labradoliet/spectroliet

Mineralen, Edelstenen en Kristallen. Schoonmaken en opladen. Edelsteentherapie.
Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

labradoriet

Bericht door Margriet » 27-03-2009 17:21

Berdien even over een Labradoriet zoals jij vroeg in jouw topic voorstellen hallo....

Volgens mijn informatie zijn er drie soorten nl:
de gewone labradoriet en ik denk dat jij die bedoelt.
Bontglinsterend
Geestelijk; reflectie, waarheid
Onderbewuste; verstekt intuitieve en mediamieke gaven en verdiept het gevoelsleven
Verstandelijk; brengt vergeten herinneringen boven en helpt illusies als zodanig te herkennen
Lichamelijk; vermindert gevoeligheid voor kou, werkt bloeddrukverlagend en helpt bij reuma en jicht.

De twee anderen zijn
zeer bonte labradoliet (spectroliet) en
labradoliet wit en deze twee hebben weer een andere werking.
Wil je dat weten laat maar horen.
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

labradoriet

Bericht door Marianne » 27-03-2009 19:53

De labradoriet is een plagioklaasveldspaat .het kleurenspel wordt veroorzaakt door de de fijne lamellen ,vaak in combinatie met kleine spiegelende insluitsels van rutiel en magnetiet ,waaruit deze steen is opgebouwd Het invallend licht wordt hierdoor gebroken.
Spectroliet is een donkere varieteit en wordt in Finland gevonden en is pas in de twintigste eeuw ontdekt Labradoliet echter kenden men al in 1770 Het is genoemd naar het labradorschiereiland in canada waar het voorkomt en toen voor het eerst beschreven werd.
de kleur van de steen kan van wit tot grijszwart zijn met bont kleurenspel Hoe meer albiet er in de steen zit des te transparanter hij wordt.
Het helpt tegen angsten ,reuma en jicht en het werkt bloedrukverlagend,kalmerend helpt bij zelfgenezing ,heft psychische blokkades op .Het beschermt tegen negatieve energie van buitenaf en bevorderd de wijsheid en intuïtie.

De regenboogmaansteen is echt een maansteen met meerkleurige glans en hoort dus niet bij de labradoliet. Het is een orthoklaas .de steen is parelachtig wit,geel totblauw met parelmoerglans. Ook is hij iets zachter dan de labradoliet .Wel ook een heel mooie steen Het heft emotionele evenwicht op en neemt angst weg .het helpt de creativiteit te versterken en je open te stellen voor een ander Maakt onbewuste gevoelens bewust .

Dan wilde ik nog dit toevoegen over het zelf kiezen van stenen die goed voor je zijn.
We hebben afgeleerd te vertrouwen op onze intuïtie en willen meestal graag van anderen horen wat goed is of niet en hoe we iets moeten doen,of hebben bevestiging nodig voor iets wat we eigenlijk zelf al Weten.Terwijl het zo natuurlijk kan,door op ons gevoel af te gaan en gewoon te doen zonder vooroordelen ,geen angst te hebben dat iets verkeerd zal gaan.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 27-03-2009 20:05

o bedankt weer voor de info marianne weer wat geleert

dacht altijd dat het hematiet was ? waardoor het gaat labradoriseren
maar dat is dus magnetiet
bedankt
liefs van berdien
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 27-03-2009 20:24

Afbeelding

Je laaste zin marianne sluit ik me helemaal bij aan,Ik zelf heb een schaal vol met ongeslepen stenen,ik neem daar uit ëén steen op gevoel,iedere keer zal hij me in positieve kracht bijstaan,weet dat het zo is.Helemaal niet moeilijk,neem wat je het prettigste vind.Voel het in.

Iedereen kan het.Ook heb ik hier een bootschap bij gekregen,bij dit prachtig kadoo,laat ieder kind die je pad kruist een steen nemen.Dat doe ik nu nog iedere dag,het voelt goed ,wat een kinder hart je aan liefde kan geven.Daar gaan je haren van overeind staan.Iedere keer weer wetend wat een hart kan spreken.Niet alleen een hart ook het mineraal dat afscheid neemt voor een verdere reis .

Weet dat er in iedere steen een geschiedenis zit opgeslagen, die één ieder verder helpt op zijn levendspad.Weet ,weet dat het leefdt,dan zal de energie die hij bezit je verlichten,wees lief voor je steen of als het je eigen kind is,je zal verstelt staan wat het je brengt.Ik heb wel is dagen dat ik niet goed in mijn vel zit,mijn ogen wazig,net als een vlies erover met kleuren,die kleur die ik dan ervaar neem ik als kleur van de steen,elke keer vergroot hij mijn energie,dat is wat ik weeeeet zeker weeeet.zodat het me kracht geeft om weer helder de wereld in te zien.
Warme groet van mijn.
Afbeelding
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

Bericht door Margriet » 27-03-2009 21:00

Lieve Marianne, Wat een geweldige uitleg weer en zo eigen.
Het is echt fascinerend zoals jij die stenen beschrijft.
Er zit echt gevoel bij. Blij ben ik dat dit nu eindelijk boven water komt.

