Wicca Correllian traditie

Wicca, Wiccan, hekserij, overeenkomsten, verscihillen? Inwijdingen...wat houdt dit allemaal in?
Plaats reactie
Lilith
Lid
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25-03-2008 11:58

Wicca Correllian traditie

Bericht door Lilith » 14-04-2008 23:17

Hoi Lilith,

Welkom! :)

Vergeet elke keer te vragen hoe je aan deze prachtige naam komt!
Bij deze dus!

Een vriendelijke groet,

Kurt
hallo,

de naam komt van de eerste vrouw van Adam af.

De eerste vrouw van adam?? maar dat was toch Eva??? NEEEEEE!!!!!!

De eerste vrouw van Adam was Lilith,

Zij is ook de slang die Eva heeft overgehaald om van de verboden vruchten te eten.

Lilith was een zelfstandige vrouw met een eigen wil, en het verhaal gaat dat wanneer zij met adam sex had zij niet "onder" wou liggen omdat zij dan ongeschikt zou zijn aan Adam. Zij was eigenlijk de aller eerste geëmancipeerde vrouw ter wereld :lol: .

Wil je nog meer lezen en hoe het verhaal werkelijk gaat dan zou ik een link neer kunnen zetten van mijn eigen shrine (tempel) op het internet. maar dan moet ik eerst toestemming hebben van Sita of Yvo. :mrgreen:

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 14-04-2008 23:40

Heel mooi Lilith
Zij was de eerste geemancipeerde vrouw ter wereld .
En jij ?
Kun je dat ook van jezelf zeggen . Niet de eerste natuurlijk maar wel geëmancipeerd bedoel ik.Je hebt niet voor niets die naam gekregen .
Ben benieuwd het eens te horen
veel liefs Marianne :D
oh ja over die link wat bedoel je met eigen shrine( tempel )?
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Kurt
Lid
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 19-03-2008 22:10

Bericht door Kurt » 15-04-2008 00:27

Hoi Lilith,

Het verhaal van Lilith (in de astrologie de Zwarte Maan) ken ik wel.
Mijn vraag was niet helemaal duidelijk, vrees ik. :oops:
Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd waarom je deze naam gekozen hebt!

Een vriendelijke groet,

Kurt
Omarm het Leven
Zoals het Leven jou omarmt!


Zaellus

Lilith
Lid
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25-03-2008 11:58

Bericht door Lilith » 15-04-2008 11:07

allereerst Kurt:

Dat zegt het verhaal toch eigenlijk al??? Lilith was een zeer zelfstandige vrouw (wat ik ondanks mijn handicap ook ben :lol: ) en liet niet over zich heen lopen door Adam. Dat zij naderhand door God is afgestraft door allemaal demonen te baren als straf omdat zij niet "onder" wou liggen. Door dit verhaal werd zij ook als een demonische godin afgeschilderd omdat zij zogenaamd de donkere kant van een vrouw vertegenwoordigd.

Marianne:

Het is een beetje lastig uitleggen, maar als je hier naar toe gaat (sorry voor de link) http://www.correllian.com dan zul je waarschijnlijk iets meer van de structuur begrijpen. Tja, ik geemancipeerd? Door mijn zelfstandigheid denk ik dat wel!!!


verdere vragen???? kom maar op!

Lilith
Lid
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25-03-2008 11:58

Bericht door Lilith » 15-04-2008 11:12

ik heb de naam Lilith aan genomen omdat binnen de Correllian lessen je te maken krijgt met verschillende voorbeelden van Godheden (Deities eng.) De Correllians geloven dat jou persoonlijke Patroonheilige (patronGod of PatronGoddess) zich aan je kenbaar maakt door verschillende tekens uit de natuur en door je karakter. Lilith en haar eigenschappen kwamen telkens op mijn pad!

Lilith
Lid
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25-03-2008 11:58

Bericht door Lilith » 15-04-2008 23:51

Ik zal over een antwoord nadenken, maar omdat ik overmorgen naar engeland ga, Nog een vragenlijst moet invullen voor mijn initiatie tot de eerste graad, en mijn tas moet pakken zal ik helaas weinig tijd hebben.

Lilith
Lid
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25-03-2008 11:58

Bericht door Lilith » 28-07-2008 14:26

oooooooooooooooooooooh ik heb het zooooo verschrikkelijk naar mijn zin gehad!!!
Ik ging op de boot voor het eerst alleen naar engeland en je begrijpt dat is een hele bezoeking als je het in je rolstoel moet doen lol. Ik heb lekker liggen lezen op de boot , wat gegeten, beetje draaierige maag gehad maar goed aangekomen in engeland.

Na de boottrip ben ik opgehaald door 2 van de mensen die ook daar naar toe zouden gaan en het was vanaf het begin zooooooo hartelijk allemaal, echt helemaal geweldig.

