Gezondheid is prioriteit,geneeskracht uit planten en kruiden

Kruiden en hun betekenis, gebruik van kruiden, uit de natuur, genezen met kruiden, ziekteondersteuning, thee, reiniging van ruimten, en huid en haar verzorging
Plaats reactie
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Gezondheid is prioriteit,geneeskracht uit planten en kruiden

Bericht door karin » 30-09-2008 23:09

Afbeelding

Gezondheid is prioriteit

Een goede gezondheid heeft voor iedereen de hoogste prioriteit.Wanneer je zich gezond voelt,bent je lichamelijk en geestelijk in balans en voel je je sterk,energiek en zelfverzekerd.Om deze gezonde balans te behouden of te bereiken,is het nodig voldoende aandacht te besteden aan de signalen die je lichaam geeft.Wanneer deze signalen aangeven dat je lichaam uit balans dreigt te raken,zijn er tal van kruiden die je gezondheid -precies daar waar nodig-kunnen ondersteunen.
Dit kruidenhoekje is bedoeld als leidraad bij het vinden van de juiste kruiden of combinatie van kruiden.

Geneeskracht uit planten en kruiden.

Veel verse of gedroogde planten en kruiden hebben een geneeskrachtige werking.
Deze planten en kruiden worden al vele eeuwen in verschillende culturen met aantoonbaar succes toegepast bij allerlei klachten.Mijn dank aan Moederaarde voor het plantenrijk dat het mensenrijk,van mag ruiken,eten,verlichten,genezen.
Er zit kruiden magie in de lucht,,,,ander gezegt ,deze kracht is de levensenergie,hetgeen waar schepping van is gemaakt.Het is het ware wezen van bestaan,en kunnen we met de kruiden weer terug naar de oerscheppende kracht.Ik zelf heb daar zeker een handboek bij,ook ik ken niet alle planten bij naam vandaar dat ik altijd het boek,,,groene magie raadpleeg van Scott Cunningham.

Ik geef je een voorproefje van dit alles ,
De Aardbei,(Fagaria vesca)
Volksnamen:aardbezie,aardbel,maandbloeier,molbes.
Geslacht is:Vrouwelijk
Planeet:venus
Elemnet:water
Goden:Freia
Krachten:Liefde,geluk
Magie:Aardbeien zijn liefdesvoedsel en je kunt de balderen dragen voor geluk.
Zwangere vrouwen willen wellicht wat aardbeienblaadjes bij zich dragen om de barenweeén te verzachten,

De natuurgeneeskunde ziet de mens als een geïntegreerd geheel, een eenheid van lichamelijk, mentaal en emotioneel functioneren. Zijn organen en orgaansystemen bevinden zich in een voortdurende wisselwerking met elkaar. Er bestaat in de natuurgeneeskunde dan ook geen ziekte die op zichzelf staat. Omdat het lichaam een vrij complex geheel is kent te natuurgeneeskunde haar eigen diagnosemethoden om erachter te komen welke organen of orgaansystemen aangedaan zijn. Een groot aantal diagnosemethoden zijn alleen voorbehouden aan arts of therapeut, sommige echter zijn ook door een leek te gebruiken.

Bedenk dat geen enkele methode alles zaligmakend is. Het zijn louter wegwijzers die je op weg kunnen helpen. Bij duidelijke klachten blijft het verstandig om een arts te raadplegen.

Uiteindelijk is er maar een echte genezer ...en dat ben je zelf!

Lieve dames en heren,met kruiden werken is een feest,welk kruid gebruik jij veel??
Welke ervaringen heb je met bepaalde kruiden??
Welke Magie zie jij in een kruid?
Ik kijk uit naar jullie ervaringen.
Warme groet karin

Sita bedankt voor het plaatsen van dit kruiden hoekje.
Afbeelding
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-10-2008 01:14

Lieve Karin,

Dank je voor je mooie bijdrage over kruiden. Ik gebruik zelf vooral kruiden in mijn eten omdat ik het ook lekker vind. Doe er niet magisch mee of zo. Ik lust nogal graag Indiaas eten en daar worden veel kruiden gebruikt. Ik voel me ook goed als ik dat eet. Het geeft je energie. Ook kruidenthee drink ik vaak en het is nog lekker ook. Als het geneeskrachtige eigenschappen heeft is dat heel mooi meegenomen. Ik ga me er ook eens in verdiepen. Is heel interessant.

