Opladen van edelstenen.

Mineralen, Edelstenen en Kristallen. Schoonmaken en opladen. Edelsteentherapie.
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Opladen van edelstenen.

Bericht door wiba » 03-03-2010 16:11

Edelstenen kan je goed opladen bij volle maan.
Maar moet ik ze dan ook eerst onder stromend water afspoelen/schoonmaken? Of nog iets anders ermee doen.
Leg ze echter altijd pas neer als ik ze afgespoeld heb, maar weet niet of dat wel nodig is.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 03-03-2010 16:57

Ik spreek hier voor mezelf, maar ik voel vaak wanneer 't weer nodig is.
Soms spoel ik ze alleen af onder water, en soms ook alleen opladen met volle maan. Of samen.
Heb ook eens gelezen over opladen en ontladen met bergkristal en/of hematiet steentjes, maar dit spreekt me niet zo aan.
Ook middels Reiki laad ik ze weer op.
Op eigen gevoel is denk ik 't beste.
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 03-03-2010 17:17

Waar je ook om moet denken is dat niet alle stenen in het water mogen Wilma. Alleen doorschijnende stenen mogen onder stromend water. Dus turkoois bijvoorbeeld mag niet in het water. Dan raken ze hun energie kwijt en worden dof en kunnen scheuren.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 03-03-2010 17:19

aaaaaaah niet alle stenen mogen onderwater hoor



Vochtige reiniging
We zijn snel geneigd om zowat alles in water te reinigen. Dit kan echter faliekant aflopen.
Een wateroplosbaar mineraal zal de behandeling niet of niet zonder schade overleven.
Andere mineralen hebben de neiging te verkleuren in water bvb pyriet en markasiet.
Vergewis u er daarom eerst van welke reactie een onbekend mineraal heeft met water.
Best gebruikt men lauw(regen)water met een neutraal afwasmiddel. Afwasprodukten met citroen kunnen carbonaten aantasten waardoor de kristallen mat worden. Zeep is ongeschikt omdat het zouten vormt met carbonaten. Klei en leem laat men best eerst goed drogen vooraleer het stuk in water te leggen. Droge,gecraqueleerde klei komt veel beter los dan vochtig materiaal.
Water onder druk spuiten kan een extra hulp zijn (tuinslang, hogedrukspuit…)
Na de wasbeurt het stuk steeds met zuiver water afspoelen en best eindigen met een plantenspuit gevuld met gedemineraliseerd water.
Daarna de stukken laten drogen. Dit mag echter niet op de verwarming of met de haardroger omdat de ongelijke temperatuurverdeling de mineralen kan doen barsten of breken.
In water oplosbare mineralen kunnen nat schoongemaakt worden met oa alcohol, wasbenzine, aceton of andere solventen. Best eerst eens uitproberen. Opgepast!brandgevaar!

bron
http://www.strahlen.org/stepbystep/nico ... nmaken.htm
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 03-03-2010 17:20

louisamartin schreef:Waar je ook om moet denken is dat niet alle stenen in het water mogen Wilma. Alleen doorschijnende stenen mogen onder stromend water. Dus turkoois bijvoorbeeld mag niet in het water. Dan raken ze hun energie kwijt en worden dof en kunnen scheuren.

whaaaa ik was er ook net mee bezig in bericht dus deze niet gezien van jou
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 03-03-2010 17:28

:lol: Berdien en ik schrok me rot want dacht huh? :shock: maar zie je berichtje erna hahaha. Naja geinig dit. Maar woestijnroos lost ook op dus nooit gebruiken in water tenzij je ermee in bad wil om je te reinigen ermee maar dan is hij wel weg hahaha. Foetsie dus :roll: .
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 03-03-2010 17:43

Goed zo Berdien.ja niet alle stenen kunnen in water daar ze kunnen oplossen .Maar sommige stenen kunnen ookweer niet in het zonlicht om ze op te laden dat wordt ook nog wel eens gedaan.Maar de stenen kunnen dan verkleuren.Zoals amethist etc.Je kunt ze om te ontladen in de aarde begraven om ze te ontladen en ze dan in de volle maan leggen om ze weer op te laden.dat is de meest veilig manier om het met alle stenen te doen.Want klei en leem lost ook op in water.
Metalen zoals markasiet en pyriet kunnen beter ook niet in water.
En een steen als woestijnroos nooooit in water leggen want die lost op.Woestijnroos is eigenlijk opgewaaid zand wat hard geworden is.
En nooit geen zeep of ander middel gebruiken ,kan de steen aantasten ,alleen gedemineraliseerd water is het beste.
Er worden wel eens van die zakjes aanboden met geslepen hematiet en bergkristal om stenen te ontladen en op te laden.Maar daaar hou ik ook niet zo van.
Ik ben meer voor de natuurlijke oplossing.
Turkoois kan wel kort afgespoeld worden ,maar niet in het water laten liggen.
Ik zou stenen niet met alcohol ,benzine en andere brandbare middelen in contact brengen. Want dat tast de steen alleen maar aan.En inderdaad niet op de verwarming,met föhn of in de zon laten drogen

En onder hoge druk spuit zou ik ook niet doen want ook dit kan de stenen aantasten.Dan moet je echt goed weten wt voor steen het is de hardheid en of die daar tegen kan.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 03-03-2010 17:44

Als 't zomer is, en de zon is weer krachtig, dan laad ik sommige stenen ook op in de zon (vensterbank of balkon).
Sommige edelstenen verkleuren, die dus niet :wink:

Als ik een tuin had, zou ik de aarde ook gebruiken... :roll:
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 03-03-2010 17:45

Niet zo goed voor je badkuip dan om een woestijnroos te gebruiken want het is gewoon zand dat doe je toch niet in bad.haha
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 03-03-2010 17:46

Je kunt het ook in een bloempot met aarde doen
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Plaats reactie

Terug naar “Mineralen en Edelstenen”