Onbekende indianen ontdekt

Prehistorie, wetenschappelijke vondsten, en en andere wetenschappelijke onderzoeken
Plaats reactie
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Onbekende indianen ontdekt

Bericht door Sita » 07-06-2008 20:39

Afbeelding


In Beeld: Onbekende indianen ontdekt

Gepubliceerd op vrijdag 30 mei 2008

Afbeelding

In het westen van de Amazone hebben Braziliaanse onderzoekers een van de laatste indianenstammen ontdekt die nog nooit in aanraking is geweest met de beschaving.
De indianen zijn vanuit een vliegtuigje gefotografeerd in een beschermd gebied langs de Envira Rivier, vlakbij de grens met Peru in de provincie Acre. 'Op de foto’s staan sterke en gezonde krijgers, zes hutten en een grote akker, zo meldt de Braziliaanse overheidsorganisatie Funai. 'Het is niet duidelijk tot welke stam de gefotografeerde indianen behoren.'

Afbeelding

'In die regio leven vier afgezonderde stammen', aldus een deskundige van Funai. 'Die op de foto is een van de laatste die nog nooit zijn benaderd door de overheid.'

Afbeelding

De Braziliaanse overheid laat de afgezonderde stammen met rust en beschermt hun leefgebied om hun autonomie te garanderen.

'De foto’s bewijzen dat er nog steeds onbenaderde stammen zijn', zegt een woordvoerder. 'De wereld moet wakker worden en hun leefgebieden beschermen. Anders zullen ze snel zijn uitgestorven.'

Door de illegale boskap op de grens van Brazilië en Peru bestaat de kans dat er confrontaties komen met de naar schatting 500 oorspronkelijke indianen die nog in Brazilië leven. Over de hele wereld leven zo’n 100 stammen die nog nooit contact hebben gehad met de beschaafde wereld, de meeste daarvan leven in Brazilië en Peru.

Afbeelding


karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

onbekende Indianen stammen

Bericht door karin » 30-06-2008 00:11

Hallo Sita,
Dit was wereld nieuws ,en hoop tenzeerste dat de mens wakker wordt om deze afgezonderde stammen in bescherming te nemen.
En dat de Braziliaanse overheid dit zeker gaat garanderen.
Warme groet Karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 20-07-2010 15:21

fijn dit te lezen en ja dat men ze eens gewoon met gerust laat ja
als dit echt effectief waar is dat er nog stammen zijn die overleerden zeg maar en die hun leven nog kunnen leiden zoals zei het wensen, wilden met hun eeuwenoude traditie's van geloof is dat mooi dat toch een schaal het zou overleeffd hebben en die traditie's van geloof en hun manier van zijn kan verder gezet worden.

lijkt me....

echter betwijfel ik het sterk stel dat het waar is dat men dit allemaal niet zal willen bestuderen, onderzoeken, en experimenteren in de zin van ja wetenschappelijke onderzoeken om meer te weten te komen hoe dit nog zo tot stand is kunnen komen hoe zei nu functioneren is het heetzelfde volgens de wetenschap boeken of is er veel veranderd....
gedrag enz tja kortom volledig onderzoek dus

eigenlijk aangezien men foto's kon nemen en als dit waar is was men echter al op onderzoek uit...;want dit zal wel niet zomaar toeval zijn geweest dat men dit tegenkwam en gewoon even foto van nam uiteindelijk zegt de intensie van de mens terug al veel waarom het geplubiceerd werd als dit waar is

zou men ze volledig helemaal in rust laten zou een zekere publicering naar de wereld toe niet nodig zijn........maar kan men in volle stilte het gebied wel beschermen en ja de kans is eventueel dat het dan wel te weten komt via volksmond ja en zo kan dat ook veel tot stand brengen

toch merkwaardig hoe mensen zijn.....der gaat weer van alles door me heen bij dit te lezen :) maar ik hoop dat ze in peace hun leven mogen verder leiden als dit waar zou zijn en eventueel hun stammen weer kunnen uitbreiden want uiteraard indianen stammen de spirit heerst nog over de hele wereld best gek maar dat beweerden ze toen ook indertijd en dat is effectief heel zeker dat een heel sterke spirit ja das dan mijn opinie :D maar ja duimen maar dat ze geen studieobject worden en dat hun terrein deze keer niet tegeniet word gedaan zolang zei niets mis doen naar bevolkingen denk ik zo laat hen toch met gerust....
indianen waren vroeger ook zo goedgelovig.......waardoor ze als gevolg een grote prijs voor betaalden zeg maar.....met vele gevolgen van dien.
het veranderde hen ook meer en meer indianen de zuiverheid nam hier en daar meer en meer af door al die invloeden van buitenaf

niets is compleet in in in zuiver denk ik zo kan ook niet bestaat niet
behalve de universele kracht lijkt me....maar ja toch gaven buitenstaanders invloeden dat effect had op hun zuiverheid denk ik zo....

ach ja lol :lol: is mijn mening mijn geloof mijn opinie
moet wel zeggen kheb al van kleins af een hele sterke gevoels band wat indianen betrefd het heeft me ook veel geleerd oa healing die kennis leerde ik bv tijdens spelen van indiaantje vroeger :lol:
maar ja dank je dit op forum te delen best bijzonder! het riep terug veel in me op en dat is altijd leuk dat! :D
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Plaats reactie

Terug naar “Wetenschappelijke ontdekkingen onderzoeken, Van Nu en de Prehistorie”