Gezondheid is prioriteit,geneeskracht uit planten en kruiden

Kruiden en hun betekenis, gebruik van kruiden, uit de natuur, genezen met kruiden, ziekteondersteuning, thee, reiniging van ruimten, en huid en haar verzorging
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 28-09-2010 18:24

Dat mag je berdien....Veel thee drinken,is goed voor ons.

Carla ik zie dit niet als een toeval....het doet mijn zelfs goed dat er meerdere mensen deze thee kennen.Ik kijk ernaar uit....dat peter zich aanmeld...Tanks lieverd.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 28-09-2010 18:26

Lieve Berdien,

De prijs valt echt heel erg mee.
Je krijgt voor ongeveer 23 euro een verpakking met drie zakjes kruiden en een katoenen zakje om de kruiden in te doen.
1 zakje levert een liter vloeistof op waar je steeds 60 ml per dag van neemt
Reken maar uit, dan valt het toch reuze mee, vind je niet?
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 28-09-2010 18:39

met waar het voor helpt lijkt het me dus eigenlijk wel mee te vallen


:oops: ben totaal geen reken wonder :oops: weet niet eens wat 60 ml is :oops:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 28-09-2010 18:55

1 liter is 1000 ml (van een zakje van voor grofweg 8 euro)
1000 ml delen door 60ml per dag = 16,7

je hebt dus voor ongeveer 17 dagen thee
Dat komt ( als ik het goed uitreken ) op 0.47 cent per dag.

Is het zo duidelijker Berdien?

Liefs carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 28-09-2010 19:10

o dan is het zeker wel het proberen waard Carla zal het even allemaal nog eens rustig door lezen enzo heeft zeker mn interesse wel gewekt
thanks Carla/ dames
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Bericht door gerrit » 28-09-2010 19:51

Berdien ik raad je aan 2 flessen van een halve liters te gebruiken = 500 mililiter.(500ml) bewaar de flessen in de koelkast.

En vraag bij de apotheek een maat bekertje tot bijvoorbeeld 50ml in een schaal verdeling van 5-10-15-20-25-30ml enz,

Ik begreep dat het bij de start bv 2 keer l5ml is en dat je dat opbouwd naar 2 keer 30ml per dag. Door het maatbekertje zie je precies de hoeveelheid die je nodig hebt.

succes Gerrit
oordeel over gedrag niet over de persoon

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 28-09-2010 20:15

Carla ik zie dit niet als een toeval....het doet mijn zelfs goed dat er meerdere mensen deze thee kennen.Ik kijk ernaar uit....dat peter zich aanmeld...Tanks lieverd.
toeval is toch wat je toevalt lieve Karin. Ik kijk er ook naar uit dat hij zich aanmeldt.
Wat jij zegt: het doet me goed dat meerdere mensen deze thee kennen..
Het doet mij ook goed Karin, helemaal omdat hij ook zonder winstbejag graag dit door wil geven aan wie het wil. Echt klasse.

Gerrit hallo,

Het klopt wat jij zegt hoor, ik ben zelf ook begonnen met 2 x daags 15 mililiter in de eerste week en vervolgens met de dubbele dosis.
Maar ik merkte ook dat ook al staat er op de verpakking dat je het maximaal 3 weken goed kunt houden, er toch een schimmelwerking op kan treden en dat is weer zonde van je thee.
Volgens mij kan het absoluut geen kwaad om direct met de dubbele dosis te beginnen maar dit laat ik weer graag aan Peter over ter beoordeling want die heeft met meerdere mensen ervaring hierin.

Ik vind het net als Karin heerlijk dat deze kruidenthee de aandacht krijgt die het verdient.

Dank je wel Karin dat je deze topic aanmaakte, mijn Licht groet in dankbaarheid jouw Licht

kus
carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 28-09-2010 21:52

Lieve Louisa,

Jij haalde de goede werking van Kurkuma ( of koenjit) aan.
Ik gebruik dat ook in de keuken en het heeft veel meer geneeskrachtige werking dan ik wist.

Daarom plaats ik wat info erover. OOk leuk voor de anderen.

Kurkuma, de wonder specerij

Geplaatst op 07 augustus 2009

Kurkuma, curcuma, koenjit , geelwortel ofwel turmeric (engels) is een specerij, die wordt verkregen uit de wortelstokken van de curcuma longa (plantenfamilie: zingiberaceae).
De actieve stof in kurkuma is het curcumine wat 3%-5% van de specerij uitmaakt. Curcumine is de kleurstof die de geel-oranje kleur geeft aan deze specerij.

