Atlantis De verloren stad

Planeten. Transformatie proces 2012 en verder, ontwikkelingen, stand planeten, gevolgen, en stoffen in ieder dier (en menselijk) oriëntatiestof.
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Atlantis De verloren stad

Bericht door Sita » 28-03-2009 00:11

Atlantis

De verloren stad mythe of historisch feit?



De eerste die schreef over Atlantis was de Griekse wijsgeer Plato (427-347), Plato beweerd dat Atlantis wel degelijk bestaan heeft. Volgens Plato was de oude hoofdstad van Atlantis een uitgebouwd systeem van cirkels, met om beurten een ommuurd eiland en kanaal. Met een totale doorsnede van 22,5 kilometer.

Afbeelding

Atlantis is omschreven als een paradijselijk eiland, dat zich in de oceaan bevond. De bewoners worden omschreven als een intelligente vergevorderde beschaving

voor meer...... klik


hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 28-03-2009 12:14

Vind diter altijd al een heel facinerend onderwerp.Heb er 4 boeken
over en gelezen natuurlijk.Allemaal grijpen ze o a met hun onderzoeken
ook terug op wat Plato,H P Blavatski ,Edgar Cayce er over schreven,
ook helderziende waarnemingen door C W Leadbeater,een vooraanstaand theosoof.
Een van deze boeken gaat over regressie onderzoek,waardoor er Gedetailleerde ooggetuige verslagen kwamen over hoe de bijzondere
levensstandaard in Atlantis was.
Begin langzamerhand zeker het gevoel te krijgen dat dit alles niet een uit de duim verzonnen onderzoeken zijn. Terwijl ik 15 jaar geledentoen ik voor het eerst hier kennis mee maakte dacht,leuke verhalen,meer niet,
zo ongelooflijk kwam het over allemaal.

Een ander boek heb ik over het verloren werelddeel Lemurie Of ook wel Mu genoemt. Omstreeks 50.000 jaar v Chr. bij een grote wereldramp zou zijn vergaan, net als Atlantis dat tussen 40.000 en 10.000 v Chr. ten-
onder ging.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 28-03-2009 20:56

Veel van de kennis over Atlantis is ook voor ons leven van vandaag van belang.Onze Atlantische voorouders slaagden er uitstekend in in vrede met de natuur te leven zonder haar te vernietigen. Zij ontwikkelden een bewonderenswaardige manier van leven dat wij nu proberen te realiseren - een samenleving waarin elk individu volledig besef had van zijn innerlijke vermogens en zich bewust was van de immensiteit van de kosmos,zodat hij er zich hecht mee verbonden voelde.

Edgar Cayce wees ons op nog een ander pluspunt van het verrichten van onderzoek naar dit verdwenen continent.
Hij zei dat velen die ooit in Atlantis hebben geleefd,bewust hebben gekozen voor een wedergeboorte in de huidige tijd gekozen hebben.
Deze mensen, zo betoogde hij, beschikken over latente vermogens die hun huidige gedrag
beinvloeden. Sommigen stellen veel belang in wetenschap en technologie.
Anderen koesteren, juist omdat hun vroegere vaderland op zo'n gruwlijke manier is onder gegaan,een wanhopig verlangen naar harmonie,vrede en het gezond houden van de aarde.
Diep in de oceaan van het menselijk onbewuste rusten levendige herinneringen aan een ver
verleden. Voor veel hedendaagse mensen hebben die betrekking op ervaringen,ooit op gedaan in Atlantis.

Bron: Atlantis en haar beschaving van: Shirley Andrews
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 31-03-2009 17:24

Hoi Hannie,
Ik heb me d'r nog niet genoeg in verdiept, vind 't ook fascinerend dat wel.
Maar ben benieuwd wat het is geweest waardoor je nu wél geloofd in het bestaan van het vroegere Atlantis...
Zelf vind ik 't soms wat zweverig, met een kern van waarheid erin.
Dat heb ik trouwens ook met de bijbel, hoewel ik katholiek ben opgevoed, ik neem niet de hele bijbel voor waarheid aan (mijn waarheid dan..) Zie sommige verhalen als "symbolisch" beschreven, misschien die van Atlantis ook wel.

