Paranormaal? Normaal of abnormaal?

Een mogelijkheid om zelf een poll aan te maken, om te kijken hoe anderen dingen ervaren.
Plaats reactie
Sita
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1740
Lid geworden op: 13-02-2008 17:33

Paranormaal? Normaal of abnormaal?

Bericht door Sita » 01-03-2008 18:48

Paranormaal? Normaal of abnormaal?

Kun je paranormaliteit aanleren en hoe te herkennen?


Barbara
Lid
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 14-02-2008 10:36

Bericht door Barbara » 03-03-2008 00:14

Aanleren lijkt me niet, misschien wel hoe je het kunt herkennen denk ik. Ik zie mezelf totaal niet als paranormaal begaafd, maar gooi er soms dingen uit die achteraf kloppen of zelf helemaal uitkomen. Ik herken zuke gedachtes dus niet als paranormaal maar gewoon iets wat opborrelt in gedachte.

Als het herkennen aan te leren valt dan hoor ik dat graag van iemand :wink:
Probeer me niet veranderen, ik ben ik en jij bent jij.

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

paranormaal

Bericht door Marianne » 03-03-2008 00:26

Hoi Sita

Volgens mij is iedereen wel paranormaal .Alleen de een kan of wil er meer mee dan de ander .En is daar meer in gegroeid dan een ander .Het is net als met b.v schilderen of schrijven . De ene kan het makkelijker dan de ander maar we kunnen allemaal een penseel of pen vasthouden en iets creeëren. Een schilderij of iets anders .Door heel veel te oefenen kun je het uitbreiden en kun je er zo goed in worden dat het gemakkelijker gaat .
En het er mooi uitziet .Een echt schilderij . Zo is het ook met het contact maken met je gidsen en het zien/voelen /horen van dingen . Als we dat veel doen worden we er ook steeds beter in.Maar door angst wenden zich sommige mensen er vanaf en veroordelen het . Dat is wel jammer .
Juist het vertrouwen houden dat wat je ziet ook werkelijk zo is , jou waarheid en daar voor uit komen is moeilijk .(dat is ook mijn struikelblok)
We komen nu eenmaal allemaal uit zelfde bron en als onze tijd hier op deze aarde voorbij is gaan we daar ook weer naar toe .
We zijn allemaal gelijk ,maar in ons wezen zijn we toch allemaal zo uniek .
We kunnen veel van elkaar leren . Laten we er een mooie wereld van maken .
liefs Marianne :D :D
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

Gast

Bericht door Gast » 09-03-2008 07:43

Als ik het woord paranormaal hoor denk ik altijd: het wordt of als iets vaags gezien of op een voetstuk gezet. Tenminste dat ik is mijn gevoel erbij.
Ik vind het zelf zo mooi om mijn intuitie te ontwikkelen, 'muurtjes' die ik heb opgebouwd af te breken enz en daardoor ben ik vanzelf gaan geloven, ervaren dat we ervaren dat we meer zintuigen hebben.
Sinds ik op deze manier meer 'thuiskom' lijkt het net of mijn zintuigen wat scherper worden. Bij is dat het zien van beelden .....
Volgens mij is het van oorsprong iets dat we allemaal hebben in meerdere of mindere maten en kun je het ook weer terug vinden als je ervoor wilt openstaan.
Misschien dat je het dan ook herkent?

Liefs Els

Barbara
Lid
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 14-02-2008 10:36

Bericht door Barbara » 10-03-2008 22:18

vandaag kreeg ik een bevestiging dat ik soms voorspellende dromen heb.
Nu maar hopen dat de rest van de droom niet uitkomt!
Probeer me niet veranderen, ik ben ik en jij bent jij.

Kees
Moderator
Moderator
Berichten: 795
Lid geworden op: 18-02-2008 16:14

Bericht door Kees » 12-03-2008 10:55

Paranormaal is heel gewoon een normaal iets, alleen is niet iedereen zich daar van bewust omdat men de signalen ervan niet altijd kent of herkent.

Groetjes ...Kees
Don't shoot the messenger

Malti
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-03-2008 15:07

Bericht door Malti » 13-04-2008 19:14

Lieve Marianne,

Wat een prachtig antwoord. Je hebt precies verwoord hoe ik er zelf ook over denk en daardoor ben ik er echt door geroerd.

Heel veel liefs,

Malti

Gast

Bericht door Gast » 11-12-2008 23:33

Voor mij is Paranormaal héél normaal. Hoewel het soms wel moeilijk is, wat vooral komt door fronsende gezichten in de omgeving. In mijn visie is ieder mens paranormaal; door de overleveringen zijn velen van ons alleen vergeten hoe ze die bron aan kunnen boren. Ik ben er van overtuigd dat ieder mens zijn paranormale gave kan ontwikkelen, zeg maar net zo iets als een bakker brood leert bakken en taart leert maken, bij de ene bakker smul je er heerlijk van en bij de andere .... Maar ik zou niet zonder willen / kunnen. Greetz Karin

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 21-07-2010 18:19

ik noem het een soort wetenschap, kennis waar men kan over beschikken
een soort kennis dat op zich elk mens wel zou kunnen kennen de één meer dan de ander...dus variatie's.

bestudeer het nu al een tijdje voor mezelf en hoe meer ik het bestudeer enzo hoe duidelijker het word voor mezelf dat het een kennis is, een wetenschap....een heel erg boeiende wetenschap lijkt me.

uiteindelijk denk ik wel heel soms dat het oke is dat niet elk mens hier over beschikt en of in geboeid is
wel eerlijk gezegt daar ben ik wel van overtuigd.

maar ja het is dus niet met dat woord para of normaal bedoel die woorden tja ik noem het eerder kennis waar een mens kan over beschikken.
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

allisa26
Lid
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 05-09-2009 12:33

Bericht door allisa26 » 21-07-2010 18:23

lol nog eventjes iets bij zeggen toch zal ook ik dat woord paranormaal wel dan zeg ik liever para dan paranormaal weet ook niet hoe dat komt :lol: klinkt leuker denk ik hahaha ja het is normaal in de zin het bestaat tis kennis
maar goed ik ga dus ook dat woord hanteren dat wel maar meer en meer zie ik het als een kennis en telkens als ik dat woord lees leg ik gelijk meer en meer direct de link van kennis :lol:

nog te snappen ? :lol: :oops:

maar goed zelf ben ik dankbaar met het feit dat ik over die kennis mag beschikken meer en meer zelfs
het heeft me ook heel veel gevormt tot wie ik ben geworden
wat heel mooi is! het was dus en is dus al die hindernissen waard geweest al blijven er wel dingen dat je denkt kon ik maar de klok terugkeren :)
maar ja niet om kijken maar vooruit kijken he hahahaha :lol:
oke hier laat ik het bij of blijf maar doordoen hahahaa :p
het leven is mooi, het leven is fijn iets om dankbaar voor te zijn. genieten van de kleine dingen vormt het geluk van grote waardes.

Plaats reactie

Terug naar “Polls”