Kritieken en Eclectische wicca

Wicca, Wiccan, hekserij, overeenkomsten, verscihillen? Inwijdingen...wat houdt dit allemaal in?
Para_Nature
Lid
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 08-11-2008 15:04

Bericht door Para_Nature » 28-12-2008 18:40

karin schreef:Een Gosdienst zie ik als een geloof,een geloof kies je met een vrije geest,maakt niet uit welke godsdienst elk heeft een schepper een schepper van het Al.Geloof is weten,weten is zijn.Zijn is vrijheid.
Ga ik volledig mee akkoord.

Maar Kees je klinkt een beetje geïriteerd over dit onderwerp.
is er hier een reden voor?

Als er geen godsdiensten meer zouden zijn. hoe zou de wereld er dan uitzien? geen geloof, geen hoop, ...

monotoom leven.

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 28-12-2008 19:46

In Liefde voor alle Respect,Ik zie het hoogste doel van spiritualiteit om een mysterie aan te raken dat voorbij woorden ligt,en dat alleen in stilte en eenzaamheid wordt waargenomen.
Alle vormen van leven zijn met elkaar verbonden.
Mijn respect voor dit alles.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 04-01-2009 12:21

Zonder godsdiensten zag de wereld er een stuk vriendelijker uit.
Een godsdienst is over het algemeen vanaf kinds af aan een opgedrongen overtuiging, gemanipuleerd en niet uit vrije wil. Meer omdat je als kind niet beter weet.
Don't shoot the messenger

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Godsdiensten weg??

Bericht door hannie » 04-01-2009 14:02

Zonder godsdienst zou de wereld beter af zijn denk je Kees?
Ja,zolang de mensen onder het mom van hun geloof,manupileren,onderdrukken,doden,martelen enz enz,omdat velen durven te beweren ongeacht welke groep,geloof,sekte ze aanhangen,dat zij het enige juiste doen en dat opdringen op boven genoemde wijze,zou het waar kunnen zijn.

Maar ik geloof dat het merendeel van de mensen er beslist niet achter staat en respect
hebben voor anderen die op hun eigen manier hier invulling aan geven.Het zijn juist de leiders
van vele gelovigen,die eigen rechter zijn gaan spelen,door alle eeuwen heen helaas,daardoor
scheuringen hebben veroorzaakt.De mensen valse uitleg hebben gegeven oa uit de bijbel,om
op die manier ze aan hen te binden.En andersdenkenden gewoon afgemaakt hebben.
Negatieve uitwassen halen altijd het nieuws wel, degenen die in alle oprechtheid met respect
voor anders denkenden naast en met anderen leven,zelden.

Ik denk dan ook dat er ooit weer een tijd zal komen dat alle neuzen weer de zelfde kant op zullen
staan,zoals naar mijn gevoel ooit de bedoeling is geweest vanuit de oorsprong,iedreen zien als
zijn gelijke,zonder onderscheid.

Ben jammer genoeg ook een van al die mensen/kinderen die ervaren heeft wat het is om als uitschot behandeld te worden,uitgescholden,door kinderen en volwassenen oa op scholen.
Vuile jood,was nog het "zachtst". Heeft me vele vele jaren gekost,om dit een plaats te geven,
om nu in alle vrijheid dat leven te leven ,zonder wrok of wat dan ook,zoals ik geloof wat goed is
om te doen.Hoop althans dat het me zal lukken,leer nog steeds.

liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 04-01-2009 14:53

De aarde is een leerschool, dat is ook de bedoeling. Dank je voor de bevestiging Hannie.
Ben jammer genoeg ook een van al die mensen/kinderen die ervaren heeft wat het is om als uitschot behandeld te worden,uitgescholden,door kinderen en volwassenen oa op scholen. Vuile jood,was nog het "zachtst".
Triest triest triest, en dat gebeurd nog dagelijks in welke vorm dan ook. Dat de neuzen dezelfde kant op wijzen dat komt nog wel, maar dat duurd nog een hele lange tijd, nadat godsdiensten verdwenen zijn en de mensheid er klaar voor is.

Groetjes ... Kees
Don't shoot the messenger

Plaats reactie

Terug naar “Wicca, Wiccan, Hekserij”