dodenherdinking,. vraagje aan jullie:)

Een mogelijkheid om zelf een poll aan te maken, om te kijken hoe anderen dingen ervaren.
visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 05-05-2010 12:39

Sta d'r ook bij stil, en rond 20.00 uur dan t.v. aan kijkend naar de ceremonie en 't monument op de dam.
Lijkt me helemaal indrukwekkend daar te staan dan en samen in stilte te herdenken.

Denkend aan al die mensen in de oorlog, kan ik d'r zelfs soms wat emotioneel bij worden.
Zou 't ook jammer vinden als 't om de 5 jaar herdacht zou worden, zoals ik laatst las.
Er zijn nog zóveel landen in oorlog heden ter dage...

Wat voel/vind jij Annouska?
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 06-05-2010 18:04

wiba schreef:Zie je dat je een kanjer bent?
maaree.. vind je dat echt? dat ik dat ben:P
xx
Ja lieverd dat meen ik echt !!!
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 06-05-2010 20:14

wiba schreef:
wiba schreef:Zie je dat je een kanjer bent?
maaree.. vind je dat echt? dat ik dat ben:P
xx
Ja lieverd dat meen ik echt !!!
dankje :oops:
frozen eyes can't cry

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 28-05-2010 11:45

Nou Annoeska,
Het was er nu toch bij ingeschoten merkte ik. Maar vannacht droomde ik heel mooi aan de ene kant, werd in die droom dus wakker met het gevoel van goh! wat jammer dat het 'maar' een droom is.Viel in deze droom dus weer in slaap en droomde verder,kreeg daar o.a de voor mijn gevoel vreemde opdracht om over de holocoust overal te gaan vertellen. Wat dat te betekenen heeft weet ik echt niet, was er wel beduusd van moet ik zeggen, was er op geen enkele manier mee bezig geweest ook of er over denken, lezen etc eigenaardig genoeg. Daardoor schoot het nu opeens door me heen dat ik nog iets had willen zeggen ivm de dodenherdenking waar jij het over had. Hoe raar kan het soms toch gaan.

Meestal zijn wij de laatste jaren thuis, maar sta ik tussen al die andere mensen tijdens zo'n herdenking, is het zeker een dichter bij gevoel, ook voor alle mensen die er zelf mee te maken hebben gehad op wat voor wijze dan ook, is te merken dat ze er heel veel aan hebben wanneer anderen zich ook betrokken tonen bij wat er allemaal voor gruwelijks destijds heeft plaats gevonden. (en nog) Daarom is het voor mijn gevoel heel ongevoelig en bot om het nu dan ook te hebben over het om de 5 jaar te gaan herdenken zoals sommigen geopperd hebben! Terwijl er nog velen zijn die het ondervonden hebben, ook al diegenen die toen nog klein waren hebben er veel meer van gevoeld dan men altijd dacht.
Want zelfs hun kinderen EN zelfs de kleinkinderen die nu volwassen zijn, kunnen de traumatische ervaringen in de fam. heel vaak nog sterk
voelen. Zo,n impact heeft dat op al deze levens gehad, het leeft gewoon nog, heeft veel tijd nodig ook natuurlijk.
Daarom ook zo geweldig dat er zoveel jongeren zich daar ook bij betrokken voelen.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 28-05-2010 16:07

heej!
thanx voor je reactie:)
xx(L)
frozen eyes can't cry

Plaats reactie

Terug naar “Polls”