Mineralen en edelstenen. Intro

Mineralen, Edelstenen en Kristallen. Schoonmaken en opladen. Edelsteentherapie.
Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 26-03-2009 15:06

ja als een steen vaal wordt is ook een teken dat zijn kracht verminderd en je doet het goed om het dan terug te geven aan moeder aarde.dat doe ik dus ook altijd.Dat is eveneens eenteken dat de steen zijn werk gedaan heeft.

Soms kunnen stenen niet bijelkaar bewaard worden en gaat dit elkaar tegenwerken.Dus het beste apart bewaren.En nooit meer dan 8 verschillende stenen bij je op het lichaam dragen.

Wat leuk dat je dolfijntje van aventurijn bij je wilde zijn. Heel bijzonder dat de barst dan weg is, Aventurijn is een mooie lichtgroene steen met een soort glinstertjes erin.Een aventurijn absorbeeert de elektromagnetische smog en stabiliseert iemands geestestoestand.Hij is goed om hartklachten te herstellen en goed om voor jezlef te kiezen.

Ik doe altijd bergkristal in water en dat water drink ik dan op niet alleen bij volle maanlicht maar ook zo maar . Het proeft inderdaad heel zacht van smaak. :wink:
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 26-03-2009 18:59

Ik vind dit een erg leuke topic, Marianne! Blij dat je met ons wilt delen :D
Er borrelen allerlei vragen in mij op, en ook (oude) ervaringen met edelstenen komen weer omhoog.

Graag zou ik nog een ervaring willen delen die ik heb met onyx.
Daar heb ik een facet-geslepen kettinkje van. Deze ketting heb ik intuïtief gekocht na het overlijden van m'n moeder. En heeft veel voor me gedaan.
Ik droeg 't een aantal maanden, en toen ik 't af deed, was het of ik een zoals ik 't noem "kraag van verdriet" afdeed (energetisch). Ik voelde me stukken lichter, letterlijk. De steen absorbeert onze energie, en ondersteunt bij verdriet/verlies/rouwverwerking.
Denk dat meer mensen op 't forum hier iets aan kunnen hebben :wink:
Wel een advies: regelmatig reinigen graag, want dat was ik vergeten. En dan kun je merken dat je de stukken verdriet wat je los had kunnen laten nog verder met je meeneemt.

lieve groet
visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

volle maan, nieuwe maan

Bericht door Margriet » 26-03-2009 19:33

Marianne wat geweldig mooi deze informatie over de edelstenen en ik weet dat jij er heel veel van afweet.
Over die luchtbelletjes wist ik ook niet en dank je dat je dat hier neerzet.
Ik ga er zeker op letten.
Wat betreft het opladen van stenen heb ik begrepen dat je dat ook kunt doen door de stenen te plaatsen op amethystcluster voor b.v. 24 uur.

Jij schrijft dat je de stenen kunt opladen door ze bij volle maan te zetten maar volgens mijn informatie zou je ze bij nieuwe maan juist moeten opladen.
Kun jij me daarover wat meer zeggen.

Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 26-03-2009 20:55

Wat leuk Marianne al deze informatie.
Ik heb ook een paar stenen in huis. Van heeeeel groot tot zakformaat.

Ik belde ooit Mevrouw Clement op wiens man jaaaaaaaaren geleden al een boekje over de geneeskracht van stenen schreef( lythotherapie)
Ze zei: hij was te vroeg hiermee denk ik(1985), want de interesse komt nu pas nu hij overleden is.

Van haar begreep ik, dat je stenen langzaam en secuur moest trommelen en zeer zeker niet polijsten.
Deden jullie dat ook zo Marianne?
Echt leuk onderwerp dit!!
Dank je wel ervoor.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 27-03-2009 00:00

Heel goed visje wat je er neer hebt gezet over de onyx.Het geldt voor iedere steen die je voor een kwaal draagt dat je die extra moet reinigen.

Dan Margriet .het klopt je kunt het opladen op een amethist cluster is juist heel goed .Amethist heeft net als bergkristal de eigenschap om stenen op te laden.bergkristal is een perfecte energiegeleider.

