Werken met je krachtdier.

Indianen, hun gebruiken en/of wijsheden
Plaats reactie
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Werken met je krachtdier.

Bericht door karin » 03-10-2009 17:19

Afbeelding


Werken met je krachtdier.

Interessant om te weten is dat vele volkeren onder wie de noord amerikaanse indianen,lange tijd geen woord hadden voor het classificeren van dieren.Ze werden dood gewoon als een ander volk
beschouwd,net zoals de mensen een volk waren.Voor de Indianen waren ze broeders en zusters,vaders en moeders,ze waren verwanten.Tot aan de sestiende eeuw werd de verzamelterm (dieren) nauwelijks gebruikt en dan nog meerendeels door geleerde.Dieren werden simpelweg aangeduid met beesten of schepselen of andere dergelijke benamingen.
Het woord Animal ,latijns anima = ziel of levensadem.Vandaar dat de indianen het dier als een bootschapper zien.
Het dier draagt een bootschap van zijn god of godin.Het goddelijke zien ze aanwezig in elk dier.Een waarneming van een dier was iets persoonlijks en de eraan toegekende magie en symboliek
een bootschap dat heilig is.Elke dier praat individueel,specifiek en metaforisch tegen jou.Het ene dier is niet perse beter dan de ander,elke dier heeft zijn specifieke eigenschappen en gedrag verdiep je zelf hierin.Naar mate je langer met je krachtdier werkt,en het eert gaat de
communicatie je van zelf gemakkelijker af ,je voelt je steeds meer op je gemak met het dier en je gaat als maar beter de verstrengeling van de goddelijke en de natuurlijke wereld inzien.En je verwondering over en ontzag voor het leven in al zijn diversiteit groeit evenredig mee.

Je krachtdieren vormen een prachtige brug naar de geesten wereld.Enerzijds verlenen ze je grotere macht en kracht in je contacten met die ongrijpbare en etherische dimensie's,anderzijds helpen ze je tegelijkertijd in contact met de aarde te blijven.Als eenmaal vaste gestelt hebt wat je krachtdier is,zul je bemerken dat het dier geregeld in je dromen en meditatie's verschijnt.

Je zult het op tal van manieren tegenkomen.Neem dit op als een bevestiging van je relatie met dit dier je hoeft niet alles te verzamelen,wees er wel bewust van als je het tegen komt dat dit een bevestiging is, doe je voordeel met de informatie die je dan krijgt.Alleen al daardoor Eer je de geest en energie die jji met je krachtdier als intrument werkzaam is in je leven.Eer het om meer dingen te weten te komen wat zijn levendsstijl is.

Ik ga hier niet alle dieren benoemen met een uitleg daarover, wel kan ik met je meepraten en een aanvulling geven.

Afbeelding


Hierover een voorbeeld van de UIL.
Elke veer kan een heilig opject zijn voor de mens.Geef een kind een veer en het zal meteen een vogel na doen.Een veer staat in verbinding met het element lucht.De uil is de vogel van de nacht,de nacht is van oudsher een symbool van duistenis binnenin,de plaats waar mensen de geheimen verbergen.De uil bevat een geweldig gezichts-gehoorvermogen.De ogen van de uil zijn speciaal ontworpen voor het opsporen van subtiele bewegingen.Iemand die met het uil medicijn werkt zal kunnen zien en horen wat anderen proberen te verbergen.Je hoort wat er niet gezegt is,en ziet wat verborgen of schaduw is.Doordat je zulke subtiliteiten opmerkt,zullen anderen zich niet bij je op hun gemak voelen.Omdat ze je niet om de tuin kunen leiden.Als vogel van de nacht kan de uil je in alle geheimen daarvan inwijden.Bij de uil is zijn nek flexibel, doordat is zijn gezichtsveld groter.Degenen met het uilen medicijn moet zich verdiepen in de symboliek van de nek en soepelheid.Als je nek stijf en inflexibel is dan belemmer je in overeenkomstige met je eigen waarnemingen.Als je met uilen medicijn werkt zou nekmassage heel probaat kunnen zijn.

Ook de uilen ballen is een symboliek een uil verzwelgt gewoon zijn prooi,de onverteerbare delen braakt hij gewoon uit.Dit wil zeggen,de uil eet zijn prooi met hoofd en huid op,de uil neemt zo diens wijsheid en eneregie in zich op.De tekens van zijn veren zijn flamachtig,vandaar zijn
wetenschappelijke naam(Asio Falmmeus).Ook de uil is het symbool van het vrouwlijke,de maan en de nacht.Hij is de vogel van magie,en duisternis,van profetie en wijsheid.Er zijn vele uilen soorten, ieder heeft zijn eigen medicijn.
Vandaar als je een uilen veer ontvangt,dat dit veel voor je te betekenen heeft.Het is heilig.

