Werk en HSP...

Hoe ervaar jij dit?
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 27-06-2009 15:11

Hoi Sterretje

Ja dat is ook het eerste wat in mij op kwam. wat zegt je gevoel. En ja wat kan je van 1 dag mee lopen zeggen over al die onzekerheden in de omgang met die jongeren. Niks nog, die tijd is veel tekort om op die dingen antwoorden te krijgen.
Je gevoel zegt die ik wil hier voor gaan? Ga er dan voor en laat inderdaad maar zien aan je omgeving dat dit meer iets voor jou is dan op kantoor zitten. Neem je dat voor ogen dat je het wel kunt en dat je moet leren dat is logisch, het is ook allemaal nieuw.
Als jij dit graag wilt dan zal je het ook bij hen over kunnen brengen, maandag als je moet zeggen of het je iets lijkt. Vertrouw daar op dat dat ook voelbaar is bij die mensen waar je mee gaat praten. Zelfverzekerd zijn en zeggen dat je inziet dat je nog veel moet leren, maar dat je daar graag de tijd en mogelijkheden voor krijgt. Vraag hoe ze dat met jou zouden willen aanpakken, zodat jij er samen met degene die je begeleid aan kunt werken om te groeien.
Probeer eerst je te informeren wat ze van je verwachten en dan kan je zien hoe je het aan kunt pakken, als je eenmaal begint.
Uit niet naar hen ja maar als dit of dat, maar zeg dat je je graag wilt ontwikkelen bij hen en met hen en er heel graag voor de jongeren wilt zijn.

Succes met je keuze, het is geheel aan jou meid. Wij zullen je niet veroordelen of negatief benaderen als je toch voor de administratieve baan kiest. Dan is dat blijkbaar voor jou de beste keus en dan moet je daar ook helemaal voor gaan.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

sterretje
Lid
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 18-06-2009 12:47

Bericht door sterretje » 27-06-2009 17:56

hoi hoi allemaal,

Ja ik vind het eensuper tip van even nog informeren over wat verwachten ze van me enz enz.

Geef meer duidelijkheid ja, en hij moet toch beslissen of ik ook geschikt ben.

Ik ga voor mezelf de voor- nadelen op een rijtje zetten.

het nadeel zou ik de werktijden/dagen vinden hel onregelmatig en altijd avond/slaapdienst.

dan kan ik nooit savonds eens wat doen.
Maarja andere kant slaapdienst is misch uurtje of 16 zit je snel aan je uren heb je meer dagen vrij...

Ja ik ga eens opschrijven wat ik nog wil weten ook wat echt mijn werkzaamheden zijn want heb wel wat met die begeleidster besproken maar niet met de baas(teamleider) die over alles gaat.

Ik heef wel aan dat ik niet meer dan 32 uur wil werken.
Vind ik meer dan voldoende.

Weet je gister zat ik zo te klote met me gedachtes had het al afgeschreven ik dacht hup diploma halen ben ik sept mee klaar en maak ik het gewoon leuk als tel/receptioniste.
Maar toch mensen helpen (al vindenhun het niet leuk zeggen optijd douchen naar bed dit dat) en ik zou ook zoveel leren over me onzekheid stappen.
En dat het zon rommeltje was toen ik binnenstapte daar ja de teamleider is dr niet maar ja begin maar mee te lopen en ja personeel even te kort.
Ik dacht aaaaaagh :o

Want met mensen praten vind ik soms eng, nou meer van mijn mening zeggen ik denk altijd niemand neemt het van mij aan.

soms denk ik waarom doe je zo moeilijk??!!

Maar ik zit aug 2 jaar thuis heb mezelf helemaal opgebouwd gaat goed ben trots en nu een baan en dan heb ik zoiets van life begins again a reallife.
Dus betekent veel voor me de juiste stap zetten.

Op kantoor vond ik lange dagen binnen maar kon het werk perfect moet zeggen dat ik wel stomme kantoren heb gehad met stupid people kan ofcourse ook gezellig zijn.

Nu denk ik ook van stop met schrijven hun vinden je ook vervelend :oops:

Nou nogmaals heel erg bedankt allemaal!!!!

