HSP Een last of een lust?

Hoe ervaar jij dit?
Plaats reactie
Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 06-12-2008 19:59

Yvo schreef:Sinds lange tijd heb ik last ondervonden van airco's en koelingen e.d. in supermarkten. als student heb ik me er mee geconfronteerd en ben toen extra vaak daar op bezoek gegaan. het gaat in mijn geval om een vorm van hyperventilatie en in het ergste geval over energetisch losgetrokken worden wat je merkt in de disbalans van je lichaam en geest. Kortom heb ik leren hardrennen in de supermarkt.

Sinds kort is er hier een nieuwe A.H. extra groot met veel electronica en video en koeling en veel extra's gekomen.
Zoals mensen hun eigen boodschappen kunnen scannen en betalen.( heel veel straling) nu heb ik de afgelopen dagen leren sprinten en ben tot de conclusie gekomen dat ik beter een stukje verder fiets naar een kleine supermarkt.
Lieve Yvo we zitten ach laat me voor me zelf praten;-)) vol smart zit ik op je reactie te wachten. Een preciese omschrijving van energetisch losgeraken zit ik op te wachten...hihi lieve zonnige groeten Garry;-)
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

janeallan
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31-01-2009 21:19

hoe nu verder?

Bericht door janeallan » 04-02-2009 12:03

Heb de test gedaan en kwam uit op 91.

Ik weet dus niet wat het voor waarde het voor me heeft. We na het lezen over het onderwerp hsp worden dingen duidelijker. Bij mij was het ook altijd zo van kwaaltjes en pijntjes mijn hele leven lang al.

Ik ben er later achtergekomen dat het ook zo weer verdween. Een voorbeeld krijg in een keer erge pijn in mijn rug. Totdat er iemand zei: ik heb zo last van mijn rug. Liep die persoon bij me weg, dan ging de pijn ook geleidelijk weg. Het gebeurde steeds vaker en ik kwam er zo achter dat het een betekenis had maar wist niet wat.

Ik ben ook vaak depressief, heel heel erg moe ,een druk op mijn borst en weet niet waarom. Kijk ik tv dan moet ik zomaar huilen, vooral als er iets over Indonesische gaat. Mijn ouders komen daar vandaan en ik ben er nooit geweest. Waarom ik dan tranen in mijn ogen krijg, heb ik geen verklaring.

Ik hoop dat ik er toch een keer mee om kan gaan.
Vrede, kracht, licht en veel liefde

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 04-02-2009 12:48

Hoi Janeallan,

Ook al zo'n hoge score, lijkt me duidelijk dat je hooggevoelig bent, zeker gezien je beschrijvingen/voorbeelden van wat je allemaal oppikt van je omgeving.
Je ouders komen van Indonesië en het raakt je als je daar op televisie wat over ziet.
Dit kan komen doordat je als kind ook bepaalde thema's (familiethema's) meekrijgt. Zelfs al in de buik van je moeder, op foetaal niveau, krijg je al vanalles mee van haar (haar gevoelens etc) en deze neem je mee in je leven. Jij bent erg gevoelig, dus pik je dat op, maar weet niet waar dit vandaan komt.
In bijvoorbeeld meditatie kun je je daarvan bewust worden, als je hierop focust; wat zijn mijn familiethema's...
Ook kun je vragen, als je iets hebt met engelen, of aartsengel Michaël de "koorden" die jou en je moeder verbindt mbt thema's die bij je moeder horen en die jou niet (meer) dienen, of hij deze wil verwijderen.
Je bent je al meer bewust van wat je allemaal voelt en welke energie van jou is en welke van de ander. Veel succes met het leren omgaan hiermee!

liefs visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

janeallan
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31-01-2009 21:19

bedankt visje

Bericht door janeallan » 04-02-2009 14:58

erg bedankt voor je uitleg. Ben blij met alle informatie die ik krijg en zo me eigen ik kan leren kennen. Je hebt een omhulsel en je eigen innerlijke ken je niet.

Zal ook proberen te mediteren, probleem ik kan niet stil zitten of goed gezegd kan me niet concentreren. Ik ga ervoor.

Bedankt Visje
Vrede, kracht, licht en veel liefde

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Bericht door Margriet » 04-02-2009 17:37

Wat zou het voor jou fijn zijn om ook eens naar Indonesië te kunnen gaan.
Zo zou je je roots kunnen voelen en misschien ook iets van herkenning qua gevoel.
Wie weet gaat dat nog eens gebeuren.

Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 09-03-2009 10:24

HSP,

Ik ben eigenlijk nog wat onzeker om het op het forum te zetten maar doe het toch maar :wink:
Ik weet sinds vorige week (officieel )dat ik ook hoog gevoelig ben!
Had de test op het forum wel eens gedaan maar omdat ik dan soms twijfelde over mijn antwoord op sommige vragen twijfelde ik ook aan de uitslag.
Ik heb vorige week mijn (1e) regressie therapie gehad en het staat nu toch wel als een paal boven water!