Over het opladen in de volle maan kan ik je dit zeggen dat elke maanstand iets voor de stenen kan doen.
De energie van de wassende maan is verbonden met een nieuwe start.de volle maan met overvloed inalle aspecten van het leven.(je snapt waarom ik die methode graag gebruik haha ) de afnemende maan is verbonden met vermindering(genezing van ziekten,of afname van negativiteit).de steen opladen bij nieuwe maan kan ondersteuning geven bij alle vormen van innerlijk werk en groei en bij meditatie.
Stenen kun je ook opladen onder een piramide .bergkristallen piramides zijn daarvoor het meest geschikt.Je kunt stenen eveneens opladen met vibraties van klankschalen.Stenen absorberen altijd je energie of dat nu negatief is of positief .Als je dus niet lekker in je vel zit zullen de stenen vaker gereinigd moeten worden.Een andere manier is om het met je gedachten te doen.Je houdt dan de steen in je handen en visualiseer ze badend in licht en liefde Het is belangrijk dat je een band opbouwd met de steen die je draagt .
Als je ze veel in je handen neemt nemen ze je energie aan en bouw je een band op met de steen .geef dan nooit een steen die jij hebt aan een ander,daar jou energie eraan zit.En wat goed voor jou is hoeft nog niet goed voor een ander te zijn.We zijn immers allen uniek

En Carla de interesse in stenen is weer nieuw leven ingeblazen in 1985 was het ook erg in,Tevens de geneeskracht van stenen.dat is er eigenlijk altijd al geweest.Al bij natuurvolken zoals indianen etc.
De markt klapte toen in elkaar omdat die ervan overstroomt werd .ieder weekend had je wel een stenenbeurs dat was teveel van het goeie want mensen kunnen hun geld maar één keer uitgeven en gaan niet elke week stenen kopen.
Het trommelen van stenen versnelt eigenlijk wat er in de natuur gebeurt .Kijk maar naar stenen bij een waterval of in een stroompje,die worden afgeslepen door het steeds overelkaar heen rollen van de stenen dat wordt in een trommelmachine versnelt nagemaakt .Het moet 6 weken dag en nacht draaien in een trommel met slijppoeder en water de eerste week met korrel 80 (hetzelfde wat er op schuurpapier zit karborundum) dan goed spoelen en weer vullen de tweede week met korrel 220 de de derde met k 400 de vierde met k 600 de vijfde met k 800 en de 6e week met polijst poeder om er glans aan te geven.Dus stenen werden wel gepolijst.Ik weeet nog wel dat er vroeger door shell een aanbieding was van stenen en die werden dan in betonmolens getrommelt en geslepen. Het ging op dezelfde manier als ik al beschreven heb in het klein met trommelmachines.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

nieuwe start

Bericht door Margriet » 27-03-2009 10:38

Ja Marianne dan is het opladen bij volle maan wel heel geschikt.
Een nieuwe start altijd goed haha.

Het opladen onder een kristallen pyramide zag ik even niet hoe dat zou kunnen. Ik bedoel in de praktijk.
Ik heb meerdere pyramides oa. amethyst, rozenkwarts en nog anderen maar ook eentje van bergkristal.

De pyramide zou op een tafel, plank gezet kunnen worden en daar de stenen onder om op te laden. Is dat iets.

Ik hoorde laatst van iemand dat veel stenen zichzelf reinigen waaronder de bergkristal.
Weet jij daar meer van?
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 27-03-2009 13:42

Heel boeiend zoals jij erover kunt vertellen Marianne.
Ik begrijp inmiddels dat het trommelen niet wenselijk is omdat het oppervlak van de steen dan dicht gaat zitten.
Dus liever "ruwe stenen" nemen.
Ik leer hier veel van. Dank je wel dat je hier een topic over opgestart hebt

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 27-03-2009 17:57

bedankt Margriet
vindt ze allemaal mooi!!!
en elke info is mooi meegenomen :wink: er kan altijd wel iets tussen zitten wat ik nog niet weet dus vertel als je wilt
alvast bedankt mooi zeg dit
trouwens de witte waar jij het over hebt wordt ook weleens maansteen genoemd is me op gevallen regenboog maansteen enz weet jij hoe dat nu eigenlijk zit?
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 27-03-2009 19:08

Hele informatieve informatie marianne,ik dank Moederaarde voor al dit mooi's wat ze ons uit de stenen wereld schenkt.
* Mitakuye Oyasin *
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

prachtig

Bericht door Margriet » 27-03-2009 20:43

Oh Karin dit raakt me echt. Dit komt recht uit je hart dat voel ik.
Echt prachtig.
Dank je wel, lieverd.
Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Plaats reactie

Terug naar “Mineralen en Edelstenen”