vliegen (vliegtuig) help!

Algemeen
frederike
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06-08-2009 15:17

vliegen (vliegtuig) help!

Bericht door frederike » 15-08-2009 23:17

hi allemaal!

ik ga in september(3e) voor het eerst vliegen, maar ik vind het zoooo echt heel erg eng!!!! :shock:
hebben jullie goede tips voor mij???

:oops: frederike

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 15-08-2009 23:27

Hoi Frederike

Dat is al niet zo'n goede start meid om nu al bang te zijn.
Ga je met iemand die wel vlieg ervaring heeft?
Waar ben je precies bang voor?
Ja ik vraag maar, zou makkelijker tips geven zijn als we weten waar die angst precies vandaan komt.
Ik heb al ontelbare keren gevlogen dus kan je veel verhalen over verschillende vluchten vertellen, maar daar heb je niks aan.
Jou beleving is die van jou.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

frederike
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06-08-2009 15:17

Bericht door frederike » 15-08-2009 23:41

nou als je even hebt.....

ik ben eigenlijk overal bang voor, waar je in een vliegtuig bang voor kunt zijn..(bang om te spugen, om flauw te vallen, beetje claustrofobisch, bang voor paniek aanval, bang om neer te storten..ehh...wat nog meer? :oops: ooohh erg he.. :oops: )
ik heb jaren last vast angsten, die steeds minder worden(gelukkig) en ik heb altijd gezegd dat ik ooit zou gaan vliegen....ik had alleen niet verwacht dat het zo snel zou gaan gebeuren!! :shock:

mijn collega gaat trouwen in italie en mijn 2 naaste collega's gaan ook en eigenlijk wil ik het gewoon niet missen..
ik probeer echt aan de leuke dingen te denken, maar ik zie mezelf alsmaar staan op schiphol en dat ik niet in het vliegtuig durf!!

ik weet dat het niet goed is om zo te denken, maar als je altijd zo bang bent (geweest) dan is het moeilijk om uit te schakelen.. :oops:

(ik ga trouwens wel woensdagavond naar een hypnotherapeut...)
als ik maar iets meer ontspannen er naar toe kan leven, zou toch wel prettig zijn.. :?

liefs

Danistha
Lid
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-03-2008 12:46

Bericht door Danistha » 18-08-2009 14:39

Weet je wat jij moet doen?
Een lekker wijntje nemen net voor vertrek...
Misschien wel 2 of 3... :lol:

Ik kan dus helemaal niet tegen alcohol,maar bij mij zijn
de zenuwen dan gelijk weg hoor... :wink: *HIK*
What goes around,comes around...

frederike
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06-08-2009 15:17

Bericht door frederike » 18-08-2009 16:00

hahahaha, ik zie mezelf al lallend door schiphol lopen!! hihi

maar drinken is voor mij niet weg gelegd.. ik kan echt niet tegen alcohol het klinkt misschien een beetje overdreven, maar als ik een beetje alcohol met cola zou drinken..ik bedoel, neem 1 glas en ik drink er de helft van dan zakt het al naar mijn knien, dan krijg ik rode wangen, word ik draaierig in mijn hoofd en gaat mijn maag branden... en dat is nou net wat ik niet prettig vind voor het vliegen....

ik heb ooit gezegd dat ze me beter plat kunnen spuiten voor ik het vliegtuig in stap....
hihi
maar ik ga nu natuurlijk vrijwillig.. 8)
ik ben wel benieuwd wat de hypnotherapie gaat doen voor mij.

maar dat horen jullie wel asl ik geweest ben morgen avond.

maar lief dat jullie met me mee denken.

liefs frederike

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 18-08-2009 21:58

Lieverd dat is moeilijk te zeggen wat je moet doen om van je angsten af te komen.
Zoals je al zegt zijn er zoveel dingen die bij jezelf voelt opkomen daar is niet een pasklaar antwoord op.
Ja denk positief en probeer je negativiteit om te draaien. Maar ik besef dat ik makkelijk praten heb. Vind het ook eng in een bus of trein?
Het opstijgen is een aparte ervaring, maar eenmaal in de lucht is net als in een trein of bus. Ga maar niet bij het raampje zitten, probeer eventueel later wel es naar buiten te kijken.
Vertel de stuwades dat je angstig bent, misschien kunnen zij je gerust stellen en wat afleiden.
Neem wat te lezen mee wat lollig is en kijk video iets komisch.

Eet gewoon lekker me en neem regelmatig wat te drinken, voornamelijk water is goed voor je.
Meid probeer te genieten van je lef en doorzettingsvermogen, daar heb je veel meer aan dan nu al de zenuwen te krijgen.

Je overwinnings gevoel kan sterk zijn als je het toe laat bij je zelf.

Succes en ik ben ook benieuwd naar de hypnotherapie. liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 18-08-2009 22:24

HEEYY
ik durf zelf ook niet in een vliegtuig en ben ik ook nog nooit geweest.. maar ik heb wel tips!
1. Je hebt speciale reispillen die helpen tegen misselijkheid, maar tegelijkertijd voor vermoeidheid zorgen.. en zegmaar dat je eigenlijk gewoon wilt slapen.. zo is dus je misselijkheid waarschijnlijk ook al weg.. als je dat eventueel zou hebben en kun je makkelijk slapen waardoor je niet zoveel van de reis mee krijgt.
2. Neem kauwgom mee... als mijn oren dicht zitten kan ik me ook niet lekker gaan voelen met hoofdpijn enzoo en dat is bij meer mensen.. dus neem kauwgom mee.. kan gewone kauwgom zijn en kan van die JETGUM zijn..
verder weet ik het eigenlijk nu even niet:P als ik nog iets bedenk.. dan zal ik het hier weer neer zetten..
xxx
frozen eyes can't cry

frederike
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06-08-2009 15:17

Bericht door frederike » 31-08-2009 22:43

nog 2 dagen......
en dan ga ik de lucht in....
de hypnotherapie heeft wel wat geholpen, morgen nog 1 keer heen...
en dan brrrr.... donderdag vliegen...

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 01-09-2009 09:53

Geloof in jezelf meid, jij kan het net zo goed als anderen.
Probeer toch goed om je heen te kijken hoe andere mensen er mee omgaan, dan hoop ik dat je er positiviteit van hen oppikt.
Het kan ook echt heel leuk zijn hoor zo'n vlieguig reisje en kijk naar je doel op je eindbestemming.

Ik zal aan je denken en ben stiekum een beetje jaloers dat jij een vleigreisje voor de boeg hebt. :wink:

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 01-09-2009 19:49

frederike schreef:nog 2 dagen......
en dan ga ik de lucht in....
de hypnotherapie heeft wel wat geholpen, morgen nog 1 keer heen...
en dan brrrr.... donderdag vliegen...
hoiii!
ik geloof dat het helemaal goed zal komen!
ik zal aan je denken donderdag!
xxx
frozen eyes can't cry

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”