Mexicaanse griep

Een mogelijkheid om zelf een poll aan te maken, om te kijken hoe anderen dingen ervaren.
Plaats reactie
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Mexicaanse griep

Bericht door wiba » 29-07-2009 22:28

Hoe gevaarlijk is de griep?
Sommige mensen denken dat de Mexicaanse griep veel gevaarlijker is dan een gewone griep. Tot nu toe is dat niet zo. Ieder jaar heerst er griep, ieder jaar krijgen sommige mensen daar complicaties bij zoals een longontsteking. Ieder jaar gaan er ook mensen dood met griep. Het gaat dan bijna altijd om mensen die al iets anders onder de leden hadden. De Nederlandse gezondheidszorg kan dat normaal gesproken prima aan.

Wordt de Mexicaanse griep niet een beetje overdreven?
Niet vergeten moet worden dat de overheid uitgaat van veronderstellingen op basis van de nu beschikbare informatie. Scenario's zijn dat. Hoeveel mensen er tegelijkertijd ziek worden weet niemand. Hoeveel mensen er in het ziekenhuis belanden is ook onbekend net als het aantal doden. Het is dus eigenlijk wetenschappelijk verantwoord koffiedikkijken. Het kan ook zijn dat het allemaal meevalt. Maar, zeker in dit geval is het "better safe than sorry". Sorry betekent namelijk doden die voorkomen hadden kunnen worden en dat wil niemand -en zeker het kabinet niet- op zijn of haar geweten hebben. Het is van het grootste belang dat mensen die als gevolg van de griep een zware longontsteking krijgen, goed geholpen kunnen worden in het ziekenhuis.
Bron: NOS journaal
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

berdien
Diamantje
Diamantje
Berichten: 3367
Lid geworden op: 11-08-2008 19:24

Bericht door berdien » 29-07-2009 23:01

ach ik zie wel wat er komt
ik leef nog steeds terwijl ik eigenlijk ook n griep spuit moet
heb hem nog nooit gehad
en aaaaaaah :shock: ik lijk net een virus ik ben dr nog :lol:
een prei hoort er bij !!! zwiep zwiep

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 30-07-2009 00:26

Wij kregen een paar dagen geleden een mail toegestuurd.Wilden het hier al plaatsen,sluit er dus goed bij aan.
Wij allen hebben onze eigen verantwoordelijkheid in deze voor ons zelf natuurlijk in de eerste plaats. En ieder moet/mag voor zichzelf uit maken wat hij/zij zelf juist acht om tedoen,of juist niet te doen. (ik weet natuurlijk ook niet wat nu waar is of niet in deze bericht gevingen)
Maar door alle berichten,en wat er werkelijk aan de hand/gebeurd is, rondom het verpreiden van deze ziekte,worden we volgens mij op het verkeerde been gezet. De regering(en) overal weten meer dan ons verteld wordt naar mijn smaak.
Dat er zo over 'gelawaaid' wordt, is om te voorkomen dat men hen later kan claimen te betalen voor eventuele schade die er geleden kan worden door er te weinig over te berichten.

Dit stond in het bericht: Pas op voor valse info over giftige vaccins !
Vaccins en immunoglobulinen die thiomersal of timerfonaat bevatten. Wil morgen het hele rijtje hier wel neer zetten, is nu wat te lang.

Dit werd als beste advies gegeven als de griep dicht om ons is:

Vloeibare alcohol-zeep kopen en steeds maar weer je handen wassen.
Voor drie weken drinken en houdbare voeding inslaan,zodat je niet de besmette SUPER markten in hoeft o.a
Neem extra vis in blik voor eiwitten en olie.
Staafjes 1000mg vitamine C bruistabletten inslaan
Enkele flesjes Echinaforce inslaan
Knoflook dragee's
Valeriaan dragee's
Gedroogde abrikozen = om ijzer in je bloed te sterken oa
Geen suiker voor voor deze tijd
Geen frituur voor deze tijd.

