edelsteen afgebroken

Mineralen, Edelstenen en Kristallen. Schoonmaken en opladen. Edelsteentherapie.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

edelsteen afgebroken

Bericht door visje » 23-06-2010 14:52

Hihi, heb nog 1 vraagje, als 't mag :lol:
Twee jaar geleden ongeveer liet ik m'n labradoriet knuffelsteen vallen op de tegelvloer, en brak een stukje af :cry:
Laatste tijd gebruik ik 'm weer, en voel toch nog veel kracht van de steen uit gaan. En hij is zo mooi!

Jij zegt dat ruwe stenen een andere, vaak krachtigere trilling hebben Marianne, als ik 't goed verwoord.
Nu is 't uiteinde open/ruw. Veranderd de werking van stenen dan?
Kan hier helaas nergens informatie over vinden.
Ook als iemand anders hier iets over weet, ik hoor 't graag :D

Dit is m'n labradoriet:
Afbeelding

Afbeelding
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 23-06-2010 16:59

Ja Edith , je vraagt maar hoor.daar is dit forum voor om van elkaar te leren.Ik net zo goed als jullie.Prachtig je labradoriet

De trilling veranderd inderdaad als de steen ruw is. Een nederlandse arts heeft dit met een apparaat bewezen dat de trilling heel anders is dan in de geslepen vorm.Ik heb vroeger samen gewerkt met artsen uit nederland en Duitsland,die kwamen allemaal ruwe stenen bij ons halen.
Ik heb zelf stenen geslepen en weet dus wat er met ze gebeurt als je ze slijpt.Zoals ik al eens eerder zei een steen heeft ook een ziel en je kunt je voorstellen dat getrommelt worden , aan je gesneden en gezaagd worden niet prettig is.Wat doe jij als je gekwestst wordt?Dan trek jij je toch ook terug.En soms een hele tijd.
De stenen trekken zich ook terug en al hun energie blijft binnen.De trilling is veel minder.
Het duurt dus veel langer eer dat je er wat van merkt dan dat je hem in de ruwe vorm gebruikt. Dan stroomt de energie vrijelijk.Als je hem als gezondheids steen wilt gebruiken altijd de ruwe vorm nemen.Jou labradoriet is open en dus veel krachtiger dan in de afgesloten geslepen vorm. je zegt een knuffel steen .Ja dat voelt natuurlijk glad beter aan dan ruw.Probeer het verschil eens te voelen bij een hele geslepen steen en diegene die nu open is.Ben benieuwd of je het verschil kunt voelen.Het is mogelijk om dit verschil te voelen.

Ik had altijd veel kuitkramp en gebruikte daar een ruwe magnesiet (witte steen met grijze aderen) voor.Als ik dan 'snachts of 's morgens vroeg de kramp kreeg legde ik gelijk de ruwe steen erop en weg was de kramp.Nu al een tijd geen last meer daarvan.

Je kunt over dit alles vrijwel niets op internet vinden daar de commercie het belangrijker vind geslepen stenen te verkopen en dit doodzwijgt.
Sommige stenen zien er minder mooi uit als ze ruw zijn en krijgen als ze geslepen zijn pas hun glans en schoonheid. De diamant is b.v. in de ruwe vorm echt onogelijk om te zien.
En iets wat mooi eruit ziet verkoopt natuurlijk beter.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 23-06-2010 17:07

Heb ik ook nog een vraag Marianne:
Als een steen aan een halskettinkje er na maanden spontaan uit het huisje knapt, wil dat dan zeggen dat ie úitgewerkt is voor degene die hem draagt?
Dat heb ik me nml laten vertellen, maar altijd een beetje twijfel over gehad.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 23-06-2010 23:16

