klein vraagje .

Mineralen, Edelstenen en Kristallen. Schoonmaken en opladen. Edelsteentherapie.
natacha
Lid
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22-07-2010 13:38

klein vraagje .

Bericht door natacha » 07-08-2010 16:22

ik draag aan mijn keting een hangertje van citrien ,nu is het zo gisteren is het losgekomen heb het terug geplaatst en vandaag kwam het terug los ,wat wil dit zeggen ?kan iemand mij hier bij helpen ?
groetjes natacha

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 07-08-2010 17:16

Hoe bedoel je Natacha loskomen. Hoe zat de steen dan vast?
Je hebt het over een citrien maar dit is een vrij dure steen .Het zal waarschijnlijk wel een gebrande amethist zijn want citrien is erg duur en zeldzaam.Gebrande amethist wordt er dan vaak voor verkocht.Datis dus gewone amethist die door hoge temeratuur gebrand worden om de bruine/gele kleur te krijgen.En wordt dan verkocht voor citrien.
Het is belangrijk te weten hoe de steen vastzit en wat je er mee gedaan hebt.voordat ik antwoord op je vraag kan geven.
heb je ermee in het water gezeten en of zat het met lijm vast?
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

natacha
Lid
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22-07-2010 13:38

Bericht door natacha » 07-08-2010 17:22

hoi de steen zat vast met een haakje in de steen nam het vast om mijn keting weer goed te plaatsen en oeps de steen in mijn hand ,zo ook voor de tweede keer ,ja heb een hangertje gekocht zal zeker geen echte citrien zijn komt van uit een spiritueele schop ,heeft die dan niet de zelefde werking ?groetjes natacha

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 07-08-2010 18:07

Ik neem aan dat het gelijmd zat? dan kan de lijm losgelaten hebben en dit heeft dus niets met de werking van de steen te maken.Het enigste wat ik kan zeggen is dat deze steen niet goed meer voor je is op dit moment Niets gebeurt er voor niets.(hij valt er steeds vanaf een teken aan de wand)

De werking van gebrande amethist is anders dan die van citrien inderdaad .Daar het een heel andere steen is.
De gebrande amethist is goed voor het endocriene stelsel Al je klieren dus .Het verlicht hoofdpijn.en spanning is bloedreinigend.Is goed voor de longen en de luchtwegen.

Citrien echter is een krachtige steen ,is energieverwarmend .Een citrien hoeft nooit te worden gereinigd. Hij absorbeert en transfomeert.Aardt negatieve energie,vormt om en is dus heel goed voor het hele milieu Citrin geeft energie aan elk niveau van het leven.
groetjes Marianne
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 07-08-2010 18:23

Mooi om dit zo mee te lezen over de stenen :)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

natacha
Lid
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22-07-2010 13:38

Bericht door natacha » 08-08-2010 12:30

nog een vraagje waar ik mee zit .
al die steenen dat we dan kopen in de spiritueele schop s de beschrijving van voor wat se dienen klopt dat dan niet ?

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 08-08-2010 13:05

Het klopt gedeeltelijk.Sommige stenen zoals de amethist is vaak gewoon goed voor hoofdpijn en migraine.En zo zijn er meer stenen die een betekenis hebben en die goed voor verschillende kwalen zijn.Er zijn heel veel boeken over volgeschreven.Die stenen worden al jaren lang gebruikt om herstel te ondersteunen en werken ook heel goed.
Maar daar we allen uniek zijn kan nooit iedereen dezelfde steen nodig hebben voor dezelfde kwaal ,maar het is dan beter heel persoonlijk te kijken wat iemand nodig heeft.. Voor de één kan de amethist b.v. wel goed werken voor de andere niet en werkt een heel andere steen beter.
het is dus belangrijk te voelen welke steen waar je naartoe trekt ,of die je heel erg mooi vind ,die jouw aandacht trekt ,die is dan bedoeld en goed voor jou op dat moment.Vertrouw daarop.
Ons onbewuste weet altijd wat goed is voor onszelf.
Kun je hetzelf niet goed voelen vraag dan advies van iemand die medium is en goed kan invoelen.(dat hoeft dan niet percé de verkoopster/verkoper te zijn van de stenen shop.Niet iedereen die stenen verkoopt ,met alle respect,heeft daar even veel verstand van is mijn ondervinding.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 08-08-2010 14:09

weet niet marianne is het wel verstand van hebben?
denk dat dat voor b.v die stenen verkoopster misschien die steen wel zo die werking hebt en bij jou niet en anders om ook toch?

zelf ben ik er niet zo voor om een steen te kopen omdat hij die of die werking zou hebben kan namelijk maar zo zijn dat hij niet op die mannier werkt voor jou zelf doe ik dat meer zo van mmm die steen voelt of ziet er mooi uit en lees dan de beschrijving pas en dan vat ik ook vaak waarom ik die dr dan uit pak

wees vooral je zelf als je een steen koopt voel je voetten op de grond en blijf bij jezelf

huh waar haal ik dit weer allemaal vandaan
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

natacha
Lid
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22-07-2010 13:38

Bericht door natacha » 08-08-2010 14:11

hartelijk dank marianne :wink:

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 08-08-2010 21:26

Hey Berdien, mooi verwoord en zo is het maar net hoor. Op je gevoel afgaan hierin.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Mineralen en Edelstenen”