suiker...

Men kan op verschillende manieren ontregeld raken, en je manier van eten kan voor disbalans in je lichaam zorgen, of juist een balans creëren. Ook kunnen bepaalde patronen je lichaam of hersenen ontregelen. Giftige stoffen kun je nemen, maar je weet het niet. De positieve en negatieve kanten over onze voeding.
Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

suiker...

Bericht door Annoeska30592 » 18-11-2009 17:09

hoiihoiii
ik heb een vraagje want ik heb als ik (te veel) suiker eet, dat ik echt heel erg hyper word en dat ik ook heel snel wat bozer/agressiever word(niet dat ik het dan doe, maar het gevoel is er dat ik dan agressief ben, de boosheid kan er wel eens uitkomen).Het is echt al als ik best wel weinig van suiker eet zegmaar.. Maar ik wilde vragen of het raar is dat ik dat heb, want dat vraag ik mij af:P
frozen eyes can't cry

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 18-11-2009 17:39

Hoi Annoeska

Ik heb even voor je iets opgezocht en ik werd bevestigd in mijn gedachten. Het is zo dat je je gejaagd kan voelen door suiker gebruik als je dat niet gewend bent, maar het is dus onderzocht en het is niet bewezen dat het de oorzaak is. En dat je er agressieve neigingen van krijgt is niet iets wat me bekend voor komt. Wel bij iemand die een te laag bloedsuikergehalte heeft bij diabeten.

Artikel is door het voedingscentrum geschreven, dit is een deel ervan:

Suiker en hyperactiviteit
Er zijn verschillende wetenschappelijke studies gedaan naar overgevoeligheidsreacties op suiker. Met name de relatie tussen het gebruik van suiker en hyperactiviteit is onderzocht. Uit vergelijkingen en combinaties van deze onderzoeken blijkt dat suiker niet de oorzaak is van hyperactief gedrag. Een ‘suikervrij dieet’ is dus geen oplossing voor problematisch gedrag. Een onvolwaardige voeding en een overmatig gebruik van suiker kunnen wel klachten veroorzaken zoals buikpijn of diarree. Kinderen kunnen zich daardoor bijvoorbeeld vervelend voelen en onrustig en druk gedrag vertonen

Misschien heb je er iets aan Annoeska, liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 18-11-2009 17:46

thanx wilma;)
ik ben vooral eeeeeeeeruuug hyper op zo'n moment:P
haha
xx
frozen eyes can't cry

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 19-11-2009 05:54

K herken wel een soort opgefokt gevoel als ik te veel suiker(stoffen) heb genuttigd. Maar vaak gaat hier iets anders aan ten grondslag, want als ik nie lekkur in me vel zit ga ik meer snoepen, dus meer suiker eten. Maar dat gevoel gaat nie weg én vervolgens heb ik een soort valse schaamte én voel ik me schuldig aan me rare vreetgedrag. Het verdriet moet er zeg maar nog uit wat ik heb ontdekt wat bij mij een opgefokt gevoel geeft. Suiker geeft wel meer energie...maar op deze manier wordt t nie op een positieve manier gebruikt, waar ik óók opgefokt door lijk te worden. Een wandeling in t park werkt beter en daarna thuis 1 kopje warme chocolade melk nuttigen bijvoorbeeld. (Die donkere dagen helpen ook nie ech mee mot ik zegguh :cry:) Lof Garry Ps. heb ook sandwich spread ontdekt dit eet ik nu met blaadje sla en of een zacht gekookt eitje met blaadje sla kaas enzoO er tussen op een bruine boterham, k heb er iets meer werk an als snackie tussendoor, maar t werkt positiever doordat ik echt iets van maak voor mezelf en ook tijd neem voor mezelf hierdoor...ach ja door schade en schande wordt men wijs....(of nie... :lol: hihi)
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

frederike
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06-08-2009 15:17

Bericht door frederike » 19-11-2009 14:13

hai

ik heb zelf een allergie/gevoeligheid voor suiker...
en jouw reactie herken ik hoor!

mijn reacties beginnnen heel klein maar als ik te lang blijf eten (zeg weken)
dan krijg ik misselijk gevoel, steen op de maag zeg maar elke dag, ik krijg last van hoge adem, angsten, onrust en uiteindelijk kan ik er echt depressieve gevoelens door krijgen....

als ik het zo opschrijf ziet het er wel erg uit hahaha.... maar dat gaat heel geleidelijk....
ik eet af en toe wel suiker, maar met mate...

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 19-11-2009 16:13

frederike schreef:hai

ik heb zelf een allergie/gevoeligheid voor suiker...
en jouw reactie herken ik hoor!

mijn reacties beginnnen heel klein maar als ik te lang blijf eten (zeg weken)
dan krijg ik misselijk gevoel, steen op de maag zeg maar elke dag, ik krijg last van hoge adem, angsten, onrust en uiteindelijk kan ik er echt depressieve gevoelens door krijgen....

als ik het zo opschrijf ziet het er wel erg uit hahaha.... maar dat gaat heel geleidelijk....
ik eet af en toe wel suiker, maar met mate...

wat jij zegt.. ken ik ook wel...
maar ik ben vandaag beetje raar...:P weet niet waardoor.. maar weet ff iet wat ik er nog over moet zegge.. sorry:D
xx
frozen eyes can't cry

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 19-11-2009 17:02

ow Garry in sandwich spread zit ook suiker hoor


http://www.candida.nl/?content=nieuws:item&id=2
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 19-11-2009 17:16

berdien schreef:ow Garry in sandwich spread zit ook suiker hoor


http://www.candida.nl/?content=nieuws:item&id=2
dat klopt indd..
en het is best wel vies:P vind ik:P hahah
xxx
frozen eyes can't cry

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 20-11-2009 16:08

berdien schreef:ow Garry in sandwich spread zit ook suiker hoor


http://www.candida.nl/?content=nieuws:item&id=2
dankje berdien, maar in velerlei zaken zit suiker én of melk, maar toch bedankt . Liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 20-11-2009 16:11

Ik hoop dat de essentie van mijn verhaal hierboven ook een beetje is angekomen, maar ja zó geldt dit voor mij en hoeft nie voor een ander te gelden uiteraard :wink: suczes Annoeska te vinden waardoor t bij jou het geval is dat je zo op suiker reageert, zoekzes zoekzeven...hihi,fijn weekend! Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Plaats reactie

Terug naar “Ontregeld, of juist op regel, door eten of leefpatronen?”