m'n blauwe topaas

Mineralen, Edelstenen en Kristallen. Schoonmaken en opladen. Edelsteentherapie.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

m'n blauwe topaas

Bericht door visje » 12-06-2009 22:47

Vorig jaar kocht ik deze blauwe topaas, zag 'm liggen in stenen winkeltje, en voelde: die is voor mij bedoeld. Die gaat me helpen bij de moeilijke periode die ik nu gaan moet..
Daarbij kwamen de woorden bij me op: deze steen gaat een hart-keel-verbinding maken, je meer laten spreken vanuit je hart en opent je keelchakra. Ik droeg 'm ook intuïtief tussen m'n hart- en keelchakra.
Vooral vond ik dat moeilijk toen met de zorg om m'n moeder, weer terug in de "oude gezins-situatie" tijdelijk en me "laten gelden" daar, vooral verbaal..
Ik draag deze topaas momenteel ook weer trouwens.

Lees vandaag in 't boek: Lichtwerk met kristallen, van Willemien Timmer.
En keek bij de blauwe topaas. M'n oortjes klapperden :shock: bij de tekst:

Deze steen helpt je zacht je keelchakra te openen en je te verbinden met je hart. Opent vijfde chakra, zuivert oude blokkades daar. Opent ook je hart om vanuit je hart een verbinding en communicatie via het keelchakra te hebben vanuit engelensferen en healing hieruit te ontvangen. Geven zachtheid, begrip, inzicht en acceptatie.

Nou, dit is 'm dan: :D
Afbeelding

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 12-06-2009 23:21

o da's mooi zeg!!
hij is ook heel mooi heb ook n blauwe topaas ketting gekocht :wink:
bij je foto zie ik ook 333 wat zal dat betekennen?
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 12-06-2009 23:25

Hey Berdien,

Wat leuk, mooie steen is topaas hé!?
Helpt ie bij jou een beetje?

'k Zie nou pas 333 staan eronder, 'k weet nie wat 't betekent...
Heb de foto wel bijgesneden aan de zijkanten...
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 12-06-2009 23:47

Mooie ervaring Edith en zeker een hele mooie steen.
Ben gek op blauw in het algemeen, maar deze is heel erg mooi in de hanger, zo compleet samen.

Die 333 kb is volgens mij door het bijsnijden 333 kilobites. Heeft volgens mij met de pixels van de foto te maken.

Fijne intuïtie heb je, liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 12-06-2009 23:58

Thanks Wilma.
Ja, mooi ontwerp van die eigenares van 't winkeltje.
Nu weet ik ook wat 333 betekent, zie ik weer dubbele getallen zeg, laatste tijd wel erruggg veel hihi.
Vind 't eng op m'n intuïtie te vertrouwen, zo kwetsbaar.
Leer elke keer weer meer. :wink:

Misschien heeft jullie ook een ervaring met een steen "die je roept"?
Werkt toch volgens mij beter dan dat je eerst in een boekje gaat kijken naar eigenschappen van een steen en dan eentje bij je zoekt.
Zit je weer meteen zo in je denken, he?! :wink:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 13-06-2009 01:05

333 of 3333: Beslissingsgetal – Of het wijst je de weg naar een 999 fase van voltooiing, óf negatief, het brengt je in de 666 frequentie die je terugwerpt in de 3de dimensie.


de topaas jee helpt tie jeeee zal ik daarom zo hoesten?
de mijne is ruw en helemaal rondom hals
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 13-06-2009 11:39

Ga op je intuitie af Edith,dat je er voorzichtig in bent is toch goed? Op den duur zal je beslist zekerder hierin zijn. Prachtig jouw ervaring met deze steen.Of het beter is als je naar een steen gevoelsmatig getrokken wordt,
dan er bewust een uit zoekt? Denk het niet,want in beide krijg je op dat moment die steen die je dan nodig hebt lijkt me.Het een is daarom niet beter dan het ander dacht ik?

En Berdien, dat jij zo hoesten moet al lange tijd,zou het zo kunnen zijn,dat je zo'n ontwikkelings en bewustzijns proces mee maakt, dat er nu heel veel van wat je al lang van binnen voelde naar buiten wil komen?
Maar om dat je wat onzeker bent in het hard op uiten hier van, hier door
nog wel eens geblokkeerd voelt, terwijl je het goed aanvoelt, intuitief ook, het er graag wel eens uit zou willen 'knallen'eigenlijk?
Daar kan je echt van gaan hoesten.Ook daardoor onbewust laten merken aan anderen, even niet te (snel) dicht bij meteen, heeft nog tijd nodig, tegelijker tijd stel jij je er wel helemaal voor open zie je.Mooi deze ontwikkeling, als jij je hier in kunt vinden zo. Doe het het ook in je eigen
tempo, komt alles op een gegeven moment op zijn plaats.
Deze gevoelens kreeg ik hier bij, misschien zit ik er naast, je hoeft er uiteraard niet (openlijk) hier op te reageren hoor, zoiets gevoeligs .
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 13-06-2009 19:19

Ook leuk jouw beleving hierover te lezen Hannie.

Als ik voor mezelf spreek, dan heb ik nl gemerkt dat als ik vooraf in een boekje kijk naar een steen die bij me zou kunnen passen op dat moment, en eigenschappen bekijk, dat ik daar nogal op gefocust raak.
Dan ga ik naar de winkel en let ik meer daarop dan mijn gevoel bij de stenen die ik dan zie..
Ben dan ook al beïnvloed door de informatie.

Heb inmiddels al een hele collectie thuis, en dan kijk ik wél eens in een boekje vooraf, maar die stenen horen al bij mij.

Dank je Berdien voor je uitleg bij de getallen!
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 13-06-2009 19:38

leuk visje :D
ik doe dat ook op die mannier denk
kijk ook pas later wat de steen doet volgens de boekken
maar heb nu de laatste tijd zonder de steen bewustgezien te hebben of bewus er over te lezen
het iedee in mn hoofd dat ik n gouden topaas wil hebben ?
gek hoor heb jij ook weleens zoiets gehad? ga zo meteen eens op zoek naar die steen op het internet
vindt het ook grappig dat je nu juist met deze steen komt
ik had hem ook vorig jaar gekocht :wink:

en Hannie
denk dat je helemaal gelijk heb :wink:
sommige dingen wil ik er inderdaad wel uit 'knallen'

liefs berdien
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 13-06-2009 20:37

Wat mooi zeg Berdien.
En ook dat nu goudtopaas in je opkomt!
Kreeg er meteen een spontane hoestbui van, hahaha. Diep hoesten vanuit m'n longen. Misschien loslaten van verdriet. Denk dat deze steen wat meer verdieping kan geven in het proces waar je nu inzit, extra diep op de blokkades werkt en deze helpt op te ruimen en meer verbinding met je hart is mijn associatie (goud) en daar zit ook je "goddelijke kern/verbinding."

Leuk, ik ben benieuwd wat je erover vind qua betekenis en of 't goed voelt voor jou.. :wink:

liefs Edith
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Plaats reactie

Terug naar “Mineralen en Edelstenen”