Unidentified Flying Object (met filmpje)

Ufo!!! Een licht, verschijnsel of voorwerp in de lucht. Steeds meer verschijningen in NL. Wat is de reden? Daarnaast nog chemtrails en lichtbollen of orbs.

Plaats reactie
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Unidentified Flying Object (met filmpje)

Bericht door Sita » 30-08-2008 18:49

bron: Wikipedia

Unidentified Flying Object (afgekort: UFO) is de Engelstalige benaming voor een ongeïdentificeerd vliegend voorwerp. In het Nederlands wordt de afkorting vaker gebruikt dan de volledige naam. De afkorting wordt meestal als zelfstandig naamwoord gebruikt en dan met kleine letters geschreven. Een ufo is een licht, verschijnsel of voorwerp in de lucht, dat ook na onderzoek niet kan worden geïdentificeerd

Meldingen
De meeste ufomeldingen kunnen na onderzoek worden verklaard als waarnemingen van bekende verschijnselen, zoals hemellichamen, meteoren, satellieten, vliegtuiglichten, ballonnen of lichtshows van discotheken. Een klein percentage van de meldingen blijft na onderzoek echter alsnog onverklaarbaar. Ufomeldingen komen overal voor, zijn niet tijdgebonden en bestaan zowel uit nachtelijke waarnemingen als waarnemingen op klaarlichte dag.

Meningen omtrent aard en oorsprong van het ufoverschijnsel
Het is niet bekend sinds hoe lang ufo's al worden waargenomen. Men neemt aan dat deze reeds voor de ontwikkeling van het schrift werden waargenomen, maar daar is geen sluitend bewijs voor. Sinds de uitvinding van het schrift zijn waarnemingen van ufo's beschreven. In vroeger tijden werd het verschijnen van een ufo vaak toegeschreven aan een hemelse macht. Sedert het einde van de negentiende eeuw is de nadruk meer komen te liggen op een materialistische uitleg.

In de volksmond wordt het begrip ufo meestal gebruikt om te verwijzen naar ruimteschepen van buitenaardse wezens die de Aarde zouden bezoeken. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van ruimteschepen die buiten de aarde zijn gefabriceerd, ondanks het feit dat er vele mensen zijn die beweren door de bemanning van zo'n ruimteschip te zijn meegenomen.

Een ander idee betreft de veronderstelling dat onbekende vliegende voorwerpen het product zijn van geheime technologische ontwikkelingen van grootmachten als de Verenigde Staten en de vroegere Sovjet-Unie. Deze twee mogendheden zouden de kennis van het experimenteren met discusvormige voorwerpen, deltavliegtuigen en radiogestuurde bollen (Kugelblitz), betrokken hebben uit het toenmalige Derde Rijk aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, en hier verder op zijn doorgegaan. In zijn boek Hitler's Flying Saucers, geeft auteur Henry Stevens verscheidene bronnen om deze visie te ondersteunen.

Weer anderen menen dat het ufoverschijnsel behoort tot een intelligentie uit een andere realiteit die ons tijd-ruimte continuüm bij tijd en wijle opzettelijk binnendringt om redenen die vooralsnog niet zijn te achterhalen.

Waarnemingen
Ufowaarnemingen kunnen op sommige plaatsen gedurende een bepaalde tijd vaker voorkomen dan anders. Zo was bijvoorbeeld Ohio in 1966 en 1967 het brandpunt van vele ufoverschijningen in de Verenigde Staten. Wereldwijd zijn gebieden aan te wijzen waar in sommige jaren sprake was van een verhoogd aantal ufowaarnemingen.



Zeer veel media-aandacht was er voor de zogenaamde Belgische ufogolf van oktober/november 1989 tot juni 1991. Door honderden getuigen (waaronder 19 politieagenten) werd toen melding gemaakt van geluidloos vliegende zwarte of donkergrijze 'driehoeken' die op elk hoekpunt en in het midden een 'markeringslicht' voerden en die vaak op opvallend geringe hoogte de verschillende Belgische regio's doorkruisten. De Belgische luchtmacht (i.c. kolonel Wilfried de Brouwer) zette tevergeefs F-16 gevechtsvliegtuigen in om een of meerdere van deze ufo's te kunnen onderscheppen. De Belgische luchtmacht heeft in 1990 een officiële verklaring uitgegeven over deze gebeurtenissen, waarin stond dat ze geen idee had wat de aard van deze verschijnselen was - anders dan ongrijpbaar, en niet wist waar ze vandaan kwamen. Dit was een van de eerste keren dat een overheidsinstelling officieel toegaf dat een ufogebeurtenis zich daadwerkelijk had voorgedaan, zonder dat er een logische verklaring (reflecties, vallende sterren, ballonnen, enz.) voor kon worden gegeven.

Verschillende verhalen over het neerstorten van ufo's doen de ronde. Voorbeelden hier van zijn "Roswell" en "Shag Harbour". Harde bewijzen ontbreken.


Karel
Hoofd-Beheer
Berichten: 43
Lid geworden op: 13-02-2008 19:08

Bericht door Karel » 30-08-2008 23:11

Dt is nu wat ik ook interessant vindt,
Ik zie al Sita dat hier heel wat leesvoer inzit, maar dit wekt zeker mijn aandacht.
Ik zit dan ook 's avonds als ik vrij heb, vaak naar de lucht te kijken.
Als er tenminste geen lichtvervuiling is, en die laser lampen die jij beschreef.
Zelf blijf ik nog wat hangen tussen geloof of ongeloof.
Zou het tastbaar zijn, heet het ook geen ufo meer. Dan is het FO.
Jammer dat ik er in oktober/november 1989 tot juni 1991 niet bij was, niet op die plaats.
Soms zie ik wel wat in de lucht.........
Voordat je vragen stelt lees eerst even de FAQ door, of ook reeds gestelde vragen van leden.

Plaats reactie

Terug naar “Ufos, Unidentified Flying Object, chemtrails en orbs.”