Feng Shui voor de Woonkamer

Feng Shui voor in huis, Feng Shui voor in de tuin en Feng Shui voor Kantoor.
Plaats reactie
louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Feng Shui voor de Woonkamer

Bericht door louisamartin » 12-10-2008 15:09

Feng Shui voor de Woonkamer

De woonkamer is een plek van gezinsactiviteiten waar gezinsleden bij elkaar komen.

Let op het volgende:

1. De woonkamer moet goed verlicht zijn, het liefst met natuurlijk licht vanuit het raam of balkon.
2. De grootte van de woonkamer mag niet te klein zijn. Het moet tevens in proportie zijn met de andere delen van het huis.
3. Plaats geen spiegels aan het plafond in de woonkamer.
4. Plaats tevens niet te veel meubilair in de woonkamer, anders wordt het erg rommelig en druk.
5. Zorg ervoor dat plafondbalken zoveel mogelijk bedekt moeten worden i.v.m. giftige pijlen.
6. Het wordt aanbevolen de vloer overal op hetzelfde niveau te hebben met de andere delen in huis.
7. Vermijd donkere vloertegels in de woonkamer. Als uw huis verschillende niveaus heeft, maak dan van het laagste niveau de woonkamer.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 13-10-2008 10:25

Dat komt goed uit heb lichte tegels liggen, hoef ik ze er niet uit te slaan :lol:
Don't shoot the messenger

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 13-10-2008 16:55

Hahaha grappig Kees. Ik heb ook lichte tegels in terracottakleur.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 13-10-2008 17:57

terracotta dat is mooi louisa een mooie aardekleur dan, toscaans?
Don't shoot the messenger

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 13-10-2008 18:21

Is ook helemaal goed.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

zilver
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-11-2011 02:07

zeer moeilijke vorm woonkamer /huis

Bericht door zilver » 25-11-2011 02:20

Hallo, dit topic is van 2008.. ik hoop dat het nog steeds wordt gelezen....

Wij wonen in de caribbean. Ons woonhuis is in principe een soort van L vorm.

Echter hebben wij een porch (soort open serre / overdekt terras) als verlengde van de woonkamer. Gescheiden door twee grote schuifdeuren die eigenlijk bijna altijd open staan met een hordeur erin. Wij maken zelden gebruik van de porch.... er staat kinderspeelgoed en een tuinset.
Maar door deze indeling weet ik niet hoe ik de bagua moet gebruiken!! Als ik de porch er niet bij betrek heeft ons huis zo'n rare vorm dat de bagua ook niet meer klopt. En met porch.... weet ik niet hoe ik de ruimtes rijdoem en roem moet invullen omdat deze dan op de porch vallen.... en wij daar dus zelden zitten... wat te doen??

Thanks alvast

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 29-11-2011 21:56

Hallo Zilver,

Je kunt eventueel in de hoek van waar je serre is een boom of iets dergelijks neerzetten of goeie verlichting. Zo lijkt het of het huis inderdaad vierkant is. De bagua gebruik je dan voor het hele huis inclusief de serre. Maar het is ook mogelijk om voor iedere kamer de bagua te gebruiken. Mijn hele huis heeft een L-vorm omdat er een garage eraan vastzit. Ik gebruik mijn bagua per kamer.
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

zilver
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-11-2011 02:07

Bagua per kamer

Bericht door zilver » 29-11-2011 23:40

Hi Louisa,

Dank voor je reactie! Ik ga het proberen al is het niet altijd even makkelijk ;-)
Ik zou bijna een nieuw huis gaan bouwen om helemaal te voldoen aan alle eisen :lol:

louisamartin
Moderator
Moderator
Berichten: 1827
Lid geworden op: 16-07-2008 18:48

Bericht door louisamartin » 30-11-2011 22:47

Hahaha Zilver, ja is niet altijd makkelijk. Zo dacht ik ook over mijn huis :lol:
Zelfs als de poorten van de rijken gesloten zullen zijn, zullen de poorten tot de Hemel niet afgesloten worden

Plaats reactie

Terug naar “Feng Shui ”