Kurkuma is een van de krachtigste en meest veelzijdige natuurlijke geneesmiddelen en een van de belangrijkste medicijnen uit de indische en chinese geneeskundige traditie. Het stond vroeger bekend onder de naam indische saffraan.
De belangstelling in het westen voor kurkuma ontstond toen bekend werd dat het voorkomen van borst-, long-, dikkedarm- en prostaatkanker in landen waar relatief veel kurkuma wordt gegeten, veel lager is dan in onze westerse maatschappij. Kurkuma komt in kleine hoeveelheden voor in o.a. kerriepoeder en mosterd. Kurkuma is op veel plaatsen te koop, met name in chinese en indische winkels (toko’s). Het is een goedkoop middel. Probeer altijd een kwalitief goed (biologisch) product aan te schaffen.
Voor het gebruik: zie einde van dit artikel.

Eigenschappen van kurkuma

* bevordert de spijsvertering
* ondersteunt de leverwerking en ontgiftiging
* zuivert het bloed
* verlaagt het cholesterol
* ontstekkingsremmend
* is een krachtig antioxidant
* werkt antibacterieel en antiviraal
* tegen huidinfecties
* versterkt het immuunsysteem

Curcuminemoleculen nestelen zich in het lichaam in het celmembraan. Ze ordenen het celmembraan en maken het stabiel waardoor de cel beter bestand wordt tegen bacteriële en virale infecties en het binnendringen van toxinen.

Werking van kurkuma bij ziekten

Ziekte van Alzheimer
Symptomen van de ziekte van Alzheimer, die veroorzaakt worden door oxidatieve stress en ontsteking, worden verminderd door de sterke anti-oxidatieve en ontstekingsremmende werking van curcumine. Voorts heeft studie aangetoond dat curcumine de vorming van schadelijke bèta-amyloïde plaques tussen de zenuwcellen in de hersenen tegengaat en ook dat reeds bestaande plaques worden opgelost. Deze plaques worden verantwoordelijk gehouden voor de verschijnselen van de ziekte van Alzheimer. Een relatief lage inname van kurkuma zou reeds voldoende zijn om deze effecten te bewerkstelligen.

Artritis (gewrichtsontsteking)
Het gebruik van kurkuma bij reumatoïde artritis of osteoartritis kan van groot nut zijn. Onderzoekers hebben ontdekt dat curcumine de vorming van het eiwit nuclear factor-kappa B (NF-kB) remt. Dit eiwit zorgt indirect voor de aanmaak van ontstekingsbevorderende eiwitten die het gewricht aantasten.
Deze ontdekking biedt tevens perspectieven voor de behandeling van andere ontstekingsgerelateerde aandoeningen, zoals astma, multiple sclerose en ontstekingen van de darm.

Kanker
Net als bij artritis zorgt curcumine voor de remming van het eiwit NF-kB én zet het kankercellen aan tot zelfvernietiging (apoptose). Gezonde cellen worden daarbij niet beïnvloed.
Verder remt curcumine de groei van kankercellen door de blokkering van groeibevorderende enzymen (kinases) en de vorming van nieuwe bloedvaten (angiogenese), waardoor de vorming van tumoren en uitzaaiingen wordt afgeremd.
De anti-oxidatieve werking van kurkuma vangt vrije radicalen weg, die de tumorgroei kunnen bevorderen. Bovendien wordt het immuunsysteem versterkt.
Bij manifeste kanker is het beter om zuivere curcumine te gebruiken in plaats van de gewone kurkuma omdat van kurkuma de dosering te hoog zou worden, zo’n 40 tot 80 gram per dag! Curcumine moet onder toezicht van een arts gebruikt worden!
Voor kankerpreventie is de gewone kurkuma weer wel geschikt, zeker als kurkuma gecombineerd wordt met kruisbloemigen zoals kool (witte, groene, rode, chinese, savooie-, boeren-), broccoli, bloemkool, koolrabi, spruiten, koolraap, waterkers. Deze groenten bevatten namelijk phenylethyl- isothiocyanaat (PEITC), een stof die beschermt tegen het ontstaan van kanker.
Kurkuma is met name effectief bij (het voorkomen van) borst-, long-, maag-, darm-, alvleesklier-, prostaat- en huidkanker.

Hartziekte
Kurkuma kan bijdragen in de de hoeveelheid LDL (low-density lipoproteins) in het bloed. LDL worden ook wel het ’slechte’ cholesterol genoemd, hoewel LDL wel nodig zijn voor een goede functie van het lichaam. Erg hoge LDL spiegels spelen een rol in de ontwikkeling van hartziekten. Dit gebeurt wanneer LDL geoxideerd worden en zich hechten aan de vaatwand in plaques. Deze plaques hechten zich op plaatsen waar een ontsteking van de vaatwand bestaat. Door de sterke anti-oxidatieve en ontstekingsremmende werking van curcumine wordt de hoeveelheid geoxideerde LDL verminderd en wordt tevens de ontsteking van de vaatwand tegengegaan.
Kurkuma bevat ook vitamine B6 dat er voor zorgt dat het homocysteïne gehalte in het bloed niet te hoog wordt. Veel homocysteïne in het bloed beschadigt de wand van bloedvaten en wordt beschouwd als een belangrijke risicofactor voor vaatlijden, de vorming van artherosclerotische plaques en hartziekte.

