Chakra's helen met edelstenen

Mineralen, Edelstenen en Kristallen. Schoonmaken en opladen. Edelsteentherapie.
Plaats reactie
louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Chakra's helen met edelstenen

Bericht door louisamartin » 26-06-2009 22:45

Elke Chakra is verbonden met een kleur dat verbonden is met één van de kleurlagen van je aura. Een Chakra is een energetisch wiel dat verbonden is met de andere Chakra's. De energie komt via de voorkant binnen in je chakra's. Ze zien eruit als een soort trechter. Achterin in je wervelkolom lopen ze smaller en zijn ze allemaal met elkaar verbonden. Als de ene Chakra dus niet goed werkt, komen de andere Chakra's ook in de problemen. Chakra's zijn daarnaast verbonden met je organen. Ziektes zijn daarom als eerste merkbaar in de Chakra's. Hieronder heb ik de Chakra's benoemd met hun bijbehorende kleuren en edelstenen. Op deze manier kun je balans brengen in je Chakra die bijvoorbeeld minder goed werkt.

Kruinchakra: violet - goud
amethist, jade, bergkristal, kunziet, celestiet, seleniet, petaliet, citrien, helder tourmalijn, lepidoliet

Voorhoofdchakra: indigo - mauve - wit
amethist, sodaliet, azuriet, lapis lazuli, purper fluoriet, kunziet, lepidoliet, bergkristal, celestiet

Keelchakra: blauw - zilver - turquoise
lapis lazuli, celestiet, azuriet, turkoois, amethist, aquamarijn, kunziet, lepidoliet, petaliet, amazoniet, bergkristal, sodaliet

Hartchakra: groen - roze - turquoise
jade, rozenkwarts, aventurien, kunziet, rhodoniet, watermeloentourmalijn, roze of groen tourmalijn, peridoot, lepidoliet, robijn, chrysocolla, amazoniet, bergkristal, petaliet, fluoriet groen, malachiet, rhodochrosiet

Zonnevlechtchakra: geel - goud - roze
rozenkwarts, aventurien, jaspis geel, tijgeroog, citrien, geel tourmalijn, bergkristal, amber

Heiligbeenchakra: oranje - goud - geelbruin
maansteen, tijgeroog, jaspis rood, carneool, topaas, oranje calciet, citrien, bergkristal

Wortelchakra: rood - mauve - bruin
agaat, heliotroop, tijgeroog, jaspis bruin, rookkwarts, hematiet, mahonie obsidiaan, tourmalijn, rhodoniet, bergkristal, granaat
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 28-07-2009 12:11

Volstaat het om een dergelijke steen bij je te dragen of is het beter om het een tijdje op de chakra te leggen?
Zou het kwaad kunnen als je van elke chakra een steen bij je draagt? Of geeft dat ook disbalans?

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 28-07-2009 15:34

Het volstaat ook om het gewoon te dragen als armband of ketting want die kleur van de edelsteen activeert juist de chakra die erbij hoort. Er wordt wel beweerd dat je het op de chakraplek zou moeten dragen maar dat lijkt me heel lastig als het om de onderste chakra's gaat. Er bestaan chakrasieraden waarbij iedere kleur edelsteen van elke chakra verwerkt is bijvoorbeeld een armbandje. Zelf ben ik er niet zo van gecharmeerd omdat edelstenen mekaar kunnen tegenwerken en dan heb je er ook niets aan. Vergelijk het met dat je voeding neemt die ijzer en calcium bevat. Allebei even gezond maar het werkt mekaar wel tegen en dan krijg je dus niets van beide binnen. Houd het gewoon bij een edelsteen die je nodig hebt op dat moment met eventueel een bergkristal erbij om de werking te versterken. Dat is mijn advies hierin.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 28-07-2009 21:31

Oke Louisa

Ik dacht ook aan een armband of een ketting met alle stenen van verschillende stenen voor elke chakra 1.
Maar goed dan zal ik ze als ik ze nodig heb, afzondelijk van elkaar bij me dragen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 28-07-2009 21:55

Ja ze zijn ook wel grappig die armbandjes met al die kleuren maar ik ben er persoonlijk niet zo op voor. Afzonderlijk is beter. En volg je gevoel hierin waarop je het meest aangetrokken voelt tot een bepaalde edelsteen.

Liefs Louisa
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 28-07-2009 22:00

Ik sluit me hier bij aan louisa, voel wat voor jou het beste werkt.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Mineralen en Edelstenen”