Vanaf Harwich richting de plek waar het allemaal gebeurde in de buurt van Suffolk. Onder weg reden we verkeerd en we hadden niet harder moeten rijden anders waren we met auto en al de zee in gereden. Gelukkig reden we niet te hard en konden we op tijd stoppen om om te keren en de rest van de reis naar het hotel te vervolgen. Daar kwamen we uit eindelijk aan na verkreukeld in de auto te hebben gezeten (een rit van 2 uur :shock: :( ). Ik moest echt rekken en strekken omdat ik de heen reis van harwich naar carlton colville (zo heette het plaatsje) een rostoel van mijn andere bijrijder en tassen naast me had.

Eenmaal in het hotel checkte ik in en toen ik daar mee bezig was kwam mijn mentor (die je zowiezo krijgt bij je opleiding ) die woonachtig is in het zelfde plaatsje naar me toe gelopen en konden we elkaar na al die jaren eindelijk in de armen sluiten!!! Dat was zo'n gaaf moment!!!! Hierna zag ik ook de andere gasten die er bij zouden zijn en het was een knuffelkwartier lol!!! Toen de koffers op de kamer gezet (ik sliep op de kamer samen met de andere bijrijder van mijn heenrit. zij maakt ook gebruik van een stoel maar zij loopt nog een beetje met kruk). Na gesetteld te zijn gingen we naar de lounge en gingen we met elkaar nog wat drinken en kletsen en kennismaken want ja ik had ze wel a meerdere jaren over de mail en via internet en messenger gesproken maar nooit in het echt.

Lilith
Lid
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25-03-2008 11:58

Bericht door Lilith » 29-07-2008 14:48

stokken, krukken??? had ik dat gezegd??? :shock: nee zij en ik waren de enige 2 met rolstoelen. En nee dit was niet speciaal georganiseerd voor mindervaliden lol.

een speciaal verslag?? wat versta je daar onder? :D

nee wij hadden een zaal gehuurd in het hotel.


De initiatie zelf heb ik geblinddoekt (dat is een traditie) meegemaakt, het is een beetje de bedoeling dat je dan spreekwoordelijk 'doodgaat' en op nieuwe herboren word als 'zoon' of 'dochter' van de zon en maan ( zon = de god en maan = de godin) veel heb ik er dus niet echt van meegekregen maar wel dat ik behoorlijk emotioneel was. Het was echt een hele mooie ervaring, eerst zetten e je apart om te mediteren, hierna brengen ze je naar die kamer en word je in een figuurlijke "cirkel" gebracht.

Ik weet ook nog dat ik dus geblindoekt in dat andere kamertje zat om te mediteren, en dat lukte aardig want ik viel door dat ik zo ontspande bijna in slaap lol. Na een tijdje echter begon ik ongeduldig te worden want ik zat daar maar geblinddoekt en dacht in mij zelf, zal ik hem af doen of niet maar dat had ik toch maar niet gedaan. Gelukkig snel daarna werd ik naar het zaaltje gereden en begon de initiatie. Dit hele proces is in geblindoekt gebeurd dus ook voor mij een raadsel :) er werden me wat dingen gevraagd maar ja geblinddoekt krijg je niet echt alles mee en als ik dat wel mee kreeg dan had ik het niet mogen zeggen omdat zo'n initiatie zeer persoonlijk is :)

's avonds tijdens de maaltijd (die niet lekker was overigens
:P ) en na de maaltijd hebben we heel lang nagetafeld en hebben we besproken hoe we het "reinigings"(lustration) ritueel gingen doen voor de volgende dag.

Nou kan ik dat wel helemaal uitleggen maar dan ben ik volgende week nog bezig.

op onderstaande link kun je een impressie vinden van dat weekend compleet met interviews (inclusief van mij, Rev. Lilith)

http://www.correllian.com/lustration12suffolk.htm

als je mijn interview wilt zien hou dan in gedachten dat engels mijn tweede taal is en dat ik best wel moest nadenken wat te zeggen hihi. het kan een beetje vreemd klinken namelijk :lol: .

Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel...............

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 06-09-2008 21:32

Lilith schreef:oooooooooooooooooooooh ik heb het zooooo verschrikkelijk naar mijn zin gehad!!!
Ik ging op de boot voor het eerst alleen naar engeland en je begrijpt dat is een hele bezoeking als je het in je rolstoel moet doen lol. Ik heb lekker liggen lezen op de boot , wat gegeten, beetje draaierige maag gehad maar goed aangekomen in engeland.
hoii
lekker late reactie maarjaa.. uhm.. de boot naar engeland is vreselijK!!!! whaaaaaaaaaaaaa... ik moest met school,... en we hebben bijna alleen maar buiten gestaan en over de rand gehangen. en bij de wcs gestaan want de halve klas ging over zn nek daar! hahahah en de trugweg moesten we nog eten.. dus dachten we dat het mee zou vallen omdat het beter weer was dus gingen we patat eten op de boot... nou dat heb ik dus we geweten he! dat doe ik dus nooooooooooooooit meer! ben nog nooit zo ziek geweest(behalve met blindedarmontsteking en daarna met het abses enzoo) hahah dat doei k du snooit meer!
xx annoeska
frozen eyes can't cry

Plaats reactie

Terug naar “Wicca, Wiccan, Hekserij”