Werken met je krachtdier.

Indianen, hun gebruiken en/of wijsheden
Plaats reactie
Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 19-06-2011 18:38

Dank je wel! :wink:
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 19-06-2011 21:41

Cailen schreef:De fazant staat voor vruchtbaarheid en seksualiteit. De meeste soorten zijn gedomesticeerd. Hierdoor zijn ze geasscieerd geraakt met vruchtbaarheid en seksualiteit. De staartpluimen zijn van oudsher met seksualitiet en een vergrote expressie daarvan verbonden. De ring rond de hals weerspiegelt de vruchtbaarheid. Fazanten kunnen je uitstekend leren hoe je met warme kleuren een romantische sfeer kunt creëren.

Uit: Ted Andrews - Luisteren naar dieren
Ik kan dit niet plaatsen op die dag, waarom verschijnt het op die dag dat ik een huis vol visite heb en geniet van hun aanwezigheid. Kan de sfeer wel begrijpen maar de sexualiteit en vruchtbaarheid niet.
Ik snap dan ook niet welke boodschap het zou kunnen hebben.
Al heb ik er wel heel erg van genoten dat die prachtige vogel in mijn lelijke tuintje zat hihi.
Heb hem nu eens van dichtbij kunnen bekijken, dacht eerst dat ie ziek was, maar toen er mensen naar buiten gingen om dat te gaan bekijken liep hij rustig weg en leek toch wel heel gezond.

Ik blijf dit een ongrijpbare materie vinden voor mezelf. Maar dank voor de uitleggen van allemaal.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Energie-girl
Lid
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15-06-2011 22:49

Bericht door Energie-girl » 21-06-2011 22:21

Hoe weet ik welk krachtdier ik heb? :o
heb er ooit wel van gehoord, maar me nog nooit in verdiept haha
'Vreemde zijn vrienden die je nog moet leren kennen'.

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 21-06-2011 22:38

wiba schreef:
Ik kan dit niet plaatsen op die dag, waarom verschijnt het op die dag dat ik een huis vol visite heb en geniet van hun aanwezigheid. Kan de sfeer wel begrijpen maar de sexualiteit en vruchtbaarheid niet.
Ik snap dan ook niet welke boodschap het zou kunnen hebben.
Al heb ik er wel heel erg van genoten dat die prachtige vogel in mijn lelijke tuintje zat hihi.
Heb hem nu eens van dichtbij kunnen bekijken, dacht eerst dat ie ziek was, maar toen er mensen naar buiten gingen om dat te gaan bekijken liep hij rustig weg en leek toch wel heel gezond.

Ik blijf dit een ongrijpbare materie vinden voor mezelf. Maar dank voor de uitleggen van allemaal.
Je moet het ook niet willen plaatsen. Als je het probeert te plaatsen ga je forceren en stoot je het alleen maar verder weg. Accepteer het wel of niet. Accepteer je het niet, zet het uit je systeem, laat het los, dan was het niet voor jou of je kunt er (nu) niets mee.
Accepteer je het wel, ga het niet plaatsen, als het voor jou tijd is om die boodschap te begrijpen, dan weet je dat.....dan krijg je bijv. zo'n aha-erlebnis gevoel.
Het feit dat je hem nu eens van dichtbij hebt kunnen bekijken dat heeft je al wat gegeven.
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

0001
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-12-2011 04:35

reactie

Bericht door 0001 » 04-12-2011 05:06

Zeer interessant, blij dat ik dit heb kunnen lezen.

Ik heb zelf nooit goed achter kracht/totum dieren kunnen komen. Soms denk ik het te weten maar dan valt het toch weer weg.

Ik denk dat het te maken heeft met de meditatie, durf daar misschien toch niet geheel in te gaan. Heel vreemd.

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 04-12-2011 14:25

gewoon doen
Don't shoot the messenger

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 04-12-2011 14:29

Misschien kan je het achterhalen waarom je niet zo goed in die meditatie durft te gaan 0001. Soms helpt het als je iemand in de buurt hebt tijdens de meditatie die er voor je kan zijn als je uit meditatie komt en behoefte hebt om er over te praten.

Groetjes Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Lightcatcher
Lid
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 25-01-2012 20:57

Bericht door Lightcatcher » 25-01-2012 21:39

Werken met je krachtdier kan heel prettig zijn.
Je kunt een levenskrachtdier hebben, soms hebben mensen meerdere krachtdieren.
En je kunt tijdelijke totemdieren hebben.
Door naar deze krachtdieren/totemdieren te kijken, kun je veel inzicht krijgen in je persoonlijkheid, hoe je met situaties omgaat of wat je kunt doen als je weet welk tijdelijk dier je begeleid.
Heel verhelderend. :lol:
Groetjes Lightcatcher

Lightcatcher
Lid
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 25-01-2012 20:57

Bericht door Lightcatcher » 25-01-2012 21:41

Energie-girl schreef:Hoe weet ik welk krachtdier ik heb? :o
heb er ooit wel van gehoord, maar me nog nooit in verdiept haha
Via een foto en je geboortenaam kan er contact met je krachtdier gelegd worden.
De meeste mensen hebben 1 of meer krachtdieren/totemdieren bij zich.
Groetjes Lightcatcher

Plaats reactie

Terug naar “Indianen”