muggen

Kruiden en hun betekenis, gebruik van kruiden, uit de natuur, genezen met kruiden, ziekteondersteuning, thee, reiniging van ruimten, en huid en haar verzorging
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 25-06-2009 17:02

Ik heb al allemaal takken van allerlei notenbomen op de slaapkamer.

Misschien vinden de vliegers het zelfs wel gezellig. Zag nog wel een vlieg rondvliegen. Verder hou ik overdag de gordijnen dicht, tegen de warmte en vliegen.
Valt hier dus nog mee, en de slaapkamer is heel 'natuurlijk' nu, met allerhanden boomtakken.


Danistha
Lid
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-03-2008 12:46

Bericht door Danistha » 25-06-2009 18:51

Danistha schreef: Misschien is mijn allergie wel "verdwenen"... :wink:
Heb spijt dat ik dit geschreven heb...
Ben vannacht 10! keer gestoken en weer allemaal
fel-rode pijnlijke schijven...
Heb er 5 op m'n rechterbeen en 5 op m'n rechterarm...
Was ook echt dizzy toen ik vanmorgen wakker werd...Bah!!

Dan maar weer m'n zoektocht hervatten... :?
What goes around,comes around...

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 25-06-2009 18:52

Danistha schreef:
Danistha schreef: Misschien is mijn allergie wel "verdwenen"... :wink:
Heb spijt dat ik dit geschreven heb...
Ben vannacht 10! keer gestoken en weer allemaal
fel-rode pijnlijke schijven...
Heb er 5 op m'n rechterbeen en 5 op m'n rechterarm...
Was ook echt dizzy toen ik vanmorgen wakker werd...Bah!!

Dan maar weer m'n zoektocht hervatten... :?
Hee balen joh!!
sterkte ermee:P ..
spijte.. dat hoeft niet:P het was toch even zoo:P
hihixD
sterkte!!
xx(L)
frozen eyes can't cry

Danistha
Lid
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-03-2008 12:46

Bericht door Danistha » 25-06-2009 18:56

Dank je wel,lieverd!
What goes around,comes around...

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 25-06-2009 19:48

uuuuuuhm misschien kan je wierook met citronella gebruiken je hebt ook waxine lichtjes met citronella muggen houden daar namelijk niet van :wink:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 25-06-2009 20:50

En je hebt ook wel iets van Citroennella, een soort olie, die jezelf op kunt smeren.
Goed tegen muggen en vliegen, die hou je uit bed, maar voor de rest hou je het bed ook helemaal alleen voor jezelf :D Niemand die er meer bij wil liggen.......... :P


hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 25-06-2009 21:02

hahaha dat kan je wel zeggen ja, daar wordt ik misselijk van,Dus......Als je op een goedkope? manier van iemand af wil,is het misschien het overwegen waard,wie zal het zeggen.Zoveel mensen zoveel luchtjes,kom daar maar eens uit dan he?(en de ander rent dan hard)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 25-06-2009 21:09

Ik heb nu een klamboe om het bed heen want ben zo erg gestoken. Vorige week kon ik niet eens lopen met zo'n opgezette been. Daarnaast ook steeds dode wespen op onze slaapkamer maar ook op de andere kamers boven. Heel vreemd. Misschien wel een wespensteek geweest want ik droomde vorige week dat ik door varkens werd gebeten en de volgende dag zat ik met die bulten en die hele grote bult. Je weet het maar nooit. Het nest hebben we nog niet kunnen vinden. Na de vakantie maar even bestrijdingsdienst bellen brrrr....
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 25-06-2009 22:11

Het is dan wel geen kruid, maar voor de tropische landen die ik vaak bezoek, wordt geadviseerd om muggen lotion te kopen waar DEET inzit. Dit ter bescherming van de malaria mug die in sommige gebieden leeft. Maar ook tegen de dengue mug die overdag vlieg en jaaaaaa ook steekt.
Het is een vies goedje met een geur die niet zo heel intens is, maar het is misschien het proberen waard.
Een collega van mij gaat met haar hondje naar puppiecursus en wordt lek gestoken op het grasveld tijdens de training.
Nu met DEET dat ze van mij mocht testen, heeft ze er nauwelijks nog last van, ja wel op de plekken waar ze niet gesmeerd had.

Tja wie weet.......... Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 26-06-2009 07:36

hihi
ik was vannacht wakker door een of andere rotmug! en toen zat ik helemaal onder de bulten:S toen heb ik dat spulletje op gesmeerd... maar toen ik net wakker werd.. heb ik besloten dat ik nu ongeveer ga douchen:P whahha want ik stink naar dat spul :lol:
hahah..
spreek jullie snel weer!
xx
frozen eyes can't cry

Plaats reactie

Terug naar “Kruiden”