O ja, wisten jullie dat in India bijna geen Alzheimer voorkomt? Dat komt omdat ze daar vaak kurkuma gebruiken in hun maaltijden. Ik eet het daarom ook regelmatig.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 13-10-2008 19:57

Dank je Louisa,voor je kennis.
Zal ook is kurkuma in huis halen.Als het lekker is en nog geneeskrachtige eigenschappen heeft ,is dat mooi meegenomen.
warme groet
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 13-10-2008 20:01

Ik weet niet of het echt een smaak heeft. Het geeft wel een mooie kleur aan je eten omdat het okergeel is. Vandaar dat je het veel ziet in currygerechten. Ik doe het ook wel eens op kip om te grillen in de oven samen met rozemarijn en thijm. Dat smaakt zo super en het ziet er heel mooi uit.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Tijdelijke zenuwen

Bericht door wiba » 13-10-2008 22:58

Hoi dames van de kruiden toko

Eind deze maand moet ik een klinische les geven.
Ik ben er nu al zenuwachtig voor. Heb wel eens valeriaan druppels genomen voor examens, werd wel wat rustiger, maar niet helemaal naar tevredenheid.
Hebben jullie nog een tip wat ik zal kunnen nemen?
En wanneer moet ik het dan innemen, dagen van te voren of alleen op de dag zelf.

Alvast bedankt, Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 13-10-2008 23:26

Wilma,
Teneerste wens ik je veel succes met je klinische les.
Ik geef je een tip die voor mijn goed werkt,probeer het zelf eerst voor de dag aanbreekt?

Haver: avena sativa,
Havermaud pap,in de kruidengeneeskunde wordt haver vaak toegepast vanwege zijn versterkte eigenschappen.het bevat tal vol mineralen,vitaminen en eiwitten.Een aftrekste van de haverplant werkt zeer kalmerend en onspannend.Het maakt een verzwakt zenuwstelsel sterker.haver is goed bij depressieve gevoelens,en ook gaat het specifieke vrouwenklachten van nerveuze aard tegen.Daarnaast werkt haver goed bij slapenloosheid ..eet heerlijk een bord havermaud pap.

Warme groet
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 13-10-2008 23:35

Kamillethee kalmeert ook. Een andere tip: gebruik mierikswortel in je gerechten.

Warme groet,

Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 13-10-2008 23:40

Mooie bijdrage door Karin en aanvullende info van de andere dames

Groetjes ...Kees
Don't shoot the messenger

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-10-2008 06:53

Dank jullie wel.

Ik lust graag havermout , maar wist niet dat het zovel eigenschappen bevat.
Mierikswortel heb ik zo niet in huis, maar is er ook een ander woord voor, net als bijv sereh=citroengras?
Kamille thee, ja thee he, maar ik wil het niet uitsluiten, als het werkt wil ik het wel drinken.

Ga eerst maar met de havermaout beginnen, mmmmmmmmm

Liefs Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 14-10-2008 11:07

Niet dat ik weet voor Mierikswortel Wilm@, je hebt wel Ramenas dat lijkt er van smaak wel op maar is familie van de radijs en een vetverdrijver net als annanas. Vers is natuurlijk altijd beter. Mierikswortel is bacterieendodend, pittig van smaak en lekker bij vleesgrechten warm of koud zoals op een ijsbeentje ... yammie. Maar ook als saus over bloemkool heel lekker. Mierikswortel is vers gesneden in potjes verkrijgbaar bij de duitse Aldi of de beter gesorteerde supermarkten. Een theelepeltje of 2 Kurkurma meekoken met de rijst, krijg je mooie geelgekleurde rijst van. Dus int vervolg wat meer rijst met kurkurma eten en wat minder eigenheimers heb je minder kans op altzheimer heb ik net gelezen. haha wat een woordspeling weer. Wiba/Wilm@ als je nou zo nerveus blijft, kun je eens Rescue van BAch gebruiken, een probaat middel zonder dat je er suf van wordt zoals valeriaan.
Don't shoot the messenger

Plaats reactie

Terug naar “Kruiden”