groetjes visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Bericht door gerrit » 31-03-2009 22:14

Hoi visje,
Ik ben al een tijdje bezig met aanvuling hier op,komt er aanhoor!
tegelijkertijd ben ik op ander gebied bezig, dus nog even wachten
op mijn reactie ,
liefs hannie
oordeel over gedrag niet over de persoon

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 31-03-2009 23:08

Leuk onderwerp,verloren ,,de stad,de bloedbaan van al deze inteligentie niet,alle rassen waren er aanwezig en zijn verdeeld over de aardbol.Vandaar ook net als in egypten de piramides,de maya's,gebouwt door inteligentie in die tijd.Mijn geloof is hier sterk in.
Gerrit ik kijk uit naar je schrijven.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 31-03-2009 23:11

whaaaaaaaaa ik ben wakkerr
ik kijk ook uit naar je schrijven hannie :wink:
kuzzzzzzzzz voor karin
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 31-03-2009 23:39

Heb wel even geduld hoor Hannie.
En tegelijkertijd kan ik niet wáchten, hahaha :lol: :lol:

lieve groet visje
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 08-04-2009 01:48

Ik heb inmiddels nog een onderwerp op de site staan.
want nu denkt men ook dat het door google geregistreerd is, echter google ontkent dit.
is zelfs in het NOS journaal geweest

hoop dat jullie het kunnen vinden bij me:) zit nog alles op zijn kop te gooien op site

liefs Sita


hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 08-04-2009 16:14

Visje,wat jij over de bijbel zei,dat je het vooral ook als symbolieken ziet,zo heb ik het ook altijd al gezien. Verhalen die ooit mondeling door gegeven zijn,later op schrift gesteld met diverse uit leggingen er bij. De een geloofde dit,de ander dat,allemaal (bijna) claimden deze het juiste geloof uit te dragen, gingen dit door middel van dogma's en indoctrinatie opleggen aan de "goedgelovigen" die door vooral onderdrukking en angst wel deden wat hen gezegt werd.Hier was ik het nooit mee eens,wou er niets meer mee te maken hebben zo. Zag het wel als geschiedenis
die ergens een oorsprong had,dacht toen ik zoek het zelf wel uit,omdat ik al heel lang het gevoel had,er klopt iets niet,er moet iets anders zijn,een Al iets dus.En met wat er de laatste jaren door allerlei onderzoeken boven tafel is gekomen,ook dat er zaken verborgen zijn omdat het niet goed van pas kwam, wordt het meer en meer bevestigt.

Zo ook met de legende over Atlantis,waar ook (nog) niet altijd zuiver met onderzoeken omgesprongen is.Niet altijd opzettelijk,maar sommigen gunden elkaar het licht in de ogen niet,of gaven er betekenissen aan die later niet bleken te kloppen.Misschien is het een mooi "wens" verhaal van oa Plato,maar zolang er nog onderzocht wordt waar Atlantis nu gelegen moet hebben en er geen definitief bewijs is geleverd, zal het me niet verbazen dat zo'n land en volk heeft bestaan die zo ver ontwikkeld waren. Net als hun contacten met buitenaardsen.

Maar misschien is het een mythe, die al generaties lang mensen aangesproken heeft,juist omdat
het zoveel mythische thema's bevat.Wat op historische feiten is gebaseerd,maar het belang er van stijgt ver uit boven dat van een historisch verslag,net als Jezus volgens het huidige christendom een historische werkelijkheid was: een joodse rabbijn die ongeveer 2000 jaar geleden heeft geleefd en destijds wonderbaarlijke dingen heeft gedaan. Hij werd een mythe-en mythen zijn veel grootser en krachtiger dan geschiedschrijving.(=van John Algeo)

Vond de woorden die ik las van Sir Francis Bacon,Engels staatsman,wijsgeer en jurist (1561-1621)heel mooi:

Lees niet om tegen te spreken en te weerleggen, noch om te geloven en voor zoete koek te slikken, maar om te evalueren en te overwegen ......
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Planeten Transformatieproces 2012 en verder ”