HSP Een last of een lust?

Hoe ervaar jij dit?
Deborah
Lid
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 18-07-2008 10:28

Bericht door Deborah » 19-08-2008 11:34

Hoi Margriet,

Ik heb het boek gekocht. Ik moet er natuurlijk nog aan beginnen dus, ik kan er nog niet zo veel over vertellen. De eerste indruk als ik er doorheen bladert is wel goed.

Ik kom meer vertellen als ik hem uit heb.

Lieve groetjes Deborah
Innerlijke rust krijg je niet door minder te doen, maar door wat je doet anders te doen.

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 28-09-2008 01:17

Hallo,

Ik ben zelf ook HSP. Herken veel in de verhalen van jullie.
Weet sinds enkele jaren dat ik emoties van anderen makkelijk
op pak, en dacht dat deze van mezelf waren. Een voorbeeld.
In mijn werk als verpleegkundige in de thuiszorg kom ik er achter dat het op pakken wel erg ver gaat. Zo had iemand eens een voorhoofds-
holte ontsteking. Ik kwam bij deze vrouw, zonder iets te weten, en
mijn voorhoofd begon vreselijk te kloppen, erg pijnlijk!
Even later vroeg ik de vrouw ernaar, en zij bevestigde dat zij een voorhoofdsholte ontsteking had. Pas nadat ik haar huis verliet ging deze
pijn over bij mij.
Dus ook letterlijk kan ik pijn over nemen van mensen. Zo ook emotioneel.
Tot nu toe vind ik het lastig hier mee om te gaan. Aardings oefeningen zijn
wel belangrijk voor mij. Ik vind 't fijn om hier meer over te lezen van jullie.
Onder andere het verhaal van Jen raakte me zeer, want ik denk ook erg in het "gevoels-niveau", waardoor ik vaak niet begrepen wordt.
Wat fijn dat er meer mensen zijn die zo denken/zijn!

liefs,
visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 02-11-2008 22:30

Lieve allemaal,
Ik kan met julie mee praten,ook ik ben zeer over gevoelig dat ik er als kind ook niet mee om kon gaan.nu zijn we wat ouder er is voor ons maar één ding te doen,om telkens als we de menigte op gaan zoeken,stad,feesten,noem het maar op ,leer goed om om je af te sluiten.
Maakt niet uit met welk cultuur dat je gaat werken maar afsluiten is het enigste wat ik hier aantoe kan voegen.
Warme groet
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 06-11-2008 10:59

ja aarden en nog eens aarden...gelukkig kun je ook aarden tijdens de afwas of andere schoonmaakactiviteiten. Maar als ik moe ben 'dan is t tijd om op te stappen' zeg maar, terugtrekken bedoel ik daarmee.

Ook ik heb als kind ervaren dat ik het moeilijk vond mij hier op aarde rond te bewegen. Begreep 't oppervlakkige gepraat van de mensen om mij heen niet. Totdat mijn zus zei ach soms moet je gewoon meepraten om zo in contact met hen te geraken. Je bevinden op andermans denknivo met als voorsprong dat jij je kan inleven op die persoon.
En jezelf kan behoeden van valkuilen van jezelf en van die ander met wie je converseert. Om de echtheid van degene boven water of tafel te krijgen. Poehhhh wat 'n klus soms...maar vaak gaat 't me gevoelsmatig/automatisch af gelukkig;-) liefs Garry (=sjarrie)
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 06-11-2008 13:36

Hier sluit ik me helemaal bij aan Garrie.
Moet me echt goed aarden voor dat ik naar plaatsen ga waar het druk is.
Maar dan nog moet ik me heel bewust blijven van wat mijn gevoelens zijn,
of die van een ander.plus na een paar uur,gewoon weg wezen.Ook winkel centra e.d.
Tijdens gesprekken moet 'k ook goed opletten wat er gezegt word,om geen antwoord te geven op iets wat de ander nog van plan was te gaan zeggen.Is gelukkig niet vaak ge-
beurd,maar de mensen kijken je wel even heel vreemd aan!Da's echt genant.

liefs hannie
.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 06-11-2008 15:14

[color=viJa lieve Hannie is lastig tja daarom probeer ik discussies vaak te vermijden men wil zo graag hun gelijk dan halen...doodvermoeiend gewoon.

In dialogen praten vind ik vaak 't prettigst zoals we hier op forum veelal doen. Zo laat ik de ander ook in zijn waarde, geeft mij meer tijd om na te denken. Maar vergeet niet Hannie dat jij andere mensen vaak ook de richting wijst vanwege je hooggevoeligheid ('t dient 'n doel)...en tja niet altijd is men hier op bedacht...maar probeer er boven te staan over wat men van je zal denken. Waardeer & koester deze kracht in jou...jouw goddelijke kracht hebben we in deze maatschappij meer nodig als je zou verwachten.
Geloof in jezelf! Zo praat ook tegen mezelf hoor...spiegels mooie dinge ;-)[/color]
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 06-11-2008 22:28

Ook ik voel andermans energie goed aan. Zo had ik gisteren een workshop. Ik voelde me heel fit totdat de vrouwen binnenkwamen. Inneens werd ik zo duizelig. Ik werd er niet goed van. Ben ook meermalen even weggegaan met de smoes dat ik wat drinken ging inschenken. Zelfs dat ik per ongeluk mijn drinken had laten vallen in de keuken. Ik moest echt bijkomen soms. Toen ze weg waren duurde het een half uurtje dat ik de energie kwijt was en de duizeligheid overging. Heb het van me moeten afschudden. Gelukkig was het niet van mij zeg. Wat moet die vrouw zich niet goed voelen.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 07-11-2008 02:59

He bah wat vervelend zeg Louisa...Tja een leven van een HSPer gaat niet altijd over rozen;-)Liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 07-11-2008 11:19

Lieve Louisa,

Daarom is het zo belangrijk voor dat anderen ontmoet,je goed te aarden,
en je kruin chakra wat meer te sluiten.
Sinds kort doe ik dat nu elke dag,werkt heel doeltreffend en loop niet meer
met zo'n raar vervelend gevoel rond.

m.liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

pyramide

Bericht door Margriet » 07-11-2008 17:00

De pyramide, de pyramide om je heen zetten in een voor jou prettige kleur. Een pyramide zo helder als kristal visualiseren.
Bv een zachtgroene kleur werkt heel beschermend of voor spiritueel zachtblauw. Maar kan ook zachtgeel, rood, paars, lila enz. naar eigen behoefte van dat moment.
Doe ik elke dag 's morgens en echt het werkt.
Van te voren de visualisatie om te gronden en zo hoef je je niet af te sluiten. Je bent de hele dag beschermd en gegrond.
Als ik het een keer vergeet merk ik het snel.
Alle overtollige energie van anderen kan zo niet binnenkomen.

Dit heb ik al eens gezet bij oefeningen om te aarden.

Echt aan te raden.

Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Plaats reactie

Terug naar “HSP, een last of een lust? ”