Ik wik nog wel even inhaken op de witte labradoriet (regenboogmaansteen)
Jij zegt dat hij niet tot de labradoriet hoort.
Terwijl ik mij bewust ben dat jij er veruit meer van weet wil ik toch mededelen wat ik erover lees.
Labradoriet, wit (Veldspaat, Regenboogmaansteen)
Blauwglinsterende, witte labradoriet (triklien, primair)
Geestelijk, fijngevoeligheid
Onderbewust, verbetert de vatbaarheid voor indrukken, de slaap en het zich herinneren van dromen
Verstandelijk, bevordert wakkerheid en opmerkingsgave
Lichamelijk, verbetert het lichaamsgevoel, reguleert de vrouwelijke hormooncyclus en helpt bij menstruatieklachten.
Al met al een hele mooie steen.
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 28-03-2009 10:15

Hai lieve Margriet,
In welk boek heb je dat gelezen over de regenboogmaansteen en de labradoriet dat dit dezelfde steen zou zijn.?
Labradoriet bestaat zoals ik al zei ook in de witte variteit ,maar maansteen is naar mijn mening zachter dan labradoriet .Ik zal het nakijken in de stenenbijbel haha(een heel dik boek waar alles instaat van oorsprong ,waar het uit bestaat de vindplaats de hardheid etc. .Die heb ik niet meer door mijn scheiding ,Ik ga er achteraan ,dus wordt binnenkort vervolgt
fijn dat je me ook bij de les houdt haha
liefs Marianne :wink:
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

carla
Lid
Lid
Berichten: 570
Lid geworden op: 18-03-2008 16:39

Bericht door carla » 28-03-2009 12:31

Ieder boek geeft weer een andere uitleg geloof ik :shock:
In mijn boekje staat: In de lithotherapie is hij een gewaardeerde steen tegen opvliegers in de overgangsjaren.
Verder helpt de Labradoriet tegen hoge bloeddruk, managersziekte( ik heb geen idee wat dat is) stress, tetanus, woede. Versterkt de slijmvliezen en mondholte.

Liefs Carla
Het zijn de dingen die we denken te weten, die ons er van weerhouden te leren

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

boekje

Bericht door Margriet » 28-03-2009 15:12

Marianne ik heb deze gegevens uit het boekje "Geneeskrachtige Stenen 430 stenen van A tot Z" van Michael Gienger.

Bij de Heremiet in Eindhoven gebruiken ze dit boekje altijd om iets na te slaan. Dat zag ik en vroeg of dit boekje ook te koop is en ja zoals je ziet.
Het is een klein boekje maar werkelijk zeer overzichtelijk samengesteld en veel informatie.
Ik vind het heel prettig in gebruik.

Oorspronkelijke titel "Heilsteine, 430 Steine von A-Z"
Liefs, ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 31-03-2009 20:26

Margriet ik heb het voor je nakeken en dat boek wat jij zegt ken ik niet .Maar er zijn zoveel boeken op dat gebied en sommige spreken elkaar tegen.Dus de waarheid zaldan wel ergens in het midden liggen denk ik .
De maansteen is een orthoklaas monoklien De labradoriet is metamorf en de zonnesteen is weer monoklien.Ze horen dus alledrie tot de veldspaat groep ,maar er zit wel degelijk wat verschil in .Om het wat duidelijker te maken zal ik de verschillen opnoemenIn samenstelling ,maar ook in hardheid .De maansteen is wat brosser en mag niet in water gelegd worden dan brokkelt ie af de hardheid van maansteen is 6 Ook is hij warmtegevoelig.De streep van maansteen is wit terwijl die van labradoriet zwart is.Als je met een ruwe steen een streep trekt op een andere steen.Kan alleen met ruwe stenen gedaan worden.Dit doen ze ook om te testen wat voor steen het is
de hardheid van de labrodoriet is 6,5 De spectroliet is eigenlijk de edelsteen vorm van de labrador door dat ie niet zoveel voorkomt en best wel zeldzaam is is hij ook meestal duurder dan de gewone labradoriet.Hardheid is 7 .Alle stenen die de hardheid boven de 7 hebben vallen onder edelstenen,de andere zijn sierstenen/halfedelstenen.De regenboogmaansteen heeft hardheid 6 .De stenen hebben allemaal een andere chemische samenstelling.maar worden wel onder dezelfde noemer genoemd ,vandaar misschien de verwarring in boeken
Ik hoop dat ik zo toch nog wat heb kunnen meegeven en sorry dat het een tijdje heeft geduurd.
liefs Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Margriet
Lid
Lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 14-03-2008 18:59

verwarring

Bericht door Margriet » 31-03-2009 21:27

Hoi Marianne,
Ik neem meteen aan dat jij helemaal gelijk hebt in deze omdat je er veel meer verstand van hebt.
Ik geef alleen weer wat de boekjes me vertellen en daarin staat dat de eerste monoklien is (maansteen), de tweede triklien, primair (labradoliet) en de derde ook triklien,primair (zonnesteen).
En wat nu het grote verschil is weet ik ook niet maar jij kunt dat vast wel vertellen.
En inderdaad per boekje is het niet helemaal gelijk wat tevens verwarring kan veroorzaken wat ik overigens wel jammer vind.

Lieve groet ~Margriet~
medium en kunstenaar

every cloud has a silver lining!

Plaats reactie

Terug naar “Mineralen en Edelstenen”