Stress Release:spanningen aan de AArde geven,

Indianen, hun gebruiken en/of wijsheden
Plaats reactie
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Stress Release:spanningen aan de AArde geven,

Bericht door karin » 20-07-2009 21:50

Bij de natuurvolken in landen met strenge winters leefden families soms maanden lang op een gepakt in iglo"s,tipi's hutten.Dit riep de nodige spanningen op De medicijnman(vrouw) liet in het voorjaar een grote schoonmaak houden.Ook wij kennen die voorjaarsschoonmaak dat heel je huis een beurt krijgt.Kasten verschoven tapijten naar buiten dat de negatieve energieén met de wind meegaat.
Men besefte dat ook psyche van de mens na zo'n lange winter van opgesloten zijn een grote schoonmaak nodig had.Bij de Noord Americaanse indianen wordt opgekropte spanningen aan de aarde gegeven.Ik heb deze oefening van de wijze indiaan Sun bear geleerd.


Aan de indianen van een familie of stam werd gevraagd in het vroege voorjaar individueel de natuur in te trekkken.De grond moet ondooid zijn.Je opdracht is om ergens een groot gat te graven op je knieeén te gaan zitten of te liggen met je hoofd voor het gat.Het is echt de bedoeling dat je hoofd zo dicht mogelijk voor het gat bevindt.
Nu spreek je in het gat al je ergenissen uit.
Dramatiseer dit en herhaal woorden met een emorionele lading om op gang te komen.Blijf niet in de slachtofferrol,ga in je eigen kracht grommen als een tijger kan helpen.Ook kun je geluiden van overgevenmaken om opgekropte gevoelens een uitweg te geven.De AArde neemt het allemaal op.Wees daar niet ongerust over,zij kan ook de bliksem moeiteloos opnemen.In het midden van onze Moeder AArde is een groot vuur.Daar kunnen jouw spanningen transformeren.
Het meest effectieve is om met je hele lichaam contact met de aarde te maken.Ga met je buik op de aarde liggen.OP het strand in je tuin zoek dan een stuk met een dik bladerdek in de winter,dat als isolatie werkt.Je ligt dan in het gat met je hoofd dat je gegraven hebt.Dit geeft een beschermend gevoel en roept ook op tot een biecht of spychische ontlading.Je lichaam,dat op de grond ligt,geeft via het buikchakra de opgeslagen emoties ook aan de aarde af.Dit is heel ontladend.

Een tip,,
In het gegraven gat kun je na afloop ook brieven verbranden,of voorwerpjes achterlaten die voor jou symbool staan voor een afgesloten periode.DankMOeder Aarde .
Dek die dan eerst af met aarde voor je de zaden poot.Die jij wil.Plant of bloem.
Veel succes ermee,Afbeelding
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 20-07-2009 22:13

Dankjewel voor dit moois! Terwijl ik het las dacht ik meteen,kan je erna briefjes ed in verbranden/begraven.Op het end noemde jij het ook.
Zo heeft onze dochter met haar kinderen na een miskraam het symbolisch begraven,met tekeningetjes en een klein steentje er op.
Prachtig hoe goed dat vooral voor de kinderen is geweest,die toen 4 en 5 j waren.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 20-07-2009 22:24

Ken je het boek van Het lot van moeder aarde van SUN BEAR?
Over zijn eigen visioenen en dromen,maar ook die van andere Indiaanse volkeren.Samen met zijn spirituele helpster WABUN WIND worden er praktische aanwijzigingen gegeven voor een harmonieuzer bestaan.
Deed me ivm met bovenste aan denken meteen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 20-07-2009 23:06

Zo dat is een mooi artikel Karin. Maakt indruk op me, dank je wel.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 06-09-2009 18:48

Dit kan zeer krachtig werken Hannie voor jong en oud,Het lot van moeder aarde prachtige titel.Nee ik ken het niet, zie wat een schrijven met je zoal kan doen.
Liefs Karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Indianen”