Rekenfoutje: 2012

Planeten. Transformatie proces 2012 en verder, ontwikkelingen, stand planeten, gevolgen, en stoffen in ieder dier (en menselijk) oriëntatiestof.
Plaats reactie
gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Rekenfoutje: 2012

Bericht door gerrit » 04-11-2009 11:53

Rekenfoutje: "einde" wereld pas in 2208

De profetie dat de wereld in december 2012 vergaat is gebaseerd op een rekenfout.Als de onheilstijding al werkelijkheid wordt zal dat pas in 2208 zijn. Dat zeggen wetenschappers in het novembernummer van het tijdschrift NWT Natuurwetenschap & Techniek.

Wie op Google 2012 intikt krijgt 189 miljoen hits. De meeste gaan over het einde der tijden of over het aanbreken van een nieuw spiritueel tijdperk. Onheilsprofeten en new age-aanhangers baseren zich op de Maya-kalender. Die zou 21 december 2012 aflopen. Zwart-kijkers gaan er van uit dat onze tijd er dan op zit en de wereld vergaat.

Recent onderzoek van archealogen, astronomen en wiskundigen toont aan dat de datum niet klopt. De kalender van de Maya's loopt pas twee eeuwen later af, aldus NWT. Het probleem is dat het indianenvolk niet één maar vier kalenders hanteerde. Ook hebben de Spaanse overheersers destijds alle geschreven teksten over de jaartellingen verbrand. Wat overbleef waren in steen gebeitelde aanwijzingen. Het ging mis bij de vertaling van de Maya-kalender naar Greenwich Mean Time (GMT), de standaardtijd
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Of zij het wel goed hebben weet ik natuurlijk ook niet, maar vind het wel goed nieuws omdat er zoveel angstige onrust heerst bij veel mensen door al deze berichten hier over.
oordeel over gedrag niet over de persoon

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 05-11-2009 00:38

Ik zal er een artikel op de site van maken, en alles bij elkaar zoeken. Het is natuurlijk allemaal maar hypotetisch. De meesten willen zich graag ergens aan vastklampen.

Maar goed nieuws.......is het!

En die gekke greenwichtijd :) Op het forum krijg ik die tijd ook maar niet ingesteld, dan weer + 1, dan weer min 1, 2 vanalles geprobeerd.....

Maar..............er is geen tijd, er is Altijd ;)


karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 05-11-2009 21:04

Dank je Gerrit voor dit geweldig nieuws,,,voor vele.
Precies zoals Sita ook zegt,,,,,,ALTIJD.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 09-11-2009 20:49

Vandaag op het nieuws ,verkeerde berekening van de maya kalender,nu eindigt de kalender in het jaar 2220,,,Nu is hier de vraag over welke kalender hebben zei het???Er zijn er meerdere....nader bericht volgt.
Warme groet karin
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Bericht door gerrit » 09-11-2009 23:05

Blijf graag op de hoogte!!
Nu dus 2220, en ja mogelijk maken we dat dan ook weer mee?
Eerst maar 2012 afwachten.
oordeel over gedrag niet over de persoon

Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Bericht door Sita » 30-08-2011 18:51

Lekker, en ze blijven schuiven

Ik geloof niet zo in die die tijd


walter.
Lid
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-09-2011 20:20

Bericht door walter. » 10-09-2011 19:20

Ja ik heb dat ook vernomen, maar kenners beweren dat die nieuwe voorstelling zelf fout is en ze blijven bij 2012, ook zijn er die praten over 28 oktober 2011
Ik vat het eerder samen : we zitten in een tijd van bruisende en magnetische zonneenergie die innspeelt op ons bewustzijn en ook op de natuur.
Wij zien de veranderingen al volop bezig en ja dat blijft mede onze zaak van ieder.
In december 2012 zal het bestaan al heerlijk vernieuwd zijn.
Maar de astronomieGeeft wel aanleiding om te denken aan catastrofen in en met de natuur. Ja dat zijn dingen die af te wachten zijn... mogelijkheden???
Voor onns zijn het werkelijk boeiende tijden.
Ieder moet zijn weg gaan, maar de weg is hijzelf

Plaats reactie

Terug naar “Planeten Transformatieproces 2012 en verder ”