Sterretje

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 27-06-2009 21:39

Je laatste zin kan ik begrijpen meid, maar het klopt NIET!
Jij staat voor een keuze die heel belangrijk is, ga ik die weg op,of houd en ga ik de bekende weg op. Jij voelt je nu voor blok staan dus.
Maar dat betekent niet dat je een zeurkous of vervelend bent als je over dit dilemma
nog verder wilt praten/vragen!! Heel belangrijk om je nu open op te stellen voor wat eventueel een ieder jou hier over nog iets aan bied om je te helpen richting een keuze.
Al vraag of heb je het meermalen over het zelfde, GEEFT NIET!
Dacht je dat wij(stuk voor stuk hoor!) het even met een paar praatjes over en weer het juiste konden kiezen? Vergeet het maar hoor, zo hebben we ook onze weg gevonden.
Stel dat we toen ook gedacht zouden hebben, de ander wordt helemaal
flauw van mij,ik vraag of zeg maar niets meer! Kan toch niet?!
Zou jij dat bij een ander wel doen, bijv. 3 keer over het zelfde?, dan tegen de ander zeggen red je er maar mee zeurkous??
Nee toch? nou dan,denk dan ook niet zo over je zelf, blijf AUB in gesprek
hier over! Ongeacht jouw keuze die je gaat maken he?
IK blijf aan je denken en probeer positieve energie naar je te sturen.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 28-06-2009 09:38

Hoi Sterretje

Jammer dat je zulke minder leuke ervaringen hebt op werk gebied. Dat is dan nu ook je enige referentiekader waar je op terug kunt kijken. Niet veel positieviteit lees ik hierin in jou beleving op kantoor.
Zo als je al zegt niet overal is het zo als jij hebt me gemaakt. Maar ja een sfeer en openheid op de werkplaats is erg belangrijk.
Ik werk zelf ook in de zorg. Van alles gedaan en begonnen in een verpleeghuis, ziekenverzorging diploma gehaald. Mijn eerste binnen komen was verschrikkelijk eng. Dacht waarom wil ik dit eigenlijk, ik ben gewoon bang voor die mensen in die rolstoelen en dan beginnen ze ook nog tegen me te praten, wist geen antwoorden en zag iemand trillen en een ander wat kwijlen, een geamputeerd been, ik wilde wel gillend de deur uit, maar zat verankerd aan de stoel met een rood hoofd en mijn hart in de keel die er bijna uit bonsde. Toen kwamen ze me halen, een directrice nog wel, ze keek heel streng en dacht dit wordt niks, helemaal niks..........
Met die gedachten liet ik me gaan in het gesprek, de spanning viel weg en ik wist dat ik niks te verliezen had. Ik was immers toch niet geschikt hiervoor dus ja wist al dat ik niet aangenomen was, veel te eng allemaal.
Maar eigenlijk kon ik me daardoor zo goed laten zien, met al mijn onzekerheden, dat ze me graag wilden hebben.
Ik kon goed verwoorden wat ik voelde en dat is een pre als je met mensen wilt werken die steun nodig hebben in hun dagelijks functioneren en daar door jou en mij bij geholpen moeten worden. Ik moest ook heel erg groeien, maar heb vanuit mijn hart gewerkt en geleerd en op tijd aan gegeven dat ik iets niet aankon en uitleg of hulp nodig had. Open communicatie is ontzettend belangrijk. Maar zeker ook luisteren wat er van je gevraagd wordt. Leer je de dingen zo aan die zij graag van je zien, ook al is het niet helemaal zoals jij het zou bedenken. Als je het voorgeschrevene in de vingers hebt, kan je altijd langzaam aan kijken of je het wat omkunt buigen.
Meid ik hoop dat je mede door onze inbreng een goed keus voor je zelf kunt maken. Je ziet iedereen heeft zijn onzekerheden en negatieve gevoelens in nieuwe situaties en voor iedereen is het eng om nieuwe dingen in je leven te starten, maar soms is het even nodig om getest te worden voor je ontwikkeling. Een soortgelijke volgende keer zal je keuze makkelijker maken door deze ervaring.

Ik wens je een zonnige nadenk dag en geniet van het zonnetje die zal je opladen tot goede daden.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

sterretje
Lid
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 18-06-2009 12:47

Bericht door sterretje » 30-06-2009 11:02

Hallo allemaal,
Nu komt het.
Nadat ik vrijdag een proefdag had meegedraaid,zaterdag zouden we een feestje hebben voor mijn moeders verjaardag.
Maar ze werd snachts ziek.

Dus heb heel het weekend me kapot gelopen voelde me ook niet lekker probeerde me af te sluiten maar t ging moeilijk en dan huishouden dit dat werd echt zo chaotiosch.

