Verkouden?

Kruiden en hun betekenis, gebruik van kruiden, uit de natuur, genezen met kruiden, ziekteondersteuning, thee, reiniging van ruimten, en huid en haar verzorging
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Verkouden?

Bericht door wiba » 11-09-2009 15:42

Wist je dat...kamillethee met honing goed kan helpen bij verkoudheid.

Als je verkouden bent, heb je niet meteen allerlei medicijnen nodig. Je kan ook heel goed allerlei huis-, tuin- en keukenmiddeltjes gebruiken om snel op te knappen.

Afbeelding

Zo bevordert gemberthee het ophoesten van slijm. Ook knoflook, tijm, zoethout en venkel werken slijmoplossend.

En wist je dat een doorgesneden ui naast je bed heel goed kan helpen als je weinig lucht krijgt. Door de sterke lucht van de ui gaat je neus open en zal je beter slapen!
Bron: gezondheidsnet
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 11-09-2009 21:04

hoiii
kan ik op dit moment wel gebruiken dan hahahhah
xx :twisted:
frozen eyes can't cry

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 13-09-2009 22:28

Haha ik ook. Heb volgens mij de griep ook te pakken helaas. Lig al de hele dag te slapen pfff...
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 13-09-2009 22:39

Oeps dames veel kamillethee en honing drinken dus.

Beterschap hoor enne Louisa wat doe je ook in Mexico???????
Afbeelding
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 13-09-2009 22:40

De griep ligt op de loer Wilma bedankt voor je geweldige tip!!!
Beterschap Louisa
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-09-2009 19:35

Dit kwam ik net tegen over essentiële oliën die preventief werken bij de verkoudheid of griep. Daar zijn goed gedocumenteerde bewijzen over dat ze een anti-virus-bacteriën activiteit hebben.
Het is nog niet wetenschappelijk onderzocht of het ook tegen de varkensgriep helpt, maar kwaad kan het zeker niet. Er zijn niet zoveel middelen die virussen uit kunnen schakelen, het volgende dus wel.
Het is goed om dagelijks oliën te verdampen met een zuiverende werking.
Dat wil zeggen dat op deze manier bacteriën,schimmels en virussen in de lucht kunnen worden uitgeschakeld.
Voorbeelden zijn tea tree, bonenkruid, eucalyptus, tijm oregano. Verdampen in het geurlampje of electrische aromaverdamper,eventueel met andere gemengd. Men kan ook een paar druppels op een tissue doen en er regelmatig aan snuiven.(of ook mondkapjes in ziekenhuis bijv.)
Er zijn ook kant en klare oliemengsels te verkrijgen in de winkel.

bron: Drs.Harmen Rijpkema Aromatherapeut en medisch antropoloog.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 14-09-2009 20:07

hooooooi
ik ben nu ook anders ziek.. alleen 1 van mn beste vriendinnen heeft de mexicaanse griep en ik heb haar elke dag gezien.. dus dat word oppassen!
xx
frozen eyes can't cry

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-09-2009 21:43

Hoi Annoes,
Dan hoop ik dat je hier iets aan zal hebben nu.
Door deskundigen wordt gemeld dat het virus dat deze griepvariant veroorzaakt, in veel gevallen niet gevaarlijker is dan een 'normale'griep.
Wel zou het virus dieper in de luchtwegen door kunnen dringen waardoor er een grotere kans is op longontsteking. Daar dus op letten, en er iets sneller naar laten kijken als je al in aanraking bent geweest met een varkensgriep patient. Gewoon rust, en even uit zieken verder.
Hoop voor Louisa ook dat het met een sisser 'verkoudheid' afloopt, beterschap voor jullie hoor.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 14-09-2009 23:39

Ik hoor toch door vele klanten van ons dat ze blij zijn met het zilverwater, want het schijnt 'ergens' in de krant te hebben gestaan dat het een zeer goed middel ook tegen de mexicaanse griep is. ik heb het zelf niet gelezen, maar verwacht dat er vast wel twee tegenhangers zijn.

Voor de zekerheid nemen wij maar iets meer, en jullie tips kunnen er ook nog mooi bij.

DANK JE WEL

Ons mankeert nog niets, maar als we griep kunnen voorkomen............ :)

De griepigen onder ons. BETERSCHAP..........en neem voldoende rust en ook een stoot vitamine C


hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 15-09-2009 01:02

Helemaal gelijk Sita, wij zijn er expres uit voorzorg al eerder extra van gaan nemen, plus de vit.C maar ook vit.D is in deze erg belangrijk.

Naast natuurlijk de dagelijkse portie appels, sinasap., banaan, en al het andere fruit en groenten, al of niet in mixjes van sappen. Vers gemaakt vooral.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Kruiden”