Dolfijnen als Vroedvrouw

Algemeen
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 13-07-2010 09:23

Ja Karin en Garry,
Wat erg eigenlijk dan he, dat we nu weer moeten leren wat en hoe het werkt op elkaar in de natuur.
Zijn we zachtjes aan allemaal kwijt geraakt, vandaar ook de vaak smalende ktitiek op dit soort ervaringen, als zijnde verhalen van een
gestoorde fantast.
Ik dacht dat onze 'afstomping' juist ook ergens begonnen is ten tijde van Atlantis Garry. Toen leefden de mensen inderdaad heel erg met en in de natuur. Leefden ook volop volgens hun intuitie, helder weten enz enz.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 13-07-2010 11:00

Dat is gekomen na Atlantis ,toen kwam het verval en zijn de mensen meer gaan kijken naar goed en fout ,zijn gaan oordelen en kwam het ego gericht zijn meer naar voren en dat bestond toen niet tijdens Atlantis.Tevens konden mensen toen der tijd met hun gedachten dingen en ook zichzelf verplaatsten alleen met hun gedachtenkracht.Een goed voorbeeld zijn de pyramides hoe denk je dat ze de grote stenen op elkaar gekregen hebben.Dat is nog steeds een mysterie Er waren des tijds geen werktuigen die dit hadden kunnen doen.
In Atlantis respecteerden iedereen elkaar.Iedereen was helderziend ,heldervoelend en helderwetend.En ze leefden helemaal naar de natuur en namen alleen dat wat ze nodig hadden.Heel anders dan nu in onze tijd .Er wordt nu immers eten doorgedraaid omdat het b.v. niet genoeg geld op brengt.
Gelukkig veranderen de tijden.De trilling van de aarde verhoogt zich.
Nu komen we in een tijd dat we ons weer meer Her-inneren aan wie we echt zijn.Wat ons potentieel is.
Laten we het ons Her-inneren.Laten we elkaar helpen.
We zijn allen gelijkwaardig en er is alleen Liefde.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 13-07-2010 12:38

Dank voor je aanvulling Marianne.
Ik heb verschillende boeken over Atlantis en daar staat nu juist oa dit wel in:

In de loop der eeuwen degenereerde de bevolking van Atlantis van wetsgetrouwe, vredig natie tot een hebzuchtige, ambitieuze en oorlogszuchtige grootmacht. Agressieve volken in de landen rondom, met name op het nabij gelegen Afrikaans continent, noodzaakten de Atlantiérs waakzaam te blijven en een gewapende macht paraat te houden.
De Atlanteanen trokken er op uit om Europa en Azië te onderwerpen, maar stuitten algauw op verzet van de voorhistorische Atheners die hen versloegen.
Nou zijn er vele meningen over hoe bijv. Plato hier over vertelde en of het waar is.
Het is een feit dat het verhaal over Atlantis dat hij heeft verteld een mythe is geworden die overeenkomsten vertoont met dat van Adam en Eva.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 13-07-2010 12:51

Wat een mooi artikel heb je hier neergezet Marianne.
Ben er ontroerd van.
Heb zelf jaren in de verloskunde gewerkt, maar helaas nooit onderwater bevallingen gezien, maar lijkt me zo heerlijk om op die manier te bevallen.
En die dolfijnen zijn natuurlijke vroedvrouwen zo te zien. Prachtig !

En wat je verteld over dat slapen onder water, kan het me eigenlijk niet voorstellen, er is toch niet op te trainen.......maar er bestaan zo veel energieën die we misschien nog niet eens kennen en op deze manier mogen ervaren.

Water is waar ik mezelf ook erg toe aangetrokken voel, geeft ruimte en maakt me ligt, letterlijk en figuurlijk.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

Marianne
Lid
Lid
Berichten: 900
Lid geworden op: 21-02-2008 23:36

Bericht door Marianne » 13-07-2010 13:18

IK heb er ook verschillende boeken over.
Heb een goed gevoel bij dit verhaal ontleend aan channelings van Diana Cooper.
Zij heeft zich niet alleen verdiept in orbs maar tevens heel uitgereid over Atlantis.
Maar zoals ik al eerder zei
Ieder heeft z,n eigen waarheid.
Piekeren neemt de zorgen over morgen niet weg ,.............maar wel de kracht van vandaag ;)

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 13-07-2010 13:29

:oops: Bedoel eigenlijk Hannie haar artikel ipv Marianne.
Maar schrijf jou naam omdat ik nog zo in jou verhaal zit Marianne. Vind dat Atlantis verhaal ook heel beroerend, maar moeilijker te begrijpen omdat het zo ontastbaar lijkt, maar toch voelbaar is.
Maar heel mooi wat jullie hier schrijven allebei.
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 13-07-2010 14:06

Dankjewel Wilma,
het is ook heel bijzonder, maar er zijn meerdere gebeurtenissen waar ik vroeger ook met geen mogelijkheid een voorstelling van kon maken zoals bij uittredingen, entiteiten/engelen, overledenen op 'bezoek' etc etc. Tóch overkomt het me nu zelf.

Zal nog meer wonderlijks over de kinderen van NU hier neer zetten hoor,
zo geweldig allemaal. Hoop alleen dat die kinderen hun 'omgeving' het echter ook als normaal zien en daar in mee groeien om er goed mee om te gaan.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

visje
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1602
Lid geworden op: 21-08-2008 16:57

Bericht door visje » 13-07-2010 14:47

Graag Hannie! :D
Hoe we over de wereld denken,
bepaalt hoe we haar zien.

wiba
Moderator
Moderator
Berichten: 3730
Lid geworden op: 22-04-2008 12:19

Bericht door wiba » 13-07-2010 15:07

Ja wonderen zijn de wereld nog niet uit...................of is het gewoon het onbekende wat we zo af en toe tegen komen en nog moeten leren kennen.

Liefs Wilma
Groetjes Wilma

Zoals de ogen onze ziel weerspiegelen
Zo weerspiegelen de voeten ons lichaam

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 13-07-2010 15:21

Ken het boek van Diana Cooper niet.
Er zijn zoals gezegt veel boeken over te vinden, ook wetenschappelijke onderzoeken, waar van we ook niet altijd wijzer worden,volgens anderen ook niet altijd eerlijk weer gegeven worden.
Ook benoemen velen de rake readings van oa Edgar Cayse waar Atlantis in voor kwam,zo zijn er meer 'zieners' geweest.
Van H.P.Blavatsky bijv. wordt gezegt dat ze het verkeerd zag over Atlantis, maar zij schreef over heel iets anders waar ze idd de naam Atlantis voor gebruikte. Tegenstanders gaven graag af op al deze en anderen mensen die hier in geloofden.

Ik ben het met jou eens Marianne dat ieder zelf mag geloven in wat hij aanvoeld als zijnde 'waar'.
Dat doe ik ook natuurlijk, maar ik noem dat beslist niet mijn eigen waarheid hoor! Want daarmee geef ik dan voor mijn gevoel aan dat ik het dus bij het rechte end heb.. En dat is niet zo, daarom zeg ik wel als ik het ook zo voel: ik geloof dat dit juist is etc. Van binnen voelt dat dus wel als 'ik weet' aan begrijp je.

(tót ik iets tegenkom natuurlijk waardoor ik merk dat het toch niet zo kan zijn.)
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”