Nu nog leren er mee om te gaan pfffffff.......help!
Hoe sluit ik me af voor al die energie van andere mensen en hoe krijg ik dat weg als ik het toch opzuig, want dat gevoel heb ik nu. Het lijkt ook wel nu ik het weet dat het veel heftiger is, of ligt dat nu aan mij?

Klein voorbeeldje: Al een paar jaar doe ik mijn ding (visagie/haarstyling) op de vrouwen verwendag van het YWCA in Utrecht. Toen ik er gister naar toe ging heb ik pogingen gedaan om me af te sluiten maar toen ik gisteravond thuis kwam en de voordeur open deed barste ik in tranen uit en ik was kapot!
Ik heb al jaren "last" dat ik dagen heb dat mijn kwasten en zo spontaan uit mijn vingers vliegen/springen, ze gister dus ook , nu weet ik eindelijk wat het is. Dacht altijd dat ik weer veel te druk was en rustiger aan moest doen :P
Nog een..........Als ik een paar min. bij de tandarts in de stoel lig ( en ik ben echt niet bang voor de tandarts!!) verkrampen mijn benen bijna, nu blijkt dat ik de angsten van mijn voorgangers voel!

Ik heb al een boek besteld over hoog sensitieve personen, hoop dat meneer bol.com het vandaag bezorgd, maar tips van jullie hoor ik heel graag. Ieder heeft zo zijn eigen manier om daar mee om te gaan en er zit vast wat tussen wat ik ook kan gebruiken!

Liefs Carla
Live is a challance!

janeallan
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31-01-2009 21:19

hsp

Bericht door janeallan » 09-03-2009 10:42

Hallo Carla,

Moedig dat je nu veel wilt leren. Ben zelf nog niet zo ver. Zou van jou willen weten wat regressie therapie precies inhoud.

Kan je er meer over vertellen en wat gebeurde er met je.
Vrede, kracht, licht en veel liefde

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 09-03-2009 10:51

Lieve Carla & Janeallan,
Probeer ook patronen te herkennen voor jezelf welke je niet meer dienen, bijvoorbeeld in je werk Carla, controle verlies kan ook duiden op burnout symptomen...die ik een beetje lijk te herkennen uit jouw verhaal o.a. Perfectioniste zijn de 1e die vatbaar zijn voor deze klachten & de meeste hspers zijn ook perfectionisten. Willen alles maar zo goed mogelijk doen en leggen vaak de lat erg hoog voor zichzelf. Ik heb zelf zaken moeten laten voor wat t was, maar toen was t helaas al 'te laat'. Ik was al opgebrand. Niet alleen aarden, maar ook je levensstyle aanpassen op wie je nu bent. Jij bent centraal en nummer 1 in jouw leven. :wink: Maarja meer als een tip kan ik nie meegeven, jullie hebben ook je eigen proces te maken uiteraard. Hoop toch dat jullie hier ook wat aan hebben.
Liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 09-03-2009 10:54

Hallo Janeallan,

Ik zie dat je nog nieuw bent hier.........welkom meid!
Via dit mooie forum en de lieven mensen hier wordt je interesse van zelf gestimuleerd om meer over je zelf te weten te komen en waarom jij dingen ervaart zoals je ze ervaart, tenminste zo ging dat bij mij.
Kon heel vaak niet mee praen over de onderwerpen die hier besproken worden maar las ze eigenlijk altijd wel en langzaam kwamen er steeds meer vragen bij me naar boven. En als je dan een beetje nieuwschierig van aard bent rol je vanzelf ban het een in het ander.

Wat is regressie? Snap best dat je niet weet wat het is, ik weet het ook nog niet zo heel lang hoor !
Ik geef je dan ook een link waar je er het nodige over kan lezen, ik ben ook nog niet zo erg goed in die dingen thuis. Maar waar het , in het kort, op neer komt is dat ze je kunnen helpen heel ver terug te gaan in je verborgen herinneringen van dit of vorige levens.
Ga maar even naar de bijgesloten link.
http://www.reincarnatietherapie.com/regressie.htm
Hier staat het veel duidelijker dan dat ik het kan uitleggen!

Liefs Carla
Live is a challance!

janeallan
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 31-01-2009 21:19

antwoord Garry

Bericht door janeallan » 09-03-2009 10:57

Bedankt Garry voor de tip. Ja inderdaad voel me op het moment opgebrand.Een gevecht met je innerlijke. Mensen die het niet begrijpen. Eigenlijk ik zelf ook niet.

Denk maar steeds hoe worstel ik me erdoor heen.

Groetjes Jane
Vrede, kracht, licht en veel liefde

Plaats reactie

Terug naar “HSP, een last of een lust? ”