Mineralen en edelstenen. Intro

Mineralen, Edelstenen en Kristallen. Schoonmaken en opladen. Edelsteentherapie.
Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 07-09-2012 20:42

Hoi Barbara

Ja die site ken ik wel.Dat is wel vertrouwd om daar stenen te kopen.

groetjes Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Barbara76
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-09-2011 11:27

Bericht door Barbara76 » 07-09-2012 22:47

Hoi Marianne,

Dank je wel voor het antwoord....daar kun je nl op klacht of werking zoeken......mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een rode jaspis omdat ik dat gewoon een hele mooie vind......
Heeft alleen een werking voor vruchtbaarheid en eerlijk gezegd wil ik geen kinderen meer whahaha heb er nl al 4 vind ik meer dan zat whahaha
De laatste 2 was een tweeling en ben bang dat er dan nog 1 bij komt snap je?
4 is echt genoeg whahaah..............beetje gek om hier neer te zetten misschien...

Groetjes Barbara
"Dat voor iedereen alleen maar de aller allermooiste dromen uit mogen komen"

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 08-09-2012 09:37

Hallo Barbara,
Daar jou de steen jaspis aantrekt zegt het mij dat je energie tekort hebt. Niet geaard bent. Want het is een steen die de activiteit bevorderd en energie aanvult als je dit tekort hebt.Een steen om in balans te komen.
Tevens bevorderd het de vruchtbaarheid maar dit wil niet altijd zeggen dat je zwanger raakt en kan namelijk ook betekenen dat je innerlijke kind gaat groeien .Want dit is bij jou waarschijnlijk aan de orde. Je zoekt naar balans in je leven en pas als je in balans bent ,gaat alles stromen en kun je beter afvallen want dan volgt het één het ander.
Vruchtbaar kan dus verschillende betekenissen hebben .Het is maar hoe je het uitlegt. Volg altijd je gevoel!
lieve groet
Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 08-09-2012 15:56

Leuk Marianne deze nuttige informatie.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Barbara76
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-09-2011 11:27

Bericht door Barbara76 » 09-09-2012 22:30

Hoi hoi

Zo daar was ik weer moest van het weekend werken.....maar het edelstenen verhaal hoydt me erg bezig moet ik zeggen......
Ik heb nog even op die site gekeken van die stenen en er zijn er meedere die je kunt dragen voor het afvallen.....
nl....Carneool, Heulandiet, Rode Jaspis, Kunziet, Magnesiet, Prehniet, Sonora Sunrise en versteendhout......die laatste trekt mij echt niet aan.....
Marianne jij bent hier de expert op dit gebied, kun je nog wat vertellen over deze exemplaren.....?

Groetjes Barbara
"Dat voor iedereen alleen maar de aller allermooiste dromen uit mogen komen"

Barbara76
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-09-2011 11:27

Bericht door Barbara76 » 09-09-2012 23:14

Ben ik weer............
Zit nog even te kijken maar die Carneool en Prehniet trekken me ook wel erg aan zeg maar..........
Kun je deze stenen allebei kopen en dan af toe om de beurt dragen of moet je dat een bepaald aantal dagen dragen of wat?
Vroeg ik me even af...........
Sorry voor de vele vragen.........

Groetjes Barbara
"Dat voor iedereen alleen maar de aller allermooiste dromen uit mogen komen"

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 09-09-2012 23:49

Hallo Barbara,

Prehniet is een lichtgroene steen en is goed voor je nieren ,blaas ,thymus ,schouders ,longen .Het helpt bij ziekten van het bloed herstelt het bindweefsel.Prehniet is een goede steen om je blokkades bloot te leggen.

carneool is een oranje rode steen en is dus goed voor je sacraalchakra.(2e chakra van onderen ).Heeft met de geslachtshuishouding te maken. het helpt met problemen met de rug reumatiek artritis zenuwpijnenen en depressies.
Het helpt ook voor de bloed stroming naar de organen en weefsels en verbetert de opname van vitamines en mineralen.Het stimuleert de spijsvertering en activeert het basischakra.Een goed steen om te aarden.

Je mag 5 stenen met elkaar dragen.Prehniet en carneool kunnen heel goed bij elkaar daar de ene groen is en de andere oranje rood.Prehniet is een rustgevende steen en carneool juist een activerende steen.
Het is wat anders als je allemaal rode stenen bij elkaar gaat dragen dan is dat te veel activeiteit bij elkaar en daar zou je dan last van kunnen krijgen.Dat zou ik je afraden.

Je kunt b.v als een een edelsteen massage doet of ondergaat niet iemand 's avonds een behandeling met jaspis of carneool geven want dan zou diegene niet kunnen slapen.
groetjes Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Barbara76
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-09-2011 11:27

Bericht door Barbara76 » 10-09-2012 13:41

Hoi Marianne,

Bedankt voor je antwoord.....dan ga ik toch voor die carneool en prehniet....
Dan draag ik ze gewoon om de beurt.......ik denk dat dat voor mij wel wat is........
Nogmaals bedankt....

Groetjes Barbara
"Dat voor iedereen alleen maar de aller allermooiste dromen uit mogen komen"

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 10-09-2012 23:58

Graag gedaan Barbara

groetjes Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 11-09-2012 17:32

nou vraag ik me nog steeds af wisten jullie dat van de barnsteen ? of weten jullie nog andere stenen voor tegen vlooien/teken of lyme
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

Plaats reactie

Terug naar “Mineralen en Edelstenen”