Werken met je krachtdier.

Indianen, hun gebruiken en/of wijsheden
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 27-01-2011 13:45

Vertel Cailen.... :wink:

Ik vind 't zo apart dat ik tijdens het autorijden dit zag, want dat kan toch erg afleiden dacht ik..
Maar dat was niet zo, het was maar een flits van een paar seconden, en tegelijk leek het veel langer te duren,
alsof de tijd even stil stond.
Het heeft me niet gestoord met het autorijden, want ik was de hele tijd ook "aanwezig op de weg"
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 31-05-2011 07:06

Zondag zat er ineens een prachtige mannetjes fazant in mijn tuin.
Ik woon niet in de vrije natuur dus keek een beetje raar op.
Was het mijn/onze kracht dier die dag? Of werkt dat niet zo?
Is het dan het krachtdier van de gene die het ontdekt of ook voor iedereen die bij me was die dag?
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 31-05-2011 15:58

Een dier wat je tegenkomt is niet gelijk een krachtdier.
Het is dan een boodschapper. Als je weet waar het dier voor staat, kun je ook de boodschap interpreteren.
Een krachtdier is pas een krachtdier op het moment dat je de krachten van het dier gebruikt. Een Spin bijvoorbeeld staat voor het alfabet. Wanneer een Spin zich bij je meldt kun je bij jezelf nagaan wat het alfabet voor je zou kunnen doen, moet je bepaalde info gaan lezen, of moet je iets opschrijven of moet je een bepaald boek lezen.
Snappie????
Maar nu denk je misschien, ja maar ik zie heel de dag vogels....dan hoeven al die vogels niet per definitie een boodschapper te zijn. Ze zijn er (voor mij als onze Broeders en Zusters) net als de mensen ook op de aardbol zijn. Op het moment dat je aandacht specifiek naar een dier wordt getrokken, kun je het dier vragen of hij een boodschap voor je heeft. Je kunt bijvoorbeeld vragen of hij naar je toe komt vliegen of lopen o.i.d. als het een boodschap voor je heeft.

Snappie?
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 31-05-2011 19:40

En als het dier je dan voldoende kracht geeft en inzicht is het toch een krachtdier met een boodschap of zie ik dat verkeerd.

don't shoot the messenger.
Don't shoot the messenger

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-06-2011 22:13

Ja Cailen ik snap het, maar ik had sterk het gevoel dat ik iets met het bezoek van de fazant moest.
Een boodschap had het misschien wel, hij bleef rustig zitten toen ik naar buiten ging, heb het gevraagd maar geen antwoord gekregen.
Daarom dacht ik aan een krachtdier, maar ik heb niks bijzonders vernogem die dag, alleen dat ik me heel goed voelde die dag. Het gevoel hebben dat je de hele wereld aan kunt.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 01-06-2011 22:58

De fazant staat voor vruchtbaarheid en seksualiteit. De meeste soorten zijn gedomesticeerd. Hierdoor zijn ze geasscieerd geraakt met vruchtbaarheid en seksualiteit. De staartpluimen zijn van oudsher met seksualitiet en een vergrote expressie daarvan verbonden. De ring rond de hals weerspiegelt de vruchtbaarheid. Fazanten kunnen je uitstekend leren hoe je met warme kleuren een romantische sfeer kunt creëren.

Uit: Ted Andrews - Luisteren naar dieren
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 01-06-2011 23:12

Bij gidsen heb je een hoofdgids en helpers ook bij krachtdieren is dat zo, alleen is het zo dat er gezegt wordt je hebt 1 hoofdgids die je niet kent. Jammer dan dat ik deze bewering moet bestrijden, het is ook zo dat beweringen in boeken niet "altijd" de juist zijn. Volgens het boekje heb je jou hoofdgids nooit ontmoet, wat niet juist hoeft te zijn.
Don't shoot the messenger

Cailen
Lid
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 16-05-2010 12:18

Bericht door Cailen » 01-06-2011 23:54

Waar wordt dat gezegd dan Kees, want hier ben ik het ook niet mee eens.
Hoofdgids vind ik ook wel een groot woord.
Je kunt er één hebben maar ook meerdere.
Heb je er meerdere, dan werken ze over het algemeen samen.
Er zal er altijd wel één bij zitten waar je voorkeur meer naar uitgaat of wiens kracht je prettiger mee werkt....maar hoofdgids...nee.....
Overigens hoeven gidsen niet altijd dieren te zijn hè!
"Oordeel nooit over ander alvorens je 2 manen in zijn moccassins hebt gestaan"

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 02-06-2011 09:08

Dat klopt wat je zegt dat hoeven geen dieren te zijn, het ligt eraan hoe je een gids wilt zien of zelf beleeft. Voor de een is dat een menselijke gedaante voor een ander weer een dier of engelen. Vaak wordt er op forums en blogs anders beweerd door verhalen uit boeken te citeren en niet zozeer uit eigen ervaring. Zo heb ik zelf 2 hoofdgidsen zoals je al zei als je dat wel zo mag noemen, want er zijn er meerdere die wel eens aanwezig zijn mocht dat in zoverre nodig zijn.
Don't shoot the messenger

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 19-06-2011 17:24

Dieren die te voorschijn komen uit het niets....wat jij hiermee moet Wilma die hebben altijd een bootschap voor jou.Je kan dan nagaan welk medicijn hij voor je heeft,gebruik je dat medicijn in de beweging waar je inverkeert is het opdat moment je krachtdier.Is dit een situatie van langere duur....kan je telkens zijn medicijn gebruiken en noem je het je krachtdier.

Kees inderdaad....in mijn belevingen zijn er totemdieren voor heel je leven en krachtdieren voor even.Ook ik heb een hoofdt gids die ik tenalller tijden kan aanroepen.Zo heb ik ook hulp gidsen.Als je dit schrijven goed doorleest komt het allemaal op het zelfde neer.En het geld voor iedereen,het is toch jou ervaring wat voor mijn anders kan zijn.Het is alleen fijn om te mogen delen,om zo iets van elkaar te mogen leren.Wat wil jij????Daar gaat het om.Met wie,met wat en hoeveel....hemels breed.

Cailen dankje voor deze waardevolle uitleg,Fazant is de kleur heeeeeeeel belangrijk.Is een weerspiegeling van.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Indianen”