OPKIKKERTJE NA GRIEP DANKZIJ ROZENBOTTELTHEE

Kruiden en hun betekenis, gebruik van kruiden, uit de natuur, genezen met kruiden, ziekteondersteuning, thee, reiniging van ruimten, en huid en haar verzorging
karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

OPKIKKERTJE NA GRIEP DANKZIJ ROZENBOTTELTHEE

Bericht door karin » 02-10-2008 18:32

OPKIKKERTJE NA GRIEP DANKZIJ ROZENBOTTELTHEE

Afbeelding

Het loopt weer tegen de herfst of zitten we daar al in met ”mooie” weer van de laatste tijd .
Ik heb eens in de boeken zitten snuffelen over kruiden die de weerstand kunnen verhogen Ze kunnen mensen op de maan zetten maar een pilletje tegen verkoudheid is er niet.
Mijn eerste tip eet zo veel mogelijk verse groenten en fruit. Daar bedoel ik de seizoens groente mee.Eet biologische groenten .
Aarzel niet: als je je echt slecht voelt, raadpleeg dan een dokter! Dan kan je nog altijd met hem of haar overleggen of je kruidenremedies kan gebruiken.
Het is trouwens altijd beter te voorkomen dan te genezen. Daarom hier enkele kruidige tips om preventief je weerstand te verhogen tegen griep en verkoudheid.


Je mag dan al genezen zijn van griep en verkoudheid, toch voel je je niet meteen helemaal hersteld. Om je snel weer “de oude” te voelen na een aanval van griep of aandoening van de luchtwegen, kan je dankbaar gebruikmaken van rozenbottelthee. Rozenbottels bevatten heel veel vitamine C en kikkeren je gauw weer op. Je kan ook gebruikmaken van confituur van rozenbottels. Het voordeel is dat deze geen suiker bevat en dus ook mag aangeraden worden aan mensen met een suikervrij dieet. Gebruik 10 geplette rozenbottels van de hondsroos op een halve liter water. Tien minuutjes laten rusten, zeven en... de thee is gebruiksklaar. Pluk de rijpe rozenbottels, de kleine vruchtenknopjes van de hondsroos in het najaar, vooraleer de eerste nachtvorst opduikt. Snij ze open en verwijder de harige zaadjes. Droog de halve, van zaadjes ontdane bottels op een koele, droge en goed verluchte plaats, zoals de zolder. Ons klimaat laat het drogen van rozenbottels in de openlucht niet altijd toe. Het droogproces kan versneld worden door gebruik te maken van een niet al te warme oven. Bewaar daarna de gedroogde bottels in een luchtdichte pot op een donkere plaats. Grieperig gevoel, verkoudheid of een ander winterkwaaltje? Gelukkig zijn er rozenbottels.

Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 02-10-2008 21:05

Dank je wel lieve Karin voor al deze mooie waardevolle tips

liefs Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 02-10-2008 22:53

Lieve marianne,
De winter staat voor de deur vandaar hier ook de aandacht voor weerstand, :lol: Je had een balkon met kruiden en planten,je komt uit zwitserland,,Je maakt me nieuwsgierig??Kijk uit naar je ervaringen met het plantenrijk.
Liefs karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-04-2009 20:24

Ik lees niks over gewrichts pijnen of arthrose of kneuzingen ofzo.
Is hier niet specifiek voor dus.
Ja weerstand opbouwen door de Vit C is altijd overal goed voor natuurlijk.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 16-04-2009 20:29

Juist omdat het ook heel goed is voor oa arthrose Wilma,de botten en
gewrichten dus,lijkt het mij dat het daarom ook goed voor het herstel
van kneuzingen aan botten goed is.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 16-04-2009 20:38

Hannie ik sluit me helemaal aan bij jou woorden.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-04-2009 20:40

Ja Hannie dat hebben we in de andere topic gehoord in het filmpje maar hier wordt er niks over gezegd!

Groetjes Wilm@
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 16-04-2009 20:45

Oke dan ben ik heel blij met mijn ingeving om deze thee te gaan drinken. Heb nu weer 2 glazen voor me staan, hihi
Proost! :)
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 04-10-2009 23:07

Ik voel me zelf grieperig,snotterig,rillerig baba,,heb de rozenbottel in huis gehaald.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 04-10-2009 23:20

Hoop dat je je snel beter voelt Karin.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Kruiden”