http://www.consumed.nl/medicijnen/5539/ ... onderdeel4

Zie schade: http://www.nvi-vaccin.nl/?=786

Zie ook deze leugen:
http:www.minvws.nl/kamerstukken/gmt/2005/mel ... vaccin.asp
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 30-07-2009 10:50

Foutje op getreden,het laatse moet zijn:

http://www.minvws.nl/kamerstukken/gmt/2 ... vaccin.asp
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 30-07-2009 11:39

Vaccins en immunoglobulinen die THIOMERSAL of Timerfonaat bevatten:

Anti-D immunoglobulinen: Rhesuman, Rhogam
Polyvalente immunoglobulinen: Globuman
Specifieke immunoglobulinen tegen Hepatitis A : Globuman Hepatite A
Specifieke immunoglobulinen tegen Hepatitis B : Hepuman
Specifieke immunoglobulinen tegen Tetanus : Tetuman

Vaccins tegen Influenza : a-RIX, Fluvirin, Influvac S, Mutagrip S, Vaxigrip
Vaccins tegen Hepatitis B : Engerix-B, H-B-Vax II
Vaccins tegen Hepatitis A en B Twinrix
Vaccins tegen Meningo-encefalitis door flavivirus: FSME Immun Inject
Vaccins tegen Tetanus : Anatoxal TE, Tetamer, Tevax
Vaccins tegen Difterie-Tetanus: Anaxotal Di Te, Ditemer, Tedifax,Tedifax pro adulto
Vaccins tegen Difterie-Tetanus-Kinkhoest: Combivax, Triamer
Vaccins tegen Difterie-tetanus-Kinkhoest-Haemophilus influenzae type B:
Tetract-HIB
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 30-07-2009 18:02

Interessante info Hannie, maar die medicijnen keuze laat ik liever aan de deskundigen over.

Wij als verpleegkundigen krijgen mogelijk binnenkort als eerste een vaccinatie. Ik twijfel erg of ik het moet nemen.
Elk jaar wordt het ons aangeboden om in het reguliere vaccinatie programma mee te doen met de griepprik.
Ik neem het nooit. De werkgever wil zo weinig mogelijk zieken, dus hebben ze er belang bij dat personeel zich vaccineert.
Zelf heb ik zoiets van;
Eens in de zoveel jaar een griep krijgen is niet verkeerd voor me, gezien ik in een goede gezondheid verder verkeer en die antistoffen die mijn eigen lichaam dan maken liever in mijn lijf heb dan die in dat spuitje zitten.
Maar nu heb ik er een dubbel gevoel over, dan denk ik aan mijn medemens die in chronische verzwakte toestand 3-4 keer per week bij ons komen dialyseren. Zij moeten hun behandeling krijgen en daar is personeel voor nodig. Als het grootste deel van het personeel ziek wordt wat dan????????

Dit is mijn dilemma, maar bang nee niet voor de mexicaanse griep opzich, wel voor de pandemie met zijn gevolgen voor de maatschappij.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 30-07-2009 18:28

Het gaat er om dat we op de hoogte mogen zijn allemaal,wat er in die spuitjes zitten, en ons niet zo maar van alles in moeten laten spuiten.
Ben je met dit rijtje gegevens dus bekent, kan ieder die dat wil dit ter discussie stellen en niet klakkeloos maar laten doen van wat 'men'vindt dat goed is en moet voor ons. Het 1 er mee voorkomen, terwijl niet duidelijk vertelt wordt wat het verder in je lichaam kan doen, voelt niet goed in elkgeval.
En zeker moeten we het aan deskundigen over laten. (als het maar open en eerlijk is)

Jouw dilemma kan ik mij heel goed voorstellen hoor Wilma!
Dat is ook verdraaid moeilijk, maar gaat ook om jouw lichaam natuurlijk.Hoop dat je er uit komt.
liefs hannie
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Polls”