Dolfijnen als Vroedvrouw

Algemeen
hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 13-07-2010 17:26

Precies Marianne, :D weet ook wel dat je niet bedoelde dat je de wijsheid in pacht hebt hoor, :wink: het las alleen een beetje vreemd zoals je het eerst zei.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 13-07-2010 18:44

Marianne schreef:Daar heb je helemaal gelijk in Hannie .Dat bedoelde ik ook.
Daarmee wilde ik niet zeggen dat als ik zeg dit is mijn waarheid dat dit dan zaligmakend is. Ik geloof ook sterk in wat ik voel.Daar ga ik heel erg op af.En dit doet ieder op zijn of haar manier. Ieder mens is uniek.Je kunt ook alleen op je zelf afgaan,nooit op een ander .De ander is altijd de ander.Hier vind je wat daar laat je wat en overal leer je weer van en groei je.En je maakt dit tot jou manier van waarheid. .Dit kun je dan delen met anderen in respect voor andermans mening of waarheid.
Jou waarheid is anders dan de mijne of van wie ook ,snap je het nu Hannie?

Garry schreef:Dolfijnen zijn hogere intelligenties, onderzoek heeft dit ook uitgewezen...t verhaal van jouw Hannie hierboven doet mij ook vooral aan Atlantis denken als ik t zo lees. ZoO puur komt t op me over...Liefs Garry :wink:
Ja, want zo vullen we mekaar heel goe an als we vooral blijven wie we zijn, al dus uit eigen ondervinding bevonden...:wink: Lof Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 13-07-2010 19:53

Jawel hierin kunnen wij ons wel trainen,,in onze ademhaling .Door het langzamer adem halen raken wij de andere demensies.niet allen dat,water is het symbool van schepping.

Water is weliswaar essentieel voor ons leven,ook ademhaling.Vandaar dat het medicijn van de dolfijn ons scheppen bevorderden nieuwe demensies voor ons ontsluiten.Mensen met long aandoeningen kunnen veel profijt hebben met dolfijn medicijn.Ook stress ontladen door het imiteren van het spuitende ademhaliing,zoals de dolfijn het doet als hij boven water komt.

Dolfijn gebruikt echolocatie daar door kunnen ze dingen bepalen.Wij hebben hier dan ,Geluid,water,ademhaling de drie bronnen van al het leven.geluid is scheppend,geluid vergt ademhaling,en water is het nog ongevormde element waaraan we elke gewenste manifestatievorm kunnrn geven.Als de dolfijn bij jou opduikt vraag je zelf dan af,

Wat scheppen jouw woorden en gedachten voor jou,hou je spanning vast,de dolfijn blaast nieuw leven in.

Atlantis,zoals mijn gedachten hiermee spelen,daar is de toekomst mee bezig.Daar zijn wij als mens met zijn alle mee bezig.Laat jij dit toe.....ik wel....ik ben liefde..ik geef liefde...ik ontvang liefde.Zodat alles LIEFDE zal zijn In elk ding wat leeft,kan jij dat ik wel,kus jij een boom als groet ik wel,streel jij een prachtige bloem,ik wel,vertel je haar wel eens wat,,,ja ik wel.Praat jij tegen je dier....ook dat doe ik al te graag,het kijkt,het luisterd,daar is liefde.Moeilijk..................Nee hoor het is zalig.En vergeet niet wij zijn alle mens,in alle vormen en kleuren,heeft iemand wijsheid in pacht,,,,,JA idereen bezit wijsheid,iedereen heeft de kracht van de bron met zijn geboorten mee gekregen,weet jij dit,nee niet iedereen is hier bewust van,vandaar dat wij hier een pad bewandelen om daar bewust van te zijn.Bewust ervan te zijn wie wij in werkelijkheid zijn en wat wij bezitten tot wij die leer zullen erkennen en LIEFDE zijn.In alles,wat je doet.. ziet... ervaart in liefde zal altijd overwinnen.Vandaar dat iedere mens een weerspiegeling voor mijn zal zijn.Die ik zie,in welke vorm dan ook.Dat neem ik in mijn op,en daar is weer wijsheid.Zo ben ik een jaguar in het leven.Hart gericht zijn.
UNIVERSEEL BEWUSTZIJN.....
Het is een kwantum sprong in ons denken,ervaren en handelen.
Het zal een onomkeerbaar effect teweeg brengen in onze wereld.

We bevinden ons in een tijdperk waarin wij een overgang gaan maken van Ego-gericht handelen naar het Hart -gericht zijn.
Deze overgang vindt plaats in onze geest het wordt zichtbaar in onze dagelijkse realiteit.