IK kan dus echt nog niet met druk omgaan ik dacht hoe moet dat dan in dat werk??

Heb veel gepraat ook nu hele positieve reacties gehad op dat werk.

Maar kreeg een gevoel van nee op dit moment ga je het nog niet lukken gaat het teveel zijn moet denk ik nog wat aan mezelf werken.
Spiritueel gebeid ook balans vinden.

Ik dacht waarom voel ik dat ik will dit.

Ik heb geprobeerd positief te zien van ten eerste heb ik daarlijk een diploma als achterhand(tel/recep) heb ik veel geleerd, wil ik mezelf nog ontwikkelen meer over het begeleidings werk gaan lezen.

En heb de mogelijkheid gehad op 2 woongroepen te werken en te zien hoe dat was en het beste IK DURFDE HET en ze zagen ook wat in me.

En nu ik ben vandaag gebeld door de teamleider en wat......Ik kets het af en hun super positief kon zo aan de slag,met wie ik meelipe vond me goed ik stelde de goede vragen en was enthousiast.
Dan kan ik me wel voor m ekop slaan en aan de andere kant WAUW iemand is positieffff Heb nu Mixed feelingsss...

Verdrietig..maar ook kan nu voor iets gaan,of ik de kans nog krijg...

En ben vanacht flink ziek geworden hou niks binnen.

Kanme herinneren dat iemand van de astrolijn tegen me zei je krijg begin juli een dipje Zou het dit zijn??
Maar zou allemaal goed komen.

Nou heb paar heftige dagen gehad en hoop dat ik nu positief kan uitzieken hoe Ziek ik me ook voel.

Veel liefsss,,
Sterretje

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 30-06-2009 23:38

Als ik zo jouw verhalen lees zit je in een behoorlijke spirituele ontwikkeling maar je vertelde ook in een andere topic dat je moeite hebt met loslaten. Heb daar al aangegeven dat het je enorm veel energie kost als je met gebeurtenissen en mensen uit het verleden bezighoudt. Het neemt je zo in beslag dat andere bezigheden je moeilijk afgaan. Werk er echt aan hoor, dan kun je ook je werk beter aan. Mediteer, maak een boswandeling, drink veel water, zuiver jezelf. Echt enorm belangrijk, ook om je zo te aarden. Anders wordt het een chaos. Als je dat doet, zul je ook beter in je vel gaan zitten en de dingen beter op een rijtje kunnen zetten en kunnen relativeren. Ook je spirituele ontwikkeling zal met een sprong vooruitgaan! Moest dit gewoon even tegen je zeggen.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

sterretje
Lid
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 18-06-2009 12:47

Bericht door sterretje » 01-07-2009 12:01

Dankje louisa,

J ais inderdaad waar wat je zegt ben echt aan het veranderen en als ik goed voor mezelf zorg en idd boswandeling neem ofzo me rust neem en de mooie dingen ziet, voel ik me veel beter.

En het aarden en goed bij mezelf blijven dat is nr 1 dat probeer ik ook te doen.
Het is hele werk maar de moeite waard.

Hoop dat ik de goede keuzes maakt en uiteindelijk toch me plekje vind.

bedankt,

Liefs sterretje

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 01-07-2009 12:04

Hoi Sterretje,

Vannochtend vond ik onderstaande affirmatie in m'n mailbox, en moest ook ff aan jou denken.
Wil jij ook hulp bij het doorbreken van je (negatieve) overtuigingen?
Met affirmaties kun je je gedachten positief ombuigen, en je leven voor jezelf gemakkelijker maken.
Want GEDACHTEN ZIJN KRACHTEN!!
Lees maar eens door...


Ik verdien al het goeds dat er in mijn leven is.

Extra affirmatie, in combinatie met bovenstaande:

Ik ben een prachtig mens. Ik verdien het om...

Korte uitleg van deze affirmaties: weet je, soms moet je gewoon stoppen met kijken naar wat je allemaal nog kunt verbeteren in je leven. Met je afvragen wat je anders moet doen, zodat je andere situaties tegenkomt in je leven. Met uitzoeken welke blokkade jou in de weg zit om te bereiken wat je wilt bereiken.

Soms moet je gewoon eens naar jezelf, naar je leven kijken en je realiseren dat je de goede dingen in je leven niet hoeft te verdienen, of anders gezegd: dat ze er zijn juist omdat je ze nu al verdient.