De uilen veer is de enigste die je niet op het lichaam mag dragen,berook je een persoon ,veeg je met veren een aura schoon gebruik daarvoor nooit uilen veren de uilen energie is zo krachtig dan zal de onevenwichtigheid juist versterken in de plaats van weg te vegen.Als je je leven je krachtdier ontmoet,zal het je ten alle tijden bijstaan,het kan niet verwijderd worden door een ander persoon dit is individu,je eigen wil beslist hierover.

Welk krachtdier je ook bezit, ieder dier heeft zijn eigen specialiteit,er kunnen zich zelfs meerdere krachtdieren bij je aandienen.Krachtdieren zoals de Uil de nacht is en de adelaar/arend de dag is zullen deze twee
vogels altijd een versmelting hebben je bescherming bieden voor wat dan ook. Maan en zon,dag en nacht.Yin en Yang etc,etc.Maakt niet uit welke,de uil of de adelaar hij waait op dat moment de weg voor je schoon,hij maakt ruimte,het geeft verlichting.Verdiep je ook in zijn eet
patroon,dat is het verterings proces van opstakels die in je leven voor kunnen komen,je krachtdier kan hierin een beter zicht geven,obstakels overwinnen.Waar is de nest,hoe veel eieren ,welk tijd van het jaar,het duid op dat tijd van het jaar voor jou een vruchtbaarheid aan
van het leven.Deelt hij het leven met één partner of met meerdere,kijk en ondek dit allemaal, ga de bossen in, ruik en ervaar wat een krachtdier je kan vertellen.

Krachtdieren zijn er voor even,voor op dat moment,totemdieren zijn er voor heel jou leven.

Uil=Het mysterie der magie,omens,stilzwijgende wijsheid en zien in de nacht.

Adelaar=Verlichting van de geest,heling en schepping.

Wat is jou Krachtdier?Vertel hierover, eer het dier,dan zal het nog meer met je bekent raken.Het zal je leren met hem energieén te mogen werken.Te communiseren,te reizen door bepaalde demensies.Ik kijk er naar uit wat jou ervaringen hiermee zijn.

Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Jewels
Lid
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-09-2009 22:03

Bericht door Jewels » 15-11-2009 21:12

Hoi Karin,

Ik vraag me af hoe ik er nu achter kan komen wat voor een krachtdier bij mij hoort, of moet ik zeggen, krachtdieren. Zijn het verschillende dieren die op een bepaald moment met je contact zoeken? Vorige zomer kwam een waterjuffer op mijn arm, hand en later op mijn voorhoofd zitten. Het zijn werkelijk prachtige dieren, dus ik was er niet bang voor. Verschllende dagen achter elkaar kwam het beestje mijn bezoeken, heel apart. Als ik buiten zat en hij kwam langsvliegen, hoefde ik mijn hand maar naar hem uit te steken en dan kwam hij op mijn hand zitten. Misschien was hij toen wel mijn lrachtdier. ik heb dat toen opgezocht bij de medicijnkaarten, maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik er mee aanmoet. Als kind tekende ik altijd Bizons, hele kuddes heb ik op papier gezet. Als we in de natuur wandelen trekken de roofvogels mijn aandacht, of de kreet van een fazant, de acrobatische vluchten van de kievit en ga zo maar door. Wil dit dan zeggen dat ze me iets te vertellen hebben? Wellicht heb jij een uitleg?

Groeten:

Jewels

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 15-11-2009 21:48

Hallo Jewel
Een krachtdier(kunnen er meerdere zijn) dat is het dier wat je opdat moment iets wil zeggen in de periode van jou leven,het wijst jou de weg.Een totemdier dat is het dier dat heel jou leven bij jou is.Dat dier loopt heel jou leven met je mee,zoals jij al zegt een bizon ga hem ontmoeten in meditatie,leer hem kennen en vraag of dat hij je totem is,als je niets vraagt zal jij het nooit weten.Is de bizon jou totem dan kan je een relatie met hem aangaan en veel van hem leren in goede en slechte tijden.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 17-11-2009 20:02

Mooi stuk zeg over krachtdieren!
Door de Munay-ki inwijdingen leer ik krachtdieren ook meer kennen.
We werken dan met een heilige cirkel, en in 't zuiden heb je dan de slang, oosten de jaguar, noorden de kolibri en oosten de adelaar/condor.