Hannie dat ligt eraan.Was dat hangertje gelijmd .(als er b.v. een belcapje op zit )Of wat bedoel je met huisje ? Wanneer dit het geval is dan kan de lijm door de warmte ineens loslaten.En dit heeft dan niets met de steen te maken.Maar er zijn andere invloeden die er dan verantwoordelijk voor kunnen zijn.
Wel als de steen zelf ineens knapt of uit elkaar barst dan is dit een teken dat ie z,n werk heeft gedaan.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 24-06-2010 07:54

Bedankt voor je uitleg Marianne,
Een huisje noemen ze het 'sierkapje' met oogje waar de ketting doorheen gaat zeg maar, waar een steen, diamantje, tantje v een kind etc. in gevat is. Kan soms met lijm zoals je al zegt, maar ook met tandjes klem gezet of geschroeft. Lijken op van die kartelrandjes.
En waar ik het over had, daar was inderdaad de steen niet gelijmd of geschroeft en na verloop van tijd er uitgeknapt. Niet helemaal in kleine stukjes, maar stukken er af waardoor het er niet meer in vastklemde.
Dan wel mooi zeg dat het zo werkt met die energieen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 24-06-2010 13:30

Heel mooi uitgelegd Marianne, bedankt hiervoor! :D
Soms vind ik geslepen stenen ook krachtige energie hebben, ben benieuwd hoe de ruwe variant daarnaast
voelt...
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 24-06-2010 14:01

Hannie ik ken die huisjes .Dat met tandjes en oogje noem je belcaps in de vaktaal die worden met lijm eraan vastgemaakt .Dan heb je nog oogjes die met een pinnetje in de steen geboort zitten en zijn dus ook gelijmd.En dan heb je nog wat een zilversmid maakt van echt zilver of goud , dus een kast eromheen wordt dit dan genoemd.En die heb je in allerlei vormen.

Als een steen kapotbarst dan is de werking ervan uitgewerkt.Een steen neemt onze energie op,dus ook onze kwalen en soms negativiteit .Een draviet(zwarte tourmalijn )b.v. is goed om straling tegen te gaan zoals bij een computer, tv, stroomleidingen en wat denk je van de mobiele telefoon.


En Edith probeer het maar te voelen het verschil .
VOEL
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 24-06-2010 15:11

Het wordt inderdaad ook kast genoemd, maar huisje hoorde ik nu juist ook door een juwelier en een goudsmid zo in vaktaal gebruiken. En dan voor verschillende uitvoeringen. Vandaar dat ik het ook zo noemde.
Mooi dat je nog even de zwarte tourmalijn ook nog noemde Marianne, want er zijn toch behoorlijk wat mensen die van die onduidelijke klachten hebben sinds ze terug kijkend nogal veel achter de computer zitten bijv. over de rest mob.tel. etc heb ik het dan nog niet eens.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 24-06-2010 23:14

Ik had ook een ring met een maansteen erin en die is helemaal dof en donkergrijs geworden en niet meer mooi wittig. Is dan de steen ook uitgewerkt? Kan er niets op internet over vinden namelijk.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 25-06-2010 00:07

Louisa heb je de ring soms de hele tijd aan met alles wat je doet.
Hij kan namelijk niet tegen zeep en andere chemicaliën.daar wordt ie dof van.
Het is een vrij zachte poreuze steen .De kleurverandering kan komen door vuil wat er in komt door b.v zeepresten of andere chemicaliën .
Dit heeft niets te maken dat de steen uitgewerkt is . Maar komt van invloeden van buitenaf.Hij kan ook niet zo goed tegen water.Je zou hem bij een goede zilversmid die ook met mineralen werkt de steen opnieuw kunnen laten polijsten.Die laag is er nu dus af en daarom is de steen dof..

Als een steen kapot barst wil dit niet altijd zeggen dat hij uitgewerkt is.Het kan meerdere oorzaken hebben.

Opaal b.v. is een steen wat bestaat uit 98% kiezelzuur en die heeft juist veel water nodig.Als hij uitdroogt dan knapt ie kapot.Die steen moet je juist vaak in het water leggen om dit te voorkomen.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Plaats reactie

Terug naar “Mineralen en Edelstenen”