HSP Een last of een lust?

Hoe ervaar jij dit?
Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 09-03-2009 11:01

Annegreet van Bergen 'Burnout'ook een aanrader...heeft mij errug geholpen een paar jaartjes trug...graag gedaan hoor lieve Janeallan..mooie naam hebbie zegguh :wink: groetjesss Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 09-03-2009 11:01

Hoi Garry,

Long time no see :wink:
Er komt nu erg veel over me heen en nu moet ik dat allemaal stukje bij beetje een plekje gaan geven. Je weet dat ik al diverse hint in die richting had gehad maar dan , zo ben ik dan, twijfel je nog. Maar nu kan ik er niet meer om heen haha
Ik weet dat ik de afgelopen 2 jaar wel een paar keer heeeeeeeeel dicht tegen die burnout heb aangezeten hoor! Ben de laatset weken wel vaak moe en als het kan dan doe ik ook echt even helemaal niks, nu kan ik het vroeger niet! Voelt best lekker whaaaaa!

Dank voor jou tips meid!
Heb er heel lang over gedaan maar ( maar 53 jaar haha) maar er gaan nu steeds meer lampje branden, eindelijk :P

Liefs Carla
Live is a challance!

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 09-03-2009 11:07

Ja ik moet nog steeds mezelf in de smiezen houden hoor Carla...dit lijkt bij sommige van ons er bij te horen, we pikken vaak zoveel op en willen zelf ook nog presteren. Maar ja prioriteiten stellen blijf ik doen...iedere x weer een stappenplan bijstellen...hihi achja...Leuk om van jouw ook iets te vernemen...wist nie of je wist dat ik tt met zn 2tjes ben(?), ik had nog niets van je vernomen onder dat topic voor zwangeren onder algemeen. Of ik heb nie opgelet...ook altijd mogelijk :lol:
liefs cu Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 09-03-2009 11:22

Hey super meid.........gefeliciteerd!

Ik heb een beetje een low profile op dit moment, ben echt ff met ikke bezig, heb ik het al druk genoeg mee.
Ik heb natuurlijk al jaren "last"van bepaalde dingen maar nooit de link kunnen leggen. En omdat iknatuurlijk al een tijdje mee ga heb ik met sommige dingen leren omgaan, zeg maar. Ik ga nu toch langzaam dingen herkennen en ( nu zeker) de oorzaak van dingen herkennen.
Ik was altijd druk en snel afgeleid maar ik weet niet beter dan dat er vroeger ( toen ik nog kind was) werd gezegd dat ik speels, gaat wel over als ze groot wordt. Hahaha ik hoor het me moeder nog zeggen!
Over de jaren ben ik dingen ook , voor mij, als normaal gaan beschouwen. Nu komt voor mijn gevoel echt alles als een orkaan over me heen. Die regressie therapeute waarschuwde me ook dat dingen u wel eens heel snel kunnen gaan..........
Ik zet me maar schrap! Maar waar ik nu het meest/ eerst aan moet gaan werken is dat gronden. Ik heb wat oefeningen, ook van het forum hier, maar ik kan heel erg slecht visualiseren, niet in plaatjes of beelden zeg maar!
Had er nog een beetje moeite mee om het op het forum te zetten, ben er zelf nog maar net aan gewent, maar jullie hebben meer ervaring dan ik op dit gebied. Wie beter dan jullie om maar om tips te vragen!

Garry doe voorzichtig samen :wink: , een hele mooie maar ook spannende tijd geniet er maar van hoor!

Liefs carla
Live is a challance!

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 09-03-2009 11:31

Dankjwel hor Carla :lol:
Gronden kan trouwens ook met affirmaties:
bijvoorbeeld; ik voel me veilig - bij 1e chakra
ik mag plezier hebben - bij 2e chakra
ik hoef me geen zorgen te maken...al mijn zorgen draag ik over aan de engelen en al wat al is - bij 3e chakra
ik houd van mezelf / ik vergeef me zelf (om los te laten van zaken bijv.) - bij 4e chakra
ik praat helder en zuiver vanuit pure intentie - bij chakra 5
ik zie helder en vertrouw op mijn intuitie - bij chakra 6
ik heb vertrouwen in mezelf en in t universum - bij chakra 7

hoef nie altijd in plaatjes...geluiden en klanken werken ook...zeker bij mensen die van muziek houden of ritmisch zijn ingesteld.

Wellicht hebbie hier ook wat an...zo kun jezelf ook affirmaties bedenken...zolang iets maar goe voelt voor jou.
Zonnige greetz Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 09-03-2009 11:40

Super Gar,

Ga het ff op een kladje schrijven, ga ik zeker proberen!
Ik kan het ech nie met plaatjes , ik heb het wel geprobeerd maar het lukt me gewoon nie :?

Ik had vorige week een chakra test ( ook weer een tip van iemand) op het net gedaan en daar stonden ook oefeningen bij om de div. chakra's te openen, nou mijn wortel en kruin zitten pot dicht :? Ga nu van alles uitproberen wat voor mij het beste aanvoelt.

thanks lieverd!
Ga maar lekker zwanger zijn en geniet er zo veel mogelijk van!

liefs carla
Live is a challance!

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 09-03-2009 11:42

:lol: u are most welcome my dear! :D
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 09-03-2009 12:07

Oja nog effies met salsa dansen kun je ook goed gronden...ritmische muziek waar jambees, trommels in voor komen ook trouwens. Kun je lekkur stampen met de voeten op de grond :wink: erg verlichtend bye the way. groetjussssssss
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

carlajp
Lid
Lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 03-09-2008 14:12

Bericht door carlajp » 09-03-2009 12:17

Garry schreef:Oja nog effies met salsa dansen kun je ook goed gronden...ritmische muziek waar jambees, trommels in voor komen ook trouwens. Kun je lekkur stampen met de voeten op de grond :wink: erg verlichtend bye the way. groetjussssssss
maf mens............je bent een schat, leuk dat je dat nog weet!
Stampen zit er niet echt in maar lol hebben en lekker ontspannen wel. V.a. nu woensdag schaar ik mezelf bij de gevorderde groep hahaha

Kuzzzzzzzzzz
Live is a challance!

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 09-03-2009 14:01

Hey Carla,

Heb je al bij de Mudra's gekeken? Daar staan hele simpele oefeningen om te aarden. Wilma heeft net mudra's voor de chakra's geplaatst.
Werkt echt wel goed bij mij tenminste. Zie mudra voor het wortelchakra.
De "chant" erbij (Lam) stimuleert extra, en resoneert met het betreffende chakra. Je voelt 't echt wel, m'n voeten worden dan ook warm, stroomt goed door de energie.
Sterkte hoor!

liefs visje
Afbeelding
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “HSP, een last of een lust? ”