Astrologie via het Medicijnenwiel

Indianen, hun gebruiken en/of wijsheden
louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 25-09-2008 15:42

Lieve Karin,

Ik ben geen grote beer haha. Ik knuffel wel heel erg graag. :D

Leuk trouwens al die beschrijvingen hierover. Zo leer ik iedere dag weer nieuws.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 25-09-2008 16:32

karin ik weet het niet helemaal zeker maar een steur is denk geen zalm?

Steuren (Acipenseridae) vormen een familie van ongeveer 26 vissoorten uit de orde Steurachtigen (Acipenseriformes). De naam wordt ook gebruikt voor meer dan 20 steurensoorten. Soms wordt de naam exclusiever gebruikt voor vissen uit de geslachten Acipenser en Huso, die onder deze familie vallen. Het is een van de oudste beenachtige vissenfamilies nog in leven en komen voor in subtropische, gematigde en subarctische rivieren, meren en kusten van Eurazië en Noord-Amerika. Ze worden onderscheiden van andere vissenfamilies door hun langgerekte lijf, het ontbreken van schubben en hun soms opvallende grootte, waarbij de vissen 2 tot 3,5 meter lang kunnen worden. Er zijn gevallen bekend van vissen die wel 6 meter lang werden. De meeste steuren zijn anadroom en zoeken hun eten op de bodem, paaien stroomopwaarts in rivierdeltas en estuaria. Enkele exemplaren zijn aangetroffen in de oceaan dichtbij de kust, maar de meeste zijn strikt zoetwatervissen. Enkele soorten steuren worden gebruikt voor hun kuit, waaruit kaviaar wordt gemaakt. Omdat de vissen langzaam groeien en pas laat in hun leven volwassen worden zijn ze kwetsbaar voor deze jacht en ook zijn ze erg gevoelig voor milieuverontreiniging. De meeste soorten zijn daardoor gekwalificeerd als kwetsbaar, bedreigd of kritisch bedreigd.

bron wikipedia

ooooooooh karin kijk nou toch hier mogen we ff niet zwemmen :roll:

http://nl.youtube.com/watch?v=V_nSIF4CTDk
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Hallo Otter

Bericht door karin » 25-09-2008 18:36

Dit is voor jou Marianne,
WATERMAN
Ben je een Waterman en geboren tussen 20 januari en 18 februari? Dan is je totemdier volgens de Indianen de otter. En de clan waar je in principe toe behoort is de vlinderclan. In de natuur is het de tijd van reiniging. De otter die behoort tot de familie van de marter-achtigen voelt zich zowel in het water als op het land thuis. Hij heeft een dikke, sterke, spits toelopende staart, die als roer in het water dient en als werktuig voor zijn bouwwerkzaamheden. Hij heeft korte, sterke poten en vliezen tussen de tenen, en daarmee kan hij met grote snelheid door het water zwemmen. Hij kan tot vier minuten onder water blijven. Hij kan in langgerekte staat wel 90 cm lang worden. De otter voedt zich voornamelijk met vis. Hij staat bekend om zijn enorme vermogen plezier te maken en om zijn speelsheid. Omdat de otter ook houdingen aan kan nemen die ongebruikelijk zijn voor dieren wordt hij ook wel als een soort van mime-speler beschouwd.
Net zoals hun totemdier zijn onder dit teken geboren mensen vriendelijk, behulpzaam, speels en doortastend. Met hun grote hulpvaardigheid zetten ze zich vaak in voor liefdadige doelen. En ook zij zijn goed in het imiteren van anderen. Een norsige otter is een otter wiens energieën om de wereld te helpen geblokkeerd worde. Otters zijn grote organisatoren in het dierenrijk en evenzo de waterman in het mensenrijk. De totemplant voor jou als otter is de Varen.
Als je een otter bent volgens de Indiaanse moeder aarde astrologie, en dus een waterman in ons taalgebruik, dan is je totemplant de varen. Altijd groen, overblijvend en welig groeiend op schaduwrijke plaatsen, in de bossen en tussen de rotsen. De indianen maakten van de wortelstok een infusie tegen hoesten en ademhalingsproblemen. En het diende als reinigend middel voor het wassen van uitwendige wonden. Evenals hun totemplant bezit je als Otter het vermogen om met de wind mee te buigen en je aan te passen, alhoewel je dat niet minder hardnekkig maakt. Je Totemmineraal is de turkoois, een zachte, hemelsblauwe of groenblauwe steen. Heel grappig, drie uitzendingen van Raya geleden, toen ik het over edelstenen had, en we het hadden over de amethyst als edelsteen voor het vissentijdperk, zat ik te twijfelen tussen de turkoois of de aquamarijn voor het watermantijdperk. Volgens moeder aarde astrologie zou het dus de Turkoois moeten zijn. Waarschijnlijk kunnen ze er allebei voor dienen. De turkoois is een inzichtbevorderende steen en elke otter zou er een moeten dragen voor het evenwicht van zijn of haar gemoedsgesteldheid. Als armband aan de linkerpols zijn turkooizen genezend, en in meditaties helpen ze door te dringen tot het doel.

