HSP Een last of een lust?

Hoe ervaar jij dit?
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-06-2009 15:26

Zo Hannie dat heb je mooi verwoordt allemaal. Precies zo ervaar ik het ook. Al heb ik ook nog wel eens moeite met niet te veel willen en de lat niet te hoog leggen. Maar al doende leert met en het gaat steeds makkelijker, met af en toe een valkuil en dan krabbel ik er wel weer uit en ben dan weer sterker geworden.

Succes morgen Sterretje !

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 25-06-2009 19:06

Fijn dat je er iets aan hebt Sterretje.

En Wilma dankjewel, heb deze samenvatting eens gemaakt om mezelf ook te blijven herinneren wat belangrijk is om wat steviger in me zelf en naar buiten toe te worden. De eer komt toe aan Carolina Bont,die het heel mooi had beschreven in een van haar boeken die ik van iemand geleend had,prachtig mens is dat. Zo duidelijk en begrijpbaar en met de voorbeelden,waar ieder dagelijks mee te maken heeft.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-06-2009 22:26

Oke van wie de woorden dan ook zijn, het kan je zeker sterken als deze tekst binnen komt bij je.
Precies goed, genoeg om over na te denken.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 26-06-2009 14:53

Prachtig verwoord Hannie! (ook een goed boek trouwens, wat je zegt :wink: )
En succes Sterretje vandaag! :D

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 21-09-2009 19:17

Waardevolle tekst zet je neer hannie,Hoe is je ontwikkeling hier nu in Sterretje?
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Marloes
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-10-2010 18:53

Bericht door Marloes » 05-10-2010 22:02

Ben nog steeds een beetje op zoek naar mezelf, maar weet eigenlijk vrijwel zeker dat ik hoogsensitief ben.
Als kind huilde ik werkelijk overal om, maar ik moest me niet zo aanstellen. Ook nu met uitgaan, word ik af en toe helemaal gek van de lichtflitsen en het harde geluid. Ik ervaar het echt als een last, heb er nog maar weinig positiefs aan ondervonden.
Altijd ben ik degene die ergens moeite mee heeft, en krijg ik het gevoel dat ik me niet zo aan moet stellen: anderen hebben toch ook nergens last van? Nog steeds op zoek naar een goede manier om ermee om te gaan, want ik wil tegelijkertijd wel bij alle leuke dingen aanwezig zijn. Zolang ik me erop instel dat ik iets ga doen gaat het goed, maar een kleine verandering (toch nog wel een drukke kroeg induiken terwijl je alleen naar de bioscoop zou gaan) kan mijn humeur helemaal verpesten.
Dus: als iemand tips heeft, graag!

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 10-10-2010 16:27

Hallo Marloes,
Misschien heb je er iets aan om boeken o.a van bijv.Carolina Bont hier over te lezen? Zij schrijft niet moeilijk, legt alles ook goed uit aan de hand van wat iedereen zoal in het dagelijks leven tegen komt.
Geen buitenissige dingen, maar hele gewone voorvallen waar jij je denk ik ook echt in zult herkennen, met tips waar je al of niet iets mee kunt gaan doen.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

tinez68
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13-11-2010 21:49

Bericht door tinez68 » 17-11-2010 22:56

Ik ervaar het als een lust en een last. Ja ik moet mij ook regelmatig is even lekker terugtrekken. Met het bewust worden van, ga je meer de lusten zien en ervaren, maar blijf het moeilijk vinden hierin een balans te vinden. Makkelijk is anders :?

Plaats reactie

Terug naar “HSP, een last of een lust? ”