Wij maken een overgang...........
van.... Individueel bewustzijn,
naar... Universeel bewustzijn.
Ik hou van JOU.
DOL-FIJN om jou dit te zeggen.
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 13-07-2010 21:13

Wát een mooi schrijven heb je hier neer gezet Karin, prachtige aanvulling op ook oa de onderwaterkinderen.

Wat jij zegt hoe jouw gedachten spelen over alles wat Atlantis betreft, kan ik me helemaal in vinden. Sinds ik in 1997 nog maar voor het eerst hier over hoorde, heeft het me nooit meer los gelaten. Was er meteen door gepakt. Vooral in het besef meteen dat dit alles ook belangrijk is voor de tijd NU waarin wij leven. Ben mede daardoor er ook van alles over gaan lezen. (is ook een gewoonte hoor om als iets m'n aandacht heeft, te gaan 'pluizen'.)

Ben echter niet zover, al weet ik dat werkelijk alles liefde is, en in alles zit wat leeft, dat ik bomen kus of groet of er tegen praat, kijk en voel er wel bewondering en verwondering voor.
Tegen dieren praten? Ja hoor! Bloemen zacht strelen ook wel.Maar praat er niet tegen, wel in gedachten dus van wat ben je mooi bijv.

Zoals jij zegt: heeft iemand (of iedereen)wijsheid in pacht,,,,,daar ben ik het helemaal mee eens! Zo voel en beleef ik het ook, daardoor steken we ook zoveel op van anderen als we dit toelaten, als aanvulling in ons leven. Mooie radertjes in het geheel die ons draaiende houden, op een goede manier hopelijk.

Dat is ook een heeele andere invulling/betekenis dan het hier in Nederland bekent staande: als iemand denkt de wijsheid in pacht te hebben he, heeft een totaal andere lading. Is arrogantie ten top ten opzichte van hun medemens.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 14-07-2010 21:39

Garry schreef:Dolfijnen zijn hogere intelligenties, onderzoek heeft dit ook uitgewezen...t verhaal van jouw Hannie hierboven doet mij ook vooral aan Atlantis denken als ik t zo lees. ZoO puur komt t op me over...Liefs Garry :wink:
Ja, want zo vullen we mekaar heel goe an als we vooral blijven wie we zijn, al dus uit eigen ondervinding bevonden...:wink: Lof Garry[/quote]

Zo vullen we elkaar zeker aan Garry, mogen daarin ook ons zelf blijven, mooi zoals je het zegt, net als Marianne het ook al mooi verwoorde.
En Atlantis moet inderdaad heel puur geweest lange lange tijd, tot toch ook daar een en ander helemaal verkeerd ging, volgens de verhalen/boeken hier over.
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 15-07-2010 09:25

Hoi lieve Hannie,
Welke boeken heb jij over Atlantis gelezen, kun je een goede aanraden.
Want veel over gelezen heb ik nie, wel over gehoord :wink: Lieve zonniiige greetz Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 15-07-2010 11:09

ZoO dat zijn er nogal wat Hannie (zal ook veel over zijn geschreven denk :?: ) zijn dit boeken of encyclopedieen...ik zal me er es in gaan verdiepen in de bieb. (ja valt ook onder topic boeken, wellicht dat je deze adviezen van boeken over Atlantis zelf ook kunt plaatsen onder die topic van boekenlijst Hannie voor anderen onder ons? Ik wist alleen nie anders hoe/waar deze vraag te stellen, bedankt voor je reactie Hannie) Liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

hannie
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1912
Lid geworden op: 08-09-2008 16:40

Bericht door hannie » 15-07-2010 11:17

Er hoort nog eentje bij, moet er echt bij, ook heel goed vind ik zelf, lag op een andere plekje.

Legenden over Atlantis en Lemurié : W.Scott-Elliot
<center>Het leven is zoals het komt
Terwijl ik andere plannen maak/had

Garry
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 01-07-2008 22:03

Bericht door Garry » 15-07-2010 11:28

hannie schreef:Er hoort nog eentje bij, moet er echt bij, ook heel goed vind ik zelf, lag op een andere plekje.

Legenden over Atlantis en Lemurié : W.Scott-Elliot
:D dankjewel! liefs Garry
Waar licht&donker elkaar raken gebeuren wonderen...

karin
Trouw Lid
Trouw Lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 14-05-2008 15:46

Bericht door karin » 15-07-2010 20:11

Dank je Hannie...inderdaad een aanvulling voor de boekentopic :lol:
Welkom medereizigers!

WE DIENEN TE WETEN DAT WIJ ZELF DIE VERANDERING ZIJN !!

Bevrijd, Verspreid en Verbind !

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”