Maag- en darmaandoeningen
Studies hebben aangetoond dat kurkuma effectief kan zijn bij de bestrijding van colitis ulcerosa (zweren in de dikke darm) en de ziekte van Crohn, waarbij zweren in het hele maagdarmstelsel kunnen optreden. Dit omdat kurkuma irritatie, zwelling en ontsteking tegengaat van de slijmvliezen, die de maag en darmen aan de binnenzijde bekleden Daarbij vermindert kurkuma niet alleen de irritatie, maar wordt door de ontstekingsremmende werking ook het ontstaan van infecties geremd.
Verder is aangetoond dat kurkuma werkzaam is tegen maagzweren en zweren van de twaalfvingerige darm (duodenum).
Ook wijst onderzoek uit dat kurkuma de groei van de heliobacter pylori remt. Deze bacterie is heel vaak in het spel bij maagzweren, die uiteindelijk kunnen ontaarden in bepaalde types maagkanker, maar ook kanker van de dikke darm.

Overige
Voorts bestaan er aanwijzingen dat kurkuma een heilzame werking kan hebben bij de onderstaande ziekten en aandoeningen:

* astma
* diabetes type 2
* cystic fibrosis (taai slijm ziekte)
* multiple sclerose
* ziekte van Parkinson
* zwaarlijvigheid

Gebruik
Gebruik kurkuma altijd in combinatie met wat zwarte peper en zorg ervoor dat de maaltijd wat olie of vet bevat. Kurkuma wordt hierdoor veel beter door het lichaam opgenomen.
Kurkuma heeft een wat bittere, peperachtige smaak waaraan je moet wennen. Kurkuma valt goed te combineren met oosterse maaltijden, salades en soepen, maar ook bijvoorbeeld door de rijst of spinazie. Voeg kurkuma altijd op het laatste moment toe.
Voor preventie is het genoeg enkele dagen per week een theelepeltje te gebruiken. Ook kun je een stukje van de verse wortel nemen voor bijvoorbeeld een thee. Kurkuma kan in capsulevorm worden ingenomen, maar dat is dan een heel stuk prijziger dan losse kurkuma, wat voor een habbekrats is te verkrijgen.

Voorzorgsmaatregelen
Van kurkuma is het bekend dat het de bloedstolling in gunstige zin beïnvloedt, het bloed wordt minder gemakkelijk stolbaar. Voor een chirurgische ingreep is zo’n verminderde stolling echter ongewenst, vandaar dat geadviseerd wordt om het gebruik van kurkuma (en voor de zekerheid van alle kruidenmiddelen) twee weken voor een geplande operatie te staken.
Verder is het voor mensen met galstenen aan te raden een arts te raadplegen alvorens kurkuma te gaan gebruiken.

Bronnen
- turmericinfo.com
- mercola.com
- sciencedaily.com
- goodhealth.nu
- scientistlive.com
- pilliewillie.com
- drweil.com

Loes Machielsen

Bron: Advance natuurlijke geneeswijzen
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Rombout
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29-09-2010 12:18

Bericht door Rombout » 29-09-2010 16:49

Beste Karin,

Mag ik mij even voorstellen:
Mijn naam is Peter Rombout, 60 jaar jong en sinds enkele jaren NES-behandelaar in Capelle aan den IJssel. Ik mag clienten behandelen met chronische ziektebeelden zoals, huidaandoeningen, ME, chronische vermoeidheidsyndroom, hoge bloeddruk, fibromyalgie en mensen met een kwaadaardige ziekte. Naast NES schrijf ik Canadian Essence voor clienten met kanker. Ik probeer allereerst de kwaliteit van leven te optimaliseren en te verlengen!

Ik verkoop de thee voor inkoopsprijs want ik wil er geen geld aan verdienen. Gezondheid is voor iedereen belangrijk arm of rijk.

Dit is de eerste keer dat ik gebruik maak van het forum en heb geen ervaringen in dit soort interacties, maar ben wel zeer belangstellend.

Wellicht kunnen wij iets voor elkaar betekenen.

Met een gezonde groet,

Peter Rombout
karin schreef:Dat mag je berdien....Veel thee drinken,is goed voor ons.

Carla ik zie dit niet als een toeval....het doet mijn zelfs goed dat er meerdere mensen deze thee kennen.Ik kijk ernaar uit....dat peter zich aanmeld...Tanks lieverd.

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 29-09-2010 17:01

heeyy
leuk dat je dit erop hebt gezet karin,
i heb het beetje globaal doorgelezen.. als ik minder hoofdpijn heb lees ik het wel een keertje goed:D
xx(L)
frozen eyes can't cry

Plaats reactie

Terug naar “Kruiden”