46

Ja Louisa dat is net zo gezond, want ook dan krijg je dezelfde lichamelijke en geestelijke reactie.
Het is de genegenheid die daar in een rol speelt. En het geldt denk ik ook voor het dier dat geknuffeld wil worden, maar dat weet ik niet zeker.
Dus knuffel er maar op los met je kat en met Bert is allebei even goed voor jou.

Dikke knuffel van mij Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Yvo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 359
Lid geworden op: 13-02-2008 18:26

Bericht door Yvo » 22-01-2012 18:53

klopt, mag zelfs zeggen dat als er iemand in huis ziek is dat de hond er dan bij komt liggen en pure liefde geeft en het werkt echt helend.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 22-01-2012 23:47

Geweldig. Knuffel maar al te graag :D
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Wetenschappelijke ontdekkingen onderzoeken, Van Nu en de Prehistorie”