* Mitakuye Oyasin *
Mee-tah-koo-yay
O-yah-seen
Al Mijn relaties
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Hallo steur

Bericht door karin » 25-09-2008 18:46

Lieve Berdien,steur en zalm horen bij elkaar,zoals je al zelf zei,26soorten.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Danistha
Lid
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-03-2008 12:46

Bericht door Danistha » 25-09-2008 19:08

Ik ben ook een echt Watermannetje...(08-02)

Erg leuk om te lezen...

Veel liefs,

Danistha
What goes around,comes around...

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 25-09-2008 20:29

Dank je wel lieve karin,

Ik kan me er helemaal in vinden. Turkoois heb ik en draag ik veel .weet je trouwens dat indianen dat vroeger als toets steen gebruikten om hun eten te testen of het nog goed was .Als het bedorven was dan verkleurde de steen en werden de nerven helemaal donker.Turkoois niet te verwisselen met Howliet wat er veel op lijkt.
De varen was voor mij nieuw daarom word ik in het bos ernaar toe getrokken.mooi is dat dat het dan duidelijk wordt he.
dank je wel lieverd je hebt weer een hoop inzicht gegeven.
liefs Marianne :wink: :lol: :lol: :lol:
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 25-09-2008 20:34

Lieve marianne,
Dat van de Turkoois steen gebruikten om hun eten te testen of het nog goed was,dat wist ik niet,dank je voor deze informatie.
Liefs karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

uitvinders

Bericht door Margriet » 25-09-2008 20:39

Ik ben omringd door watermannen. In onze familie veeeel watermannen. Voelt goed voor mij. Heel natuurlijk heerlijk.
Vooral vindingrijk en origineel, vaak heel handig en bedenkers van nieuwe paden/dingen. Ja kan ik het wel mee vinden!
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Truus
Lid
Lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 17-08-2008 15:43

Bericht door Truus » 26-09-2008 10:08

Karin, ik ben hert. Tweelingen. Ben benieuwd.