Je hoeft alle goede dingen in je leven niet te verontschuldigen of minder te doen lijken - je mag vieren dat er zoveel moois in je leven is, van de vlinder die vanochtend kwam binnenvliegen tot het succes op je werk.

Soms moet je gewoon tegen jezelf zeggen: ja, ik ben een prachtig mens en ik verdien al het goeds dat er in mijn leven is.

Dat is niet egoistisch. Dat is het goddelijke in jezelf erkennen. Dat is het goddelijke in de wereld zien.

Natuurlijk is het goed om aan jezelf te werken (ik doe het voortdurend en gebruik de affirmaties daar ook voor), maar daarmee zeg je ook onbewust tegen jezelf: "Nu ben ik niet goed genoeg. Nu verdien ik nog geen... (vul maar in: succes, liefde, rust, slank lijf, enzovoort) want ik moet eerst... (vul maar in: zelfverzekerder worden, mijn deadlines halen, mezelf pijnigen, mezelf aan een streng dieet onderwerpen, enzovoort)."

Maar jij bent een prachtig, goddelijk schepsel dat alle goeds van de wereld verdient. Jouw ego denkt daar anders over - die vindt deze uitspraak arrogant. Die wil liever dat jij nederig blijft, in de wereld die bekend en veilig is voor jouw ego.

Jij bent een prachtig, goddelijk schepsel dat alle goeds van de wereld verdient. Als je dat erkent, dan ben je pas echt nederig - want dan geef je je over aan de goedaardige stroom van het leven in plaats van aan de leiding van je angstige ego.

Al het goede dat er in je leven is, heb je dik en dwars verdient. En je verdient nog veel meer - en door datgene wat er al is volledig te aanvaarden laat je het universum weten dat je zijn cadeau's graag aanneemt. Dan komt er nog veel meer van dat goede jouw kant op.

Gebruik de tweede, open affirmatie zowel voor dingen die je al hebt of die er al zijn (maar waar je je misschien ongemakkelijk mee voelt), als voor dingen die er nog niet zijn, bijvoorbeeld:

* Ik verdien het om gezond te zijn.
* Ik verdien het om een liefdevolle partner te hebben.
* Ik verdien het om buren te hebben die 's avonds stil zijn.
* Ik verdien het om een goede auto te hebben.

Visualisatie bij deze affirmaties: Zie, terwijl je de affirmatie opzegt, dat je opgenomen word in een goudkleurig licht. Zie dat je opgetild word en en dat alle goeds naar je toekomt. Zie wat een prachtig, waardig mens je bent. Adem in voordat je de affirmatie uitspreekt, voel jezelf ontspannen en spreek de affirmatie uit terwijl je uitademt.

Zeg de affirmatie(s) nu meteen een keer of 20 op, en herhaal 'm iedere morgen 10 keer. Als je tijdens het opzeggen met je ogen de vorm van een lemniscaat (het oneindig-teken, oftewel een liggende acht) maakt, integreer je de affirmatie diep in je bewustzijn. Zit je vaak in het openbaar vervoer of in de file? Gebruik het als een prachtig moment om je affirmaties te herhalen!

Wil je je aanmelden om elke maand een affirmatie in je mailbox te ontvangen, kan dat op: http://www.affirmatie.nl

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

sterretje
Lid
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 18-06-2009 12:47

Bericht door sterretje » 01-07-2009 12:14

Dankje edith,is zeker mooi.

Ik doe het meestal in me gebed savonds bedankt god voor alles en probeer me zegje te doen.

Maar je heb idd gelijk, moet het ook overdags doen en als ik me niet goed voel,
bedankt voor de affirmaties zou het zeker gebruiken.
Voel zeker vaak van ik wil dit dat en waarom? want moet eerst dat en dat nog doen en hebben en zijn.

Nogmaals bedankt!!

Liefs

Sterretje

sterretje
Lid
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 18-06-2009 12:47

Bericht door sterretje » 01-07-2009 12:17

Oja btw,

Toen ik zo in de knoop zat had ik pychologisch hulp.
Daar kreeg ik RET weet niet of jullie dat kennen.
Rationeel emotieve therapie, is ook je gedachten ombuigen naar rationele en dat heeft mij toen het meest geholpen.
Omdat die zo hardnekkig zijn.

Het lijk allemaal een beetje op elkaar en is allemaal heel mooi.


Liefs sterretje

Plaats reactie

Terug naar “HSP, een last of een lust? ”