Sommige inwijdingen zijn aan een krachtdier verbonden, die ik dan ook wat sterker ervaar.
Maar ik ervaar over het algemeen de adelaar en de jaguar toch 't meest, en dat zal per persoon wel verschillend zijn.

Sinds ik weet dat m'n totemdier de wolf is (dankzij dit forum en jouw inbreng Karin!), betrek ik deze er ook wel eens bij, en deze ervaar ik ook sterk (soms ben ik zelfs een beetje bang voor haar kracht) En soms vraag ik ook de dolfijn, sinds ik die inwijding heb gehad. Zij maakt mij vrolijk :D

Je kan dus ook meerdere krachtdieren hebben Karin?

liefs edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 17-11-2009 20:22

Wat is een Munay-ki inwijding precies Edith? Of hoe gebruik je het daarna in je leven?

Mooie uitleg ook van Karin, ik heb iets met grote katachtigen,ook in dromen kwam het (occelot) meermalen voor. Een leeuw ook, en de machtige adelaar, heb zelfs een jas met deze geweldenaar er in geweven.
Toch voor mijn gevoel er niet zo bewust mee bezig doorgaans.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-11-2009 11:38

Mijn dag is altijd goed als deze vogel er weer is.
In het dagelijks leven heb ik nu al jaren heel veel met roodborstjes. Waar we eerst woonden waren er twee ieder aan een kant van ons huis.
Maar eentje kwam altijd een paar keer per dag voor het raam zitten, keek dan ook echt even naar binnen. 'k Kon er ook heel dicht bij komen altijd. Ook daar eens gedroomd dat hij zo groot als een meeuw was, prachtig om te zien. Ook hier waar we nu wonen kwam er na een tijdje gelukkig weer een dagelijks in de tuin,laat zich door de grote vogels als kraaien,duiven ook nooit weg jagen,gaat heel fier z'n eigen gang.Bijzonder vogeltje is het zeker, lekker eigenwijs, ook die mooie pittige uitstraling in de oogjes ben ik helemaal weg van altijd.
Afbeelding
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-11-2009 14:29

Wat een scheetje, dat roodborstje!
Maar wat is occelot??

Ik zal hier niet teveel uitweiden over de Munay-ki, want dan ga ik off-topic. Heb ook een ander topic gemaakt daarover, had je die gezien?
Mbt die inwijdingen, bij 't stuk van munay-ki staat in 't algemeen wat 't voor de mensheid doet in deze tijden.
't Versnelt je persoonlijke transformatie, elke inwijding opent een nieuwe deur van versnelde evolutie naar onvoorwaardelijke liefde en naar wie je in wezen bent.
Naar passie om je ware bestemming te kunnen manifesteren in de wereld en in harmonie te kunnen leven, telkens dichter bij het bewustzijn van Eenheid.
Elke inwijding is weer anders, zal d'r nog wat over vertellen bij topic Munay-ki.

Erg leuk dat we wat leren over sjamaanse gebruiken v.d. inca's en ook krachtdieren.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-11-2009 16:04

Dank je wel Edith, nee had het nog niet gezien dat je er eerder uitgebreid over vertelt had, heel mooi zoals je het nu zegt. Ga het beslist op zoeken!

Droomde een paar keer over een occelot. De eerste keer hing hij om mijn nek/half op mijn rug terwijl ik op mijn hurken zat.Knuffelde me echt, leek zo groot als een tijgertje van ongeveer 6 maanden. Iedereen vond het eng,renden weg terwijl iemand zei, dat is een occelot! Wist ik wat dat was....Maar zo zacht en lief,ongelooflijk. Opgezocht bleek het een soort kleinere tijgerachtig/ dier te zijn,met allerlei kleuren geel,bruinige vlekken haast zo iets. Alleen die ik in de droom had,was zacht chocolade kleurig,maar die bestaan er in die kleur dus helemaal niet! Wel in de dromen die ik had,vreemd he?
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 18-11-2009 17:24

Dat vind ik heel bijzonder Hannie.
Je wist niet wat een ocelot was, en in je dromen werd dat verteld...! :o
Mooi dier trouwens zeg, ff opgezocht, wilde kat lijkt 't wel.

Misschien heeft de ocelot je wel wat te vertellen...aangezien hij zélf naar jou toe is gekomen..

liefs edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 18-11-2009 18:07

'Dat zou best kunnen, 'k ga toch nog eens kijken om meer over de (karakter) eigenschappen en leven van dit dier te weten te komen.
Het komt voor in Centraal-Amerika.

Ook grappig dit:
Oce-lot betekent ook: Nahuatl- Mexicaanse indianentaal. Even in het woordenboek op gezocht, omdat ik ook niet zeker was van de schrijf wijze. :)
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Indianen”