Wat wil jou slaaphouding zeggen?

Algemeen
wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Wat wil jou slaaphouding zeggen?

Bericht door wiba » 13-04-2010 20:22

Dit zegt je slaaphouding over jou
De één slaapt het best op zijn buik, de ander zweert bij slapen op zijn zij. Lees hier wat de betekenis is van de verschillende slaaphoudingen.

Foetus
Je ligt op je zij. Als een foetus in de baarmoeder probeer je in elkaar gedoken je romp en gezicht te beschermen. Ook al kom je op anderen soms kordaat over, van binnen ben je gevoelig, verlegen en onzeker. Voor jou geldt: ruwe bolster, blanke pit. Ben je ergens bang voor?


Semi-foetaal
De populairste slaaphouding: ongeveer 50 procent van de mensen slaapt op deze manier. Je ligt op je zij met je benen gedeeltelijk opgetrokken. De semi-foetale houding biedt warmte en bescherming, maar tegelijkertijd ook beweeglijkheid. Deze balans weerspiegelt je dagelijks functioneren. Je bent evenwichtig, zelfverzekerd, sociaal en emotioneel stabiel.


Koninklijk
Hierbij slaap je op je rug. Deze mensen zijn zeker, hebben veel zelfvertrouwen en een sterk karakter. Ze accepteren wat het leven hun brengt. Ze staan constant open om te ontvangen én te geven.


Soldaat
Je slaapt op je rug met je armen langs je lichaam. Je bent rustig en gereserveerd. Je houdt niet van poppenkast en stelt hoge eisen aan jezelf en anderen.


Vrije val
Hierbij slaap je op je buik, met je armen op het kussen en je hoofd zijwaarts. Je probeert zoveel mogelijk in contact te blijven met je omgeving. Je houdt van gezelschap. Vanwege je gebrek aan zelfvertrouwen en nervositeit heb je graag de touwtjes in handen. Dit kan leiden tot perfectionisme en faalangst. Je krijgt liever geen kritiek en hebt een hekel aan extreme situaties.


Zeester
Je ligt op je rug met je armen op het kussen. Deze slaaphouding geeft aan dat je een open kijk op de buitenwereld hebt. Je hebt in je hart plaats voor iedereen en luistert graag naar mensen. Je maakt gemakkelijk vrienden, maar wilt niet te veel in de belangstelling staan.


Houtblok
Je ligt kaarsrecht in bed: zijwaarts met je armen langs je lichaam. Je treedt anderen onbevangen en onbevreesd tegemoet. Je bevindt je graag in gezelschap. Verder ben je goed van vertrouwen, waardoor je soms wordt opgelicht.


Hunkeraar
Je slaapt op je zij met beide armen vooruit. In je slaap wil je als het ware iets of iemand vastpakken. Wat is je verlangen? Je staat open voor anderen, maar kunt ook cynisch en wantrouwend zijn. Op eenmaal genomen beslissingen kom je zelden terug.

Bron: gezondheidsnet
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Annoeska30592
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 03-05-2008 21:34

Bericht door Annoeska30592 » 13-04-2010 23:07

ik slaap als een foetus een hunkeraar of als vrije val:P
haha
x
frozen eyes can't cry

gerrit
Lid
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 24-10-2008 11:53

Haïti

Bericht door gerrit » 14-04-2010 00:35

Semie foetaal denk ik, leuk ha ha :)
oordeel over gedrag niet over de persoon

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 14-04-2010 12:32

Mijn favoriete slaaphouding staat d'r niet bij :o
Meestal schuin op de buik, hoofd zijwaarts, een hand bij hoofd en ander bij buik, een been opgetrokken (als een ooievaar :lol: )

Maar lig ook vaak semi-foetaal en steeds meer "koninklijk."
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 14-04-2010 14:08

Dit is leuk Wilma....

Ik lig altijd recht in bed op mijn rug.(Koninklijk)

Ben ik ziek...voel ik me niet lekker lig ik op mijn rechterzij....gedeeltelijk opgetrokken. (Semi-foetaal).
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 14-04-2010 20:44

Tijdens mijn middelbare school tijd lag ik in 'de vrije val' Heerlijk slapen op mijn buik, sliep zo in.
Helaas kan dat niet meer vanwege mijn onderrug dat is te pijnlijk.

Meestal lig ik in de semi-foetus houding. Meestal rechts, want dan slaap ik het makkelijkst in, maar wordt ook wel links wakker.

Als ik onrustig ben van binnen dan lig ik in de foetus houding, voelt veilig.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

daisy456
Lid
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 01-02-2009 14:08

Bericht door daisy456 » 11-06-2010 23:09

haha dit is leuk.
uum: ik val altijd op me buik in slaap met armen onder me kussen en me hoofd zijwaars. ik kom namelijk niet in slaap anders haha
ik wordt meestal wakker op me zij met me ene arm onder me kussen en me andere arm uummm naast me

maar soms ook wordt ik wakker ondersteboven :P of zelfs op de grond :P ach zulke mensen heb je dus ook hahahaha

frederike
Lid
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 06-08-2009 15:17

Bericht door frederike » 12-06-2010 21:08

hey visje
zo lig ik ook altijd....
ben stiekem toch wel benieuwd wat dat dan zou betekenen :wink:

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 12-06-2010 21:18

Oh wat leuk!
Ikke ook Frederique :D
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 13-06-2010 13:30

daisy456 schreef:haha dit is leuk.
uum: ik val altijd op me buik in slaap met armen onder me kussen en me hoofd zijwaars. ik kom namelijk niet in slaap anders haha
ik wordt meestal wakker op me zij met me ene arm onder me kussen en me andere arm uummm naast me

maar soms ook wordt ik wakker ondersteboven :P of zelfs op de grond :P ach zulke mensen heb je dus ook hahahaha
Goh Daisy leuk dát je weer van de partij bent...heb je tijdje gemist zeg maar....

Semi-foetaal & koninklijk lig ik voornamelijk, maar t laatste voelt nie altijd zoO koninklijk als ik naar mn onderrug&heupen kijk :lol: greetz, grappig dit, Garry :wink:
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”