Groetjes
Truus
In Lak'ech- Ik Ben Een Andere Jij

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Hallo Hert

Bericht door karin » 26-09-2008 15:28

Dit is voor Truus,
DE TWEELINGEN
Als je tussen 21 mei en 20 juni geboren bent, en in de westerse astrologie een Tweelingen bent, is je totemdier het Hert. Je bent geboren in de periode van de bloeitijd, vergelijkbaar met de levensfase van de jeugd, waarin we opgroeien tot volwassene. Het is een tijd waarin het bewustzijn wordt verruimd doordat de wereld om je heen in een ruimer perspectief wordt gezien. Contakten met de wereld om je heen, buiten, het ontmoeten van mensen, past ook in deze periode. Je bent als Hert lid van de Vlinderclan. De vlinder is een treffende vertegenwoordiger van het element lucht, altijd in beweging -- hij trekt voortdurend van hot naar her, en slaat daarbij vaak een totaal onverwachte richting in. Het hert of de Tweelingen fladdert ook lekker door het leven heen, van de ene naar de andere bloem, telkens blijven ze er maar even heel kortstondig en vliegen dan weer verder naar de volgende bloem of object dat ze zien. De vlinder wordt gedreven door een onverzadigbare nieuwsgierigheid, en net zoals vlinders planten helpen ze te bestuiven, zo helpen Herten anderen met de nieuwe ideeën en frisse energie die ze meebrengen.
Als je een Tweelingen bent is hert je totemdier. Er zijn heel veel soorten herten maar ze zijn allemaal sierlijk. Herten zijn net als hun totemdier sensitief, alert en gezwind. Herten luisteren wel naar anderen, maar niet altijd even aandachtig. Zodra ze iets horen, schieten er vliegensvlug allerlei gedachten door hen heen, en wellen emoties op die ze direct willen uiten. Ze interrumperen dus vaak in een gesprek en laten anderen niet makkelijk uitspreken. Herten hebben een slecht gevoel voor tijd en energiegebruik, waardoor hun leven allesbehalve op een doelmatige manier georganiseerd is. Ze zouden dan ook wel wat discipline, consistentie en volharding kunnen gebruiken.
Je totemplant als hert is de toorts of koningskaars.
De toorts of koningskaars is een plant met dikke, fluweelachtige bladeren en dicht opeengepakte bloemaderen, die wel 180 cm hoog kan worden en te vinden is op onbebouwde en woeste gronden en aan bosranden. Ook staat hij hier op de oevers van de IJssel in de de vroege zomer en langs spoorlijnen zie je hem ook vaak, net als zoveel andere wilde planten, die nog maar zelden ergens anders voorkomen.
De toorts of koningskaars gold bij de Amerikaanse Indianen als een veelzijdige en nuttige plant met tal van medicinale eigenschappen. Ze gebruikten deze plant bijvoorbeeld bij het behandelen van borstklachten en hoesten en bij ingewandstoornissen. De bladeren werden in een kompres voor de behandeling van wonden en zweren gebruikt.
In de vorm van een thee werd aan de koningskaars een heilzame werking op de nieren en blaas toegeschreven. De olie van gemalen, verse toortsbloemen gaf een middel tegen het verwijderen van wratten. Gedroogde toortsbladeren was een ingrediënt in een rookmengsel voor het verlichten van astma en longcongestie.
Net als hun totemplant zijn herten over het algemeen veelzijdig en behulpzaam. In wat ze doen steken ze ook net als hun totemplant vaak boven anderen uit en vallen op. Je totemmineraal is de Agaat.

De agaat is een variant van de chalcedoon en is je totemedelsteen als je een Tweelingen bent. De nadruk van agaat ligt op materiele behoeften, en daarom wordt de steen door ons in het Westen geassocieerd met fortuinlijkheid. Een variant op de agaat is de onyx die het luisteren naar de innerlijke stem bevordert. Herten zouden agaten als een hanger of halsketting of ring moeten dragen, omdat de steen een stabiliserend effect heeft op de subtiele energieën van de aura, wanneer hij direct op de huid wordt gedragen. Vooral het van de hak op de tak springen wordt gestabiliseerd door de agaat. Je kleur als Hert is overigens oranje, en als je zelf geen hert bent maar wel mensen kent die een hert zijn: onderschat nooit hun intelligentie. Praat en discussieer met hen over moeilijke onderwerpen, maar houd hun emotionele kwetsbaarheid in gedachten -- wordt niet te intens of te emotioneel als je goed met ze overweg wilt kunnen. En wees een goede luisteraar. Herten houden er van te praten, maar vinden het vreselijk als ze neerbuigend behandeld worden. Herten verfoeien routine, en zorg er ook voor dat ze zich ontspannen en op hun gemak voelen in je gezelschap.

* Mitakuye Oyasin *
Mee-tah-koo-yay
O-yah-seen
Al Mijn relaties
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Indianen”