Hoe ga je hier mee om dan?

Hoe ervaar jij dit?
Plaats reactie
Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Hoe ga je hier mee om dan?

Bericht door Cailen » 25-06-2010 09:34

De vakantieperiode komt eraan, voor vele erg fijn...voor mij altijd een lastige tijd. Bij een paar mensen die me erg na staan heb ik erg veel moeite als ze op vakantie gaan. Het feit dat ze niet in de buurt zijn dat ik ze niet kan bereiken als dat nodig is, benauwd me heel erg. Zit bijna letterlijk in een rouwproces, die HSP is niet fijn...Hoe kan ik daarmee omgaan? Hoe kom ik de vakantie door?

BB,
Cailen
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-06-2010 10:23

Hoi Cailen

We hebben allemaal bepaalde mensen om ons heen nodig die op dat moment een aanvulling zijn in de levensfase waar we dan in zitten.
Zijn zij het die bij je zijn in de vakantieperiode dan is er niks aan de hand.
Maar zijn ze dan even weg dan voelt het alsof je verlaten wordt en dat kan pijn doen.
Ik heb dat ook in meer of mindere mate met mijn ouders als die met vakantie zijn. Ik ben niet vaak bij ze en spreek ze ook niet zo heel veel normaal gesproken, maar de band is heel hecht en ik mis ze als ze er niet kunnen zijn mocht het nodig zijn. Niet direct bij de hand hebben is ook niet een prettig gevoel dan.

Mijn oplossing is elke dag een sms sturen met soms een weder sms, dan is de lijn er en weet ik dat ze ook aan mij denken en wat ze bezig houd.
Soms als het kan mail ik ook nog wel eens met ze en met mijn vriendinnen die dan niet mee zijn als ik zelf weg ben.
Dit is voor mij voldoende, hoop dat je de tijd goed doorkomt Cailen, je hebt je vrienden hier op het forum gelukkig nog, we zijn nooit allemaal tegelijk weg.

Knuffel van mij Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 25-06-2010 11:30

Hoi Cailin
Je maakt je door dit te afhankelijk van een ander.Jij "denkt "dat je het niet redt als iedereen niet in je buurt is.Verlatingsangst heeft te maken met niet genoeg van jezelf houden en jezelf niet waarderen voor wie en wat je bent.
Jij bent sterker dan dat je denkt.Probeer het eens op eigen kracht te doen.Dit is duidelijk een les voor je.Door je zo afhankelijk op te stellen plaats je jezelf in een slachtoffer rol en neemt dit je kracht weg die je eigenlijk bezit.Zoek het niet buiten je maar binnen in je.Daar zit alle wijsheid en alle kennis.Zoals je reageert heeft met je overtuigingen te maken en niets met je gevoeligheid.Je bent overtuigt dat je het niet gaat redden als de anderen met vakantie zijn.
Het is natuurlijk altijd fijn als je dingen kunt vragen of iemand kunt raadplegen,als je het even niet weet of ziet zitten.En er zal dan ook altijd iemand zijn die je helpt of ondersteunt ook als het niet degenen is waar je altijd hulp van krijgt.
Zoals Wilma al aangaf kun je met smsje,en email als dit mogelijk is al een hoop druk van de ketel halen.
Verlatingsangst is een proces wat niet zo snel opgelost is.Ik weet er zelf alles van.Kijk wat er mogelijk is en niet wat er niet kan.Stapje voor stapje komt er dan verandering in.Je gedachten creëren je werkelijkheid.
Dus probeer de eerste stap te zetten.
Je kunt het ! :wink: Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Lover
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13-11-2009 18:40

Bericht door Lover » 26-06-2010 10:00

snap helemaal wat je bedoeld.

Ken dat ook deed dit ook hoor smsjes sturen en het helpt echt

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 26-06-2010 10:47

Hoi Wilma, Marianne en Lover,

Ik heb besloten de "probleemmomenten" wel op te schrijven, maar niet te versturen. En ik sta mezelf 2 smsjes per week toe. Een skijken hoe het dan gaat.
Dank jullie voor jullie hersenspinsels!
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

dapper

Bericht door Margriet » 17-09-2010 11:22

Goed van je Cailen dat je zo dapper bent.
En het is een heel normaal menselijk gevoel.
Angst brengt je alleen niet verder.
Er is tijd en soms ook therapie voor nodig.

Liefs en laat maar horen hoe het is gegaan.

~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Energie-girl
Lid
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15-06-2011 22:49

Bericht door Energie-girl » 21-06-2011 22:09

Hoord dit bij gevoeligheid?

Het is echt raar.. eigenlijk nooit echt zo erg gehad als de afgelopen week..
Als ik langs prikkeldraad fiets hoor ik zo'n irritant geluidje (voel het ook prikkelen in me lichaam) alsof iemand met zijn nagels over een krijtbord heen gaat, en als ik mijn mobiel aan de oplader doe hoor ik de stroom door mijn mobiel heen gaan, en voel ik zoveel energie door me lichaam stromen dat ik soms daarvan echt hyperactief wordt, en daardoor juist niet meer goed slaap.
'Vreemde zijn vrienden die je nog moet leren kennen'.

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 21-06-2011 22:30

Blijkbaar pik je de "kunstmatige" energieën op.
Waarschijnlijk wordt je er daar om ook hyperactief van.
Misschien kun je iemand zoeken die je kan leren hiermee om te gaan...
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

energy - energy

Bericht door Margriet » 22-06-2011 08:31

Goh ja Energy girl, als je er zo gevoelig voor bent zou je je mobieltje
maar niet bij je dragen, tenminste niet op je lichaam.
Ben je je er al eens van bewust welke invloed dat op je heeft zo de hele dag?
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Energie-girl
Lid
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15-06-2011 22:49

Bericht door Energie-girl » 22-06-2011 10:16

Ik krijg vaak spontaan hoofdpijn.. alsof er iemand met een hammer op heeft geslagen op dat moment, maar ik weet eigenlijk niet of dat door mijn mobieltje komt,..
ik merk het heel erg goed als ik mijn mobiel aan de oplader doe,
ow en nu ik er over na denk..!

Soms heb ik het gevoel dat mijn telefoon gaat (of van iemand anders) wat niet zo is..en dan binnen 5min. gaat ie af. maar of dat met die energie te maken heeft weet ik niet.

heeft er iemand misschien een tip om me iets daarvan te kunnen afsluiten? ben al namelijk een paar maanden werkloos, en heb dus geen geld om naar iemand toe te gaan. rot crissese tegewoordig :lol:
'Vreemde zijn vrienden die je nog moet leren kennen'.

Plaats reactie

Terug naar “